Middag for kvalme mager

prøverpåandre

Betatt av forumet
Jeg er så ekstremt kvalm nå. Er bare 4+4, så lurer på hvor lenge dette skal vare Nå er det blitt så gale at jeg ikke har lyst på noe mat. ingenting frister meg. Og tanken på middag gjør meg bare enda verre. Hva spiser dere egentlig? Prøvde meg på litt tomatsuppe i dag, men fikk bare ned et par slurper

Tja, husker ikke helt fra sist, men spiste en del ostesmørbrød.. potetmos med mild saus.

Reagerte veldig på en del matlukt, så det var mye som var uaktuelt. Husker jeg fikk i meg lite middag i de verste periodene, det ble mer saltkjeks/potetgull og eplejuice for å få i seg noe.

Jeg reagerer på all matlukt. Og syntes ikke noe frister fått i meg et lite rundstykke siden lunsj i dag. Så merker jeg er sykt slapp og trøtt.

Kjenner til det ja.. kapteinkjeks med norvegia er vel så nøytralt det går ;) ritz-kjeks? Epler? Druer? Frukt kan være friskt og godt. Prøv å spise noen små biter ofte, og kanskje droppe å prøve middag om det bare gjør det verre? Jeg syns jeg konstant gnagde på noe bare for å ikke forgå av sult, men husker det med å ikke ha lyst på noe :(

Hva med drikke? Juice/brus med sukker for å få i deg noe. Jeg vanna ut eplejuice, kan evt også ha i isbiter. Det hjalp på kvalmen min, ble mye verre av å være så utrolig sulten.

Jeg vil tro man reagerer på forskjellige ting. Jeg spiste gjerne middagsmat da jeg var kvalm. Fiskepinner, stekt kyllingbryst med meksikansk salat (pose), seibiff. Likte ting som knaset i munnen. Røde druer. Gulrot (økologisk smakte best). Drakk blå Farris og blå Bris.
Brødmat bød meg i mot, spiste knekkebrød med diverse pålegg.
Håper ikke du blir verre hvis du er kvalm så tidlig. :Heartred

Håper heller ikke jeg blir verre. I dag har det vært helt forferdelig. En kamp å komme seg gjennom dagen på jobb. Har lagt i sengen siden. Så hååååper jeg snart blir litt bedre. Frosne røde druer fikk jeg faktisk lyst på nå

Jeg vil tro man reagerer på forskjellige ting. Jeg spiste gjerne middagsmat da jeg var kvalm. Fiskepinner, stekt kyllingbryst med meksikansk salat (pose), seibiff. Likte ting som knaset i munnen. Røde druer. Gulrot (økologisk smakte best). Drakk blå Farris og blå Bris.
Brødmat bød meg i mot, spiste knekkebrød med diverse pålegg.
Håper ikke du blir verre hvis du er kvalm så tidlig. :Heartred

Helt forskjellig ja, jeg kunne knapt ha fisk i huset en periode. Men stakelets var greit, det var sprøtt og fint ;)

Vi bare tipse om noe som funka her. Sånn vannis som en fryser selv. Sånne lange pinner liksom. Og vann med sitron. Ellers bare spise hva en har lyst på. Samme om det er fisk eller godteri. Alt er bedre en ingenting. Og be om kvalmestillende om det blir for ille. Om en får i seg lite mat og drikke blir kvalmen bare mye værre.
Sniker forresten fra april.

Det eneste jeg orker tanken på er pommes frites faktisk :/ får i meg fryktelig lite! Lagde laks her om dagen siden det er det beste jeg vet, men kastet opp bare av å lage det !

Det eneste jeg orker tanken på er pommes frites faktisk :/ får i meg fryktelig lite! Lagde laks her om dagen siden det er det beste jeg vet, men kastet opp bare av å lage det !
Kanskje jeg skal kjøpe meg en pakke. Føler bare at jeg får i meg det jeg skal få i meg. Ekkel følelse.

Vi bare tipse om noe som funka her. Sånn vannis som en fryser selv. Sånne lange pinner liksom. Og vann med sitron. Ellers bare spise hva en har lyst på. Samme om det er fisk eller godteri. Alt er bedre en ingenting. Og be om kvalmestillende om det blir for ille. Om en får i seg lite mat og drikke blir kvalmen bare mye værre.
Sniker forresten fra april.
Takk for tips. Har litt på handlelisten nå. Håper ikke dette varer så lenge.

Jeg blir så kvalm bare av tanken på kjøtt egentlig. Lukten av kylling er helt forferdelig. Og kylling er min favoritt til vanlig. Veldig rart. Men skiver går faktisk ned.
Da er det nok ikke for deg :p Det viktigste er å finne noe man selv har lyst på, i dag har jeg spist en pakke safarikjeks og druer, med solbærsirup med sitronskiver i. Det er mer enn jeg har spist på formiddagen på noen uker nå.

Kjøttsuppe, betasuppe, grønnsaksuppe, epler, nektariner, smoothieklemmeposer for barn, kakao :wideyed:, eplesaft, solbærsaft, drikkebuljong, gulrot, pærer, druer..

Har ikke lyst på noe særlig. Men salat går greit og har forsøkt å bestille fersk suppe hos mamma uten hell. Ellers går det mye i smoothie og frukt. Fått dilla på hockey pulver og vepsebol :P

Salt mat frister mest her :/ Grandiosa, tomatsuppe, nachos. Elsker brødmat til vanlig, men nå klarer jeg ikke en smule.. Druer går også ned her :)

Salt mat frister mest her :/ Grandiosa, tomatsuppe, nachos. Elsker brødmat til vanlig, men nå klarer jeg ikke en smule.. Druer går også ned her :)
Jeg får i meg ritzkjeks og veldig salt chips. Også fryste druer. Men veldig lite annet. Gleder meg til å spise god og sunn mat igjen. Og ikke minst å kunne lage mat uten å kaste opp.

Back
Topp