Middag etter barnehagedagen

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Dere som har barn i barnehage, når ca spiser dere middag?
Er barna sultne da?
Hva spiser de i barnehagen?

I bhg til T har de varmmat noen ganger i uken, og de dagene er helt håpløse å få i han middag. Selvom de spiser det varme måltidet til lunch. Det er jo forsåvidt ingen krise - jeg vet at han spiser godt i barnehagen og de har veldig fokus på å bruke god tid på måltidene og ta den tiden de trenger.
I dag ble de lest eventyr for mens de spiste kylling og ris som de forsynte seg med ganske mange ganger [:-]
Og da vi kom på deilig fiskemiddag hos foreldrene mine spiste han bare litt gulrot og ingen dessert. Men 3 brødskiver og masse melk til kveldsmat et par timer senere.

Synes egentlig at hverdagene blir litt hektiske og maste, og at det blir veldig mye spising...hehe[;)]

I barnehagen spiser de brød og frukt halv 3, og så spiser vi gjerne middag mellom 4 og 5 en gang....

Hun er ikke alltid veldig flink til å spise middag, så må jo ha kveldsmat før hun legger seg klokka 19...

Synes ikke vi gjør noe annet enn å spise fra vi kommer hjem til hun legger seg jeg...[8|][;)]

De spiser ofte i bhg til T.
Frukt i 9-tiden, lunch og ettermiddagsmat.
Så jeg skjønner om han ikke er så sulten. Og vil ikke tvinge han.
men jeg synes middagssituasjonen er så hyggelig, og vi voksne er veldig sultne etter jobb.
Ideelt sett hadde vi holdt ut litt lenger til middag og hatt middagen som kveldsmat for Teodor. Da hadde han nok spist bedre.
Men jeg er så vant med å ha middag rett etter jobb...
Stor omstilling det der [8D]

Vi spiser middag mellom 4 og 5 og kvelds igjen mellom 6 og 7. Varierer veldig hvor mye hun spiser! Alt fra to bit til en hel porsjon.
De har lunsj i bhg (varm en gang i uka) og frukt ca halv 3.

Her også sleit vi litt med at han hadde dårlig matlyst en periode, så vi har nå utsatt middagen med 1/2 time/time, og det hjelper mye. Så nå spiser vi mellom halv fem og fem engang, og da er han alltid sulten, vil som regel smake på det jeg lager osv. Tar meg heller et mellommåltid (nå er jeg jo hjemme i permisjon da, men da jeg var i jobb hadde jeg alltid noen nøtter e.l liggende) sånn at vi alle er sultne og spiser godt til middag. Så blir det bare frukt og yoghurt eller biola til kvelds [:)]

Jeg jobber forskjellige vakter og er hjemme tidligst halv tre og senest halv seks [:)]

Siden jeg er den eneste som lager mat hjemme hos oss, blir middagen til litt forskjellige tider.

Noen dager blir den kveldsmaten hennes og andre dager rekker hun et måltid til....

I barnehagen får de aldri varmmat og bare frukt halv tre, så hun er alltid sulten til middag [:)]

De dagene mannen henter henne og jeg kommer hjem sent sender jeg med litt kornblanding

eller et knekkebrød til halv tre måltidet [:)]

Denne løsningen fungerer bra for oss [:)]

Vi prøver å ha middag rundt kl 16 på barnehagedagene, men det er jo ikke alltid han spiser så mye. De har et frukt- og brødmåltid kl 14.30, så naturlig nok er han ikke alltid så sulten til middag... Så er det kvelds 18-18.30, han legger seg ca 19.
I dag hadde de fiskekaker til varm-mat, noe vi ikke visste på forhånd, og så hadde vi fiskeboller til middag, som må være bortimot livretten hans.. men den luktet han knapt på... Men han spiser nå uansett godt, vokser og har det bra, så ingen bekymring her [:D]

Så fint at de har varmmat flere ganger i uka, da! I Almas bhg har de varmmat bare en gang i uka.
Hun pleier å være sulten etter bhg ja, så da prøver vi å få middagen på bordet så raskt som mulig. I bhg spiser de bare brødmat og frukt utenom den ene dagen de har varmmat. Og så pleier hun å ha med seg en yoghurt.

Her har han dårlig mat lyst til tider og noen dager spiser han kanskje bare frokost[8|]
Føler jeg ikke gjør annet enn å mase om mat.
Hørt med hs om det å hu sa han spiste hvis han var sulte. men middag og kvleds er nytteløst, kanskje en liten skål gryn og melk.

Vi spiser middag 4-halv 5. Minsten er alltid sulten da, eldstemann er aldri sulten da. Tror de har måltid ca. halv tre.

Spiser vanligvis middag i fem-halv seks tiden. Hun pleier å være skrubbsulten når hun hentes i bhg, så da spiser hun som regel opp evt rester i matboksen på veien hjem. [:)]

I bhg spiser de brød eller varmmat ca halv elleve, og matpakke og frukt klokka 14. [:)]

Vi spiser middag i 18-tiden, for at mini kanskje skal være sulten. Ikke alltid han er det da, men han spiser iallfall mer da enn om vi spiser tidligere.

maten er så varierende. noen ganger er hun skrubbsulten, og andre ganger spiser hun nesten ikke hjemme. jeg bryr meg egentlig lite så lenge snuppa er fin i formen og tyder til at hun har det bra og er frisk :)

vi spiser ca kl 4. hun spør ofte etter brødmat istede for middag. siden det bare er oss to her hender det ofte at jeg lager meg en omelett og hun spiser skive. Vi har mye fiskemiddag hvis jeg lager noe.

I barnehagen har de siste måltid kl 2, og de har noen ganger osteskive i ovnen til barna, da spiser hun somregel aldri middag hjemme. for meg er det supert at de har varm mat i barnehagen, for i vår hektiske hverdag er det ikke alltid jeg orker eller har tid til å lage skikkelige middag til henne. så det letter samvittigheten min litt :)

i barnehagen her har det frokost kl 08.00, frukt ca 09.30, lunsj ca 11.30, frukt ca 14.00 og ettermiddagsmat kl. 15.30.  er ikke alltid de har 2 fruktstunder, og de får brødmat til ettermiddagsmat.

snuppa er til frokost 2 dager i uka, da blir hun henta før ettermiddagsmaten og spiser middag hjemme i 15-16 tiden, er som regel ganske sulten da. 2 av dagene blir hun levert etter frokost men er til kl. 16.00, er ikke så mye de spiser kl 15.30, men 1/2-1 brødskive. spiser gjerne litt middag hjemme i 16.30/17.00 tiden. er ikke alltid hun er gira på kveldsmat de dagene hun spiser sein middag. og spiser hun ikke middag så spiser hun godt til kvelds.

Varmmat en gang i uka her, og det er varierende hvor sulten han er til middag. Stort sett spiser han litt uansett, ungen er GLAD i mat :)

Back
Topp