MIDDAG - det evige problemet..

<3 BAMBINO E>

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Har endelig tatt mot til meg igjen og satt meg ned for å få igang middagsplan igjen ;) Hadde det da jeg gikk gravid sist og helt til tidsklemma tok oss da Ovèdie hadde gått i bhg en stund. Nå er det på tide å sette igang igjen, men mangler inspirasjon. Ønsker å prøve noe nytt også ikke bare de evinnelige fiskebollene ( selv om det er nam nam hos hele familien), taco, lasagne, kjøttboller/ kaker, kyllingfilet +++ Kom med forslag damer :) Hva er det mest populære til middag i heimen hos dere ?

:anyone :help :violent4 :wav

Bi elsker hjemlagde kjøttboller med rotmos og fløtesaus, bakt laks med soyasaus, stekt torsk med mengder stekt løk.. Men i dag skal vi ha fiskegrateng :)

Her i huset spiser vi mye fisk, stekt, kokt, ovnsbakt, grilla :) Ellers elsker ungene pastasalat, så det skal vi ha i dag, men hvitløksbaguetter. Lapskaus, grillmat nå på vår/sommer, gryter bakt i ovn (kyllinggryte, pølsegrateng) wok med nudler/ris og grønnsaker... ja... vi spiser det meste egentlig :) ungene er heldigvis ikke kresne :)

Ja, middag er virkelig ett problem ;) Var egentlig veldig greit i påskeuken når middagene var handlet inn og man laget det som var planlagt. Så her i huset bør nok også en sånn plan opprettes asap!! ;) I dag skal jeg lage omelett med pølser tenkte jeg (har så mye egg og pølser i kjøleskapet :p).

Kyllingsalat skal vi ha i dag :)
Wook er jo ett barnevennlig tips. Kan varieres i det uendelige.

Her er det mye rart, men blandt annet : Kjøttkaker i brun saus,
mange av mine forksjellige hjemmelagde lasangn,
souvlaki i pita,
fredagstaco,
fløtegratinerte poteter med biff, svin eller kylling, til tider små kjøttboller,
Kyllingpai,
viltgryte med ovnstekte poteter,
Hamburger med ovnstekte poteter,
Kylling karri gryte,
karrigryte med skinke,
millionbiff i fløtesaus og poteter,
kylling med fløtesaus og ris/ en eller annen form av poteter,
Ostefylt kyllingfilet med ris/stekte poteter,
Laks, ørret, fiskekaker, fiskepinner,
Pytt i panne,
wok,
kyllinggrateng,
paprikakylling,
biffgryte,
tacograteng,
tacopai,
skinkeform,
kinesisk pepperbiff,
Ytrefilet av svin, surret med serranoskinke
Kyllingbryst surret med spekeskinke

av og til har vi rett og slett kosemat som
rundstykker, sandwich, bagels eller andre ting med eggerøre, masse forskjellig pålegg og sånn.

Siden alt vi lager er fra bunnen av, tar jeg en dag der jeg baker og lager masse av de tingene som kan fryses. Sparer LITT tid når det kan tines over nattan :)

Her er vi foreløpig (hehe..) TRE kresne mennesker.. Vel i allefall jeg og datteren vår er veldig kresen, sambo spiser stort sett det som er på bordet så lenge det ikke er for mye karbo.. Bare å slenge inn flere forslag slik at jeg har masse masse å velge mellom :blob8

Hehe, her ble det fiskepudding med hvit saus i dag.. Ikke så spennende, men jeg liker det sååå godt (og ungene også), men mannen liker det absolutt IKKE, så må ta det de gangene han jobber seint :P Ellers sliter jeg maks med middager selv, har jo nesten ikke lyst på noe for tiden, så vanskelige greier..

Her er det mye rart, men blandt annet : Kjøttkaker i brun saus,
mange av mine forksjellige hjemmelagde lasangn,
souvlaki i pita,
fredagstaco,
fløtegratinerte poteter med biff, svin eller kylling, til tider små kjøttboller,
Kyllingpai,
viltgryte med ovnstekte poteter,
Hamburger med ovnstekte poteter,
Kylling karri gryte,
karrigryte med skinke,
millionbiff i fløtesaus og poteter,
kylling med fløtesaus og ris/ en eller annen form av poteter,
Ostefylt kyllingfilet med ris/stekte poteter,
Laks, ørret, fiskekaker, fiskepinner,
Pytt i panne,
wok,
kyllinggrateng,
paprikakylling,
biffgryte,
tacograteng,
tacopai,
skinkeform,
kinesisk pepperbiff,
Ytrefilet av svin, surret med serranoskinke
Kyllingbryst surret med spekeskinke

av og til har vi rett og slett kosemat som
rundstykker, sandwich, bagels eller andre ting med eggerøre, masse forskjellig pålegg og sånn.

Siden alt vi lager er fra bunnen av, tar jeg en dag der jeg baker og lager masse av de tingene som kan fryses. Sparer LITT tid når det kan tines over nattan :)
Wow, masse inspirasjon ;)

Hehe, her ble det fiskepudding med hvit saus i dag.. Ikke så spennende, men jeg liker det sååå godt (og ungene også), men mannen liker det absolutt IKKE, så må ta det de gangene han jobber seint :P Ellers sliter jeg maks med middager selv, har jo nesten ikke lyst på noe for tiden, så vanskelige greier..

Vi og hadde fiskepidding i hvit sos, jeg elsker det, det er så goooodt!! Hehe;) her er det en hit hos alle:) eller fiskekaker i brun sos, joikakaker, fiskegrateng, "rot i hop" med pølse (kan ha hva man vil oppi) wok osv:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp