Middag, alkohol og barnebarn?

*LykkeligMamma*

Forumet er livet
Altså det er noe jeg ikke syns henger sammen i det heletatt, men ikke sikkert at alle er enig.
Men svigers drikker rødvin ol å lignende til maten hvær helg, å selv om de inviterer oss så sitter de og drikker vin som bare det. Å de vil jo gjærne leke med Emilie etterpå, men det syns ikke jeg noe om da for å si det sånn. Hvis de skal ha noe kontakt med henne etterpå så syns jeg at de kan vente med alkoholen. Ikke noe morro for henne å sniffe alkohol lokta som foresten kjennes på lang vei.

Å så tenker jeg på i jula, når akevitten å alt det andre kommer inn i bildet.
Syns dere jeg er frekk da hvis jeg sier ifra om at de ikke trenger å drikke hvis de skal leke med Emilie etterpå?
For meg er DET helt uakseptabelt for å si det mildt, å jeg drikker ikke når hun er inærheten (å nå sier det seg selv, er gravid) Men syns ikke at den alkoholen er så forbaka viktig heller jeg da.
Har vokst opp i et hjem hvor ingen har drokket noe som helst til maten.

Ja, å en ting til.
De satt barne vakt hos oss i helga 4-5 timer fredag og lørdags kveld for vi var på julebord.
Å når jeg kom hjem lørdagskvelden så sto det 2 ølbokser på kjøkkenet, som ikke va sambo sine.
Da hadde svigerfar tatt med seg øl hjemmefra for å drikke når de satt barnevakt!
Bare jeg som syns det blir litt feil eller?
Å det er første gangen siden hun ble født at de har passa henne, men å være uten øl en lørdag var tydeligvis ikke mulig. Å han hadde sikkert drokket noe før han kom også, for han kom ikke før litt utpå kvelden.
Syns det er helt på tryne jeg da. Må han absolutt drikke så kan han holde seg hjemme syns jeg!

Syns dere jeg overreagerer på dette?

Her er det alltid vin til maten når vi er hos svigers, et og når jeg ikke er gravid så bytter jeg og sambo på å ta glass.

Vi drikker vin her hjemme også i helgene, og sambo tar alltid sånn (vet ikke hvordan det skriver) aquevitt på hytta og til jul.

Vi er da ikke fulle, men syntes det er viktig å barn kan lære seg at man kan kose seg meg alkohol.

Syntes det er ganske teit at ingen kan drikke vin og øl til maten ja. Så lenge de ikke drikker seg fulle og leker med tulla de ser jeg ikke problemet,

Jeg synes du overreagerer ja.
Men forstår at folk har forskjellig syn på dette
Jeg ser ikke noe gale i et glass eller to. Så lenge man ikke blir full.
Men jeg er vokst opp med at mamma og pappa tok seg en øl i helgen da, men har aldri sett de full.
Meg og typen kan selv drikke vin til maten i helgene etter småen har sovnet.

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Altså et glass er ikke så ille, men når det går med en 3 litring liksom.....

Det går det her også, men ingen som er fulle forde, og ikke noe ubehag. Men alle har forskjellige syn.

ORIGINAL: SillyDilly

ORIGINAL: *LykkeligMamma*

Altså et glass er ikke så ille, men når det går med en 3 litring liksom.....

Det går det her også, men ingen som er fulle forde, og ikke noe ubehag. Men alle har forskjellige syn.

Ja, jeg syns at det blir litt vel mye da.

Ja jeg syntes du overreagerer!!
Så lenge det ikke er bråk, dvs krangling og fyllerør så ser jeg ikke problemet [:-]

Og barnet reagerer vel ikke på alkohol-lukt, men det de assosierer med lukten[8|] 

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Vi som foreldre kan jo sikker ta ei øl en kveld man ser film eller har basøk, gubben tar seg gjerne en cognac sammen med en kompis en fredagskveld, er man uansvarlig da??

Det blir jo nesten så og si det samme som om dem hadde drukket en øl mens dem satt der da [;)][;)]

MEn...jeg ser tankegangen din, jeg ville også reagert litt, vil ikke at barnevakta skal drikke liksom...[8D] Men det har nok  noe å gjøre med at man overlater ansvaret for ungen sin over på noen andre....[;)]

En av oss er alltid edru om vi sitter hjemme i helgene. Så som regel så er det sambo som tar seg en øl eller noe. For meh så har det ingen ting å si om jeg ikke får drokket[;)] hehe...

Ja, jeg reagerer på at han tar med seg øl når man skal sitter barnevakt. Hadde aldrig fallt meg inn å gjøre noe sånt en gang.
Men jeg har tydeligvis litt mindre tolleranse en de fleste når det kommer til alkohol ser det ut som![:)]

Spørs hvilket forhold de har til alkohol, har de et normalt forhold ser jeg ikke problemet. Det er mulig å ta seg et glass eller en ølboks uten at det har noen betydning! Det er folk som drikker alkohol for å nyte det, slappe av og at det er godt, ikke bare for fyll!![;)]

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Spørs hvilket forhold de har til alkohol, har de et normalt forhold ser jeg ikke problemet. Det er mulig å ta seg et glass eller en ølboks uten at det har noen betydning! Det er folk som drikker alkohol for å nyte det, slappe av og at det er godt, ikke bare for fyll!![;)]

Ja, som småbarnsmor trenger man faktisk et glass avslappende rødvin når fredagskvelden kommer [8D] 

Jeg synes du kanskje overreagerer en smule..

Pappa koser seg skikkelig han, om han feks er hos oss på middag.. han får da lov til å kose og klemme på Frida for det.. Og han drikker seg ikke dritings lissom..

Og vi har hatt vorsespiel hjemme vi.. hvor både jeg og sambo har drukket.. mens barnevakten har vært der med Frida.. og ser ikke på meg selv som uansvarlig for det[8|][:)] Og jeg koser da med henne[:D]

ORIGINAL: reenate

ORIGINAL: lillemæ

Jeg synes du overreagerer.
Både jeg og sambo kommer fra hjem der alkohol er en del av middagen i helger og høytider, så det kommer ikke til å bli forandret

Jeg mener det er snodig at vi nordmenn kun forbinder alkohol til fest. Og da skal vi drikke til vi stuper!
Her koser vi oss med alkoholen, noe vi er vokst opp med å gjøre.

signerer

Jeg ser ikke på det som noe problem. Jeg kan selv ta meg et par øl etter snuppas leggetid i helgene, eller drikke vin til maten dersom det er en litt finere middag. Men å drikke sånn at man blir beruset er ikke akseptabelt!

Syns ikke du overreagere i d hele tatt! Et glass eller to t maten e greit, men æg veit koss dem har en tendens t å bli (for vi kjenne kvarainner), å da e d uaktuelt. Å d at svigerfar tok me sæg øl når dem skoill pass litja, e HELT uaktuelt her i huse ihvertfall! Hadd æg verre dæg, så hadd æg sagt ifra. D e din unge, ditt hus, å dine regla. Kan itj dem aksepter d, så synd.

ORIGINAL: Lena Levegg

Ja jeg syntes du overreagerer!!
Så lenge det ikke er bråk, dvs krangling og fyllerør så ser jeg ikke problemet [:-]

Og barnet reagerer vel ikke på alkohol-lukt, men det de assosierer med lukten[8|] 

Enig, ser ikke problemet[:)]

Jeg må virkelig si jeg synes du overreagerer ja!!

Et par glass går greit syns jeg, men det spørs jo hvilket forhold personen har til alkohol fra før av. Om du vet at de ikke klarer å slutte etter noen få glass hadde jeg sagt i fra om at det er nulltoleranse på det området. Vi har sagt det til svigers når vi skal på hytta sammen. Vi har vært med på noen serdeles fuktige helger der oppe før mini ble født, så det var jeg ikke litt redd for å si fra om når vi skulle ha med mini!

Det er jo din unge og du er vel ikke villig til å risikere at det skjer noe når de passer henne? ...selv om det er liten sjanse for at det skjer noe alvorlig da...men man vet aldri!

Så fremt det er snakk om 1 glass til maten så synes jeg du overreagerer[:)]

Vi drikker vin til god mat her hjemme- det skader ikke gutta i det hele tatt... og om pappa hadde tatt seg en øl når de satt barnecakt hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt- så fremt mamma var kjørbar...

forskjell på et glass og grisefylla [:)]

Når vi feirer jul med min søsters svigerfamilie så drikker de alltid litt.. Det har de gjort hvert år selv om barna til søsteren min har vært små. der har det gått litt av hvert, men de blir IKKE fulle. Har aldri tenkt på det som et problem, men selv ville jeg vel bare tatt et glass i såfall

Syns du overreagerer litt..
I min familie drikker vi øl, vin og akevitt i jula. Ikke noe fyll, men noe å kose seg med.
Må ærlig si at jeg heller ikke reagerer så sterkt på at svigerfar drikker 2 øl.. Er vell  bare kosedrikking, og så lenge det bare  er 2 øl, så ser jeg ikke problemet. Hadde det vært ei ungjente som satt barnevakt og drakk, da hadde det vært en annen ting.

Back
Topp