Middag alene hjemme

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
S

**SunFlower**

Guest
Tips til hva man kan lage til middag når man er alene hjemme?

pitapizza, eller fylle pitabrød med en dolmiosaus, ost, skinke, løk, sopp (evt det du liker) og i ovnen til osten er smeltet. Lærte jeg faktisk på grethe roede ;) Evt en fjordland da :p he he....

Skalldyrspasta!

Eller en dyr biff!

Takeaway!

Kake! :D

Pitabrød med hva du vil!! Eggerøre, tomat, mais og rømme er veeeldig godt!
Idag skal jeg ha kebabkjøtt og salat :D

Jeg pleier alltid å lage kylling i kokos! Kjempegodt, og veldig kjapt!
Deler og steker kyllingfilet i biter. Har oppi diverse grønnsaker (løk, sopp, paprika, sukkerter, ja det man har liggende), heller oppi en boks med kokosmelk, lar det småkoke et par minutter mens man smaker til med masse spennende krydder. Namnam!

Koteletter med grønnsaker i form i ovnen med salat til? Hvis du lager for mye kan du ha det til en deilig salat i morgen til lunch også :)

Biff! :D

I dag skal jeg spise hjemmelaget pizza alene, da lager jeg bare en mindre variant. Vurderte også nachos, det kan man lett lage til 1 pers :)

Steik en biff, varm en saus fra fjordland og en pakke potetbåter i ovnen :D Nam nam.

Jeg foretrakk biff og fløtegratinerte poteter :p Luksus alene.

Eller fyllte baguetter.

Pleier alltid lage noe med sopp for det kan ikke samboeren min fordra :p

Så sjeldent som jeg er alene hjemme pleier jeg å lage kyllingfilet med bacon surra rundt, stekt sopp og chips :D og selvfølgelig saus

Handler ofte sushi, enten butikk eller fra kroa. Men av hjemmelaget lager jeg meg gjerne en deilig tallerken med sushisalat, varm tomatsuppe med tilbehør, en god omelett, smoothie (om jeg egentlig ikke er sulten) eller tar en brødskive og heller lager meg et ostefat med ost, druer, kjeks og lignende :)

Eller dropper hele middagen og bare spiser popcorn og godteri :P

Sushi eller pitabrød med mozarella, spekeskinke og tomat :)

Jeg liker ikke å lage mat når jeg er alene hjemme.da blir det enten en enkel og rask pastarett eller så bestiller jeg pizza!

Back
Topp