Middag = æsj

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Har prøvd i ca 3 uker nå å innføre middag. Har gått litt opp og ned, i begynnelsen var det ikke godt, så i forrige uke spiste han nesten et helt middagsglass en dag! Denne uken derimot er det totalt æsj igjen, han spytter og lager de sykeste grimasene bare skjeen med middag så vidt kommer bort til munnen hans! Jeg har prøvd å gi mange forskjellige glass og noe hjemmelaget. De glassene han likte i forrige uke liker han plutselig ikke nå. Aller helst vil han kun ha fruktmos hele dagen lang.
Noen som har noen tips å komme med? Bør jeg fortsette å prøve litt hver dag eller heller ta en pause fra middag et par uker å heller prøve meg på brød? Utenom middagsprøvingen så spiser han grøt morgen og kveld, i tillegg ammer jeg.
 
Her er det vertfall bare hjemmelaga ho vil spise. Både fruktpurèer og middager. Grøt er ho ikke så veldig glad i, så må vel begynne med brødskive i stedet. Skal finne oppskrift på babybrød å bake i helga. Har du prøvd å lage middag med søtpotet i? Vist han er glad i søtt så kan det jo hende det hjelper. Her er favoritten søtpotetmos.
Ellers er det vel kanskje bedre å gi brødskiver med grønsaker og kjøtt/fisk på, enn at han ikke spiser noe. Kan ha på leverpostei, eller mosa avokado o.l da blir det jo litt middag oppå brødet
 
Jeg har gitt opp litt nå jeg, eller jeg gidder hvertfall ikke styre med det så lenge hun spiser grøt.
Fikk høre av en helsesøster at de kan leve lenge på bare pupp og grøt, da får de i seg det de skal.
 
Her er det vertfall bare hjemmelaga ho vil spise. Både fruktpurèer og middager. Grøt er ho ikke så veldig glad i, så må vel begynne med brødskive i stedet. Skal finne oppskrift på babybrød å bake i helga. Har du prøvd å lage middag med søtpotet i? Vist han er glad i søtt så kan det jo hende det hjelper. Her er favoritten søtpotetmos.
Ellers er det vel kanskje bedre å gi brødskiver med grønsaker og kjøtt/fisk på, enn at han ikke spiser noe. Kan ha på leverpostei, eller mosa avokado o.l da blir det jo litt middag oppå brødet
har prøvd å gi mos av kun søtpotet og mos av brokkoli, gulrot og søtpotet, ingen av delene falt i smak :(
Men ja, kanskje heller prøve oss på brødskive med leverpostei en stund, så får vi ta middagen etter hvert.
 
Jeg har gitt opp litt nå jeg, eller jeg gidder hvertfall ikke styre med det så lenge hun spiser grøt.
Fikk høre av en helsesøster at de kan leve lenge på bare pupp og grøt, da får de i seg det de skal.
her er han ikke sånn superbegeistret for grøt heller så derfor hadde jeg lyst å få til middagen! han spiser ca en halv porsjon grøt til frokost og en halv til en hel porsjon grøt på kvelden. hmm, hadde liksom ikke sett for meg at dette skulle være så vanskelig!
 
her er han ikke sånn superbegeistret for grøt heller så derfor hadde jeg lyst å få til middagen! han spiser ca en halv porsjon grøt til frokost og en halv til en hel porsjon grøt på kvelden. hmm, hadde liksom ikke sett for meg at dette skulle være så vanskelig!
Er ganske likt her altså. Hvertfall nå for tiden, hun driver å får tenner så hun vil nesten bare ha pupp og ikke mat.
Men jeg har bestemt meg for å bare akseptere at sånn er det nå for tiden, orker ikke bekymre meg:)
 
Det går opp og ned med den middagen. Min hjemmelagde er stort sett alltid vanskelig, glass spiser han men ikke alltid begeistret over det heller. Best liker han å spise biter selv, så må bli flinkere til det. Tar bare mye tid for at han skal få i seg det han trenger. Hadde vært lettere om han spiste middag samtidig med oss, men med det store søvnbehovet han har ser jeg ikke at det skjer på en stund... Går seg vel til...
 
her er han ikke sånn superbegeistret for grøt heller så derfor hadde jeg lyst å få til middagen! han spiser ca en halv porsjon grøt til frokost og en halv til en hel porsjon grøt på kvelden. hmm, hadde liksom ikke sett for meg at dette skulle være så vanskelig!
Spiser han så pass mye grøt så er det ikke så alt for ille da. Helsesøster sa vi skulle vere fornøyd bare vi fikk inn 5-6 ts med grøt/middag/fruktpurè, noen unger trengte mye mat og tok fast føde fort, og noen trengte lenger tid på seg. Bare pass på å få i nok væske :)
 
Her spytter lillemor ut alt som ligner på middag, både hjemmelaget og glass.. kan akseptere litt av det vi spiser, men ikke mye. Kan ikke basere meg på at hun spiser et middagsmåltid på en god stund! Men hun spiser grøt 2 ganger pr dag og er i gang med skive til lunsj.
 
Er ganske likt her altså. Hvertfall nå for tiden, hun driver å får tenner så hun vil nesten bare ha pupp og ikke mat.
Men jeg har bestemt meg for å bare akseptere at sånn er det nå for tiden, orker ikke bekymre meg:)
Nei det er sikkert lurt, tror jeg må prøve på det samme :) tror det kan være noe tenner på gang her også, han har jo ikke fått noen enda!
 
Nå vil hun nesten ikke spise grøt heller. Har gått fra fulle porsjoner til bare et par skjeer de siste dagene. Det er virkelig noe endringer på gang.
 
Nå vil hun nesten ikke spise grøt heller. Har gått fra fulle porsjoner til bare et par skjeer de siste dagene. Det er virkelig noe endringer på gang.

Vi hadde det sånn i en ukes tid, men plutselig ville han ha igjen. Han får grøt til kvelds og vi fortsatte med den rutinen. Men bestemte meg for at uansett hvor lite/mye han spiste var det greit, og sa det til han da vi spiste og. Med en gang han viste at han ikke ville ha mer sluttet jeg å gi. Men som sagt, etter ca en uke var vi tilbake på normalen igjen:)
 
Back
Topp