microlife pannetermometer

nr2påvei:)

Forelsket i forumet
Vi kjøpte et Microlife pannetermometer, som visstnok skulle være best i test, men det er helt på bærtur.. viste 37,2 da frøkna viste seg å ha 39,3 målt i rompa. Vi har lest i bruksanvisninga, og holder den ca 5 cm fra panna, så skjønner ikke helt hvordan vi ellers skal bruke den. Er det noen som har erfaringer eller tips til hva vi muligens kan gjøre galt?

Har ennå tilgode å finne panne termometer som virker...

Ganske sikker på at du skal holde den ca 5 cm fra høyre tinning, ikke panna... Den skal måle en av de store blodårene der, den måler blodtemperaturen infrarødt. Har hatt det termometeret i mange år, og er superfornøyd med det, det er mye bedre enn vanlige digitale eller øretermomtrene vi har prøvd

Ganske sikker på at du skal holde den ca 5 cm fra høyre tinning, ikke panna... Den skal måle en av de store blodårene der, den måler blodtemperaturen infrarødt. Har hatt det termometeret i mange år, og er superfornøyd med det, det er mye bedre enn vanlige digitale eller øretermomtrene vi har prøvd
Det forklarer så mye. Hehe. Svigers har ett som de bruker på seg selv. Det har hele tiden vist feil. Men de putter det inntil panna ( den familien hater bruksanvisninger). Vi bruker kun den til rompa. Har øre termometer men det har klikka litt og viste 36.6 på det ene øret mitt og 38.7 på det andre.

Det forklarer så mye. Hehe. Svigers har ett som de bruker på seg selv. Det har hele tiden vist feil. Men de putter det inntil panna ( den familien hater bruksanvisninger). Vi bruker kun den til rompa. Har øre termometer men det har klikka litt og viste 36.6 på det ene øret mitt og 38.7 på det andre.
Ja jeg er så utrolig fornøyd med det! Har hatt det i syv år, og nettopp ødelagt det :rolleyes: Men skal absolutt kjøpe meg et nytt av samme sorten! Ingen andre termometer vi har hatt har målt rett, jeg kan ha kjent at gutten har hatt feber, og måleren piper på 36,2 grader, noen ganger til og med lavere enn 36. Det største avviket fikk jeg på et vanlig nytt digitalt termometer da jeg selv hadde svineinfluensa mens jeg var gravid. Den viste 34,6, og hadde da 40,2 grader!!!

Ok.. da gir vi det en sjans til og prøver der. Har også merket at det er viktig at både barnet og termometeret holdes rolig når vi måler. ;)

Funker bedre i tinningen som nevnt over her :)

Skal ikke dette holdes på tinningen? Vi har slikt og er kjempe fornøyde[emoji5]

Vi måler i tinningen. Vi legger på 0,5, siden erfaring tilsier at det ikke er helt nøyaktig. Bruker det til å følge med på om feberen stiger og bruker rompetermometer når vi skjønner at feberen er høy.

Back
Topp