Microfiberstoff på sofaen, bra ikke bra?

Ponyta

Elsker forumet
Noen her som har erfaring med microfiber sofa? Har et gulpebarn og en katt. Vil katten klore i stoffet? Kattehårene sette seg? Hvis barnet gulper... Håper noen har erfaringer? :)

Det er noe dritt:p gutten vår er fire uker, og vi har hund, og her blir det ny sofa.. Skal sies at vår er beig da, men man ser alt av flekker og hår!

Noe dritt når man har små unger! Skal du vaske en flekk, får du vannflekk der du vasket og ender opp med å vaske hele sofaen for å ikke få skille. Vi har beige italsofa.

Lillebror 24. juli

Ikke for å kuppe tråden, men hva slags sofa er det best å ha når man har små barn?
Vi har stoffsofa, og vurderer å bytte den ut å kjøpe skinn/hud i stedet...

Jeg har en hvit Mikrofiber sofa :D og vi har hund og et barn som griser :P jeg syns det er genialt. Jeg kan riv av alle trekk på sofaen hive de i vaskemaskin på 60 grader og så er sofaen like fin som ny igjen :) når bikkja røyter får hun ikke være i sofaen i det hele tatt utenom dette får hun ligge på fanget oppå et teppe eller ved siden av meg på et teppe :D Jeg elsker sofaen og har ingen planer om å bytte den ut :)

Har også beige mikrofiber, enig med dem som forteller om vaskeskjolder. Sofaen ser ikke ut :/ På den vi har er det fast stoff så jeg får ikke tatt av trekket og vasket det. Føler jeg sitter på 2 år med skitt :( Så ny hudsofa/vaskbarttrekk ønskes :D

Noen her som har erfaring med microfiber sofa? Har et gulpebarn og en katt. Vil katten klore i stoffet? Kattehårene sette seg? Hvis barnet gulper... Håper noen har erfaringer? :)
Kattehårene vil nok ikke feste seg, overflaten er nokså glatt så med en støvsuger blir den som ny :)
Men kloring og gulp blir vel litt verre :p

Sofaen vår går på dynga om et par år når ungene forhåpentligvis ikke er så grisete lengre. Men skal kjøpe slike trekk som de har på ellos som kan vaskes. Da kan de stygge flekkene skjules ihvertfall.

Lillebror 24. juli

Back
Topp