Microbølgeovn

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hva bruker dere den til?

Vi skaffet vår i forbindelse med at vi hadde flaskebarn og brukte den til å varme MME.
I dag bruker vi den en sjelden gang og mer eller mindre ikke.

Popkorn

Varme rester av pizza

Varme frosne pizzaboller eller kringler (svigermor baker masse totenkringler som vi har i fryseren og tiner noen av og til)

Super-kjapp middag når vi ikke har tid, fjorland grøt

Tacolefser

Og sikkert en del annet jeg ikke kommer på

Flaskebarn har vi aldri hatt og eldstemann var vel et år da den kom i hus, men den har varmet sine runder med grøtvann. Og sterilisering av pumpe når jeg var mm-donor. Minner meg på ar jeg hsr en sånn boks til å gjøre det med liggende inni skapet som jeg skulle kvittet meg med

Hender jeg at jeg kjøper Fjordland. Og så lager jeg havregrøt i den. Popcorn, Ostesmørbrød etc

Varme opp middagsrester og frøkna varmer fjordland grøt om hu skal ha varmmat og jeg jobber seint.

Brukte den hver dag/natt med barn nr. 1 til pumpeutstyr og flasker

Nå:
varmer opp restemat
rask sjokoladedrikk

Varme mat. Rester, barnemat, ostesmørbrød, popcorn. Brukes sikkert annenhver dag, for det meste til rester.

Varme opp rester og popcorn.

Popkorn.
Tine kjøttdeig o.l.
Ungene lager seg ostesmørbrød.
Smelte smør/sjokolade/marshmellows til baking.
Fjordlandgrøt på travle dager.

Det jeg kommer på i farten.

Bruker den til enkle middager, tine ting og varme rester :) En sjelden gang blir den brukt til popkorn :)

Popcorn, rester, tine ting.. Elsker microen min :Heartred

Vi hadde (innebygd)mikrobølgeovn i leiligheten vi bodde i da vi hadde baby, og brukte den bare til å varme opp kaldt vann til MME-temperatur.

Så flytta vi til hus og pussa opp til helt nytt kjøkken og ville ikke ha mikro :) så vi har det ikke. Går kjempefort å varme opp litt vann på induksjonstoppen i en stålkjele, så det er ikke noe savn.

Det eneste er de 4-5 gangene i året jeg kunne tenke meg micropopcorn, eller de få gangene jeg vil ha Toro/Fjordland. Da må jeg varme dem i kjele (i posene sine da så det blir ikke noe oppvask, men tar lenger tid enn med micro). Men det også er sånn 4-5 ganger i året. Det var litt oftere i periodene med hyperemesis. Da hadde jeg ikke lyst på noe, men så fikk jeg lyst på én toro-rett fra butikken :p så da hadde det vært praktisk med mikrobølgeovn.

Om vi får et flaskebarn denne gangen kommer vi til å kjøpe den MME-maskinen (Brezza?). Må se hvordan det går med ammingen først.

Men stort sett går det veldig fint uten mikrobølgeovn. Har til gjengjeld induksjonstopp og stekeovn med masse funksjoner (inkl pyrolyse) og programmer. Så det er ikke noe savn.

Synes de fleste mikrobølger er stygge og tar i tillegg mye plass. Har ikke så stor kjøkken. Liker å ha det litt minimalistisk. Å kunne rydde bort ting når de ikke brukes.... finner jeg en mikrobølgeovn som oppfyller kravene kan det hende jeg kjøper den. For det er jo litt kjekt

Varme rester for det meste :)

Popcorn
Tine boller
Varme vann til mme
Tine brødskive
Sterilisere flasker

Back
Topp