Mialille's dagbok

Mialille

Forumet er livet
Heisann jenter. [:)]

Jeg har nå vært medlem her på BV siden rundt uke 7, når vi fant ut at det var en liten der inne.

Kan starte med å fortelle litt om meg selv:
Er akkurat fylt 23 år, og er fra Nord-Norge.
Fant ut at jeg var gravid 3 uker etter at jeg skulle hatt mens. Og var da rundt 7 uker ute i svangerskapet.
Jeg og barnefar (er ikke sammen lenger) ble kjempe glade. For dette var planlagt.
Nå lurer dere sikkert på hvorfor vi har planlagt et barn, men uten å være sammen.
Vell, vi var sammen når vi planla dette, men plutselig så var det over for oss. MEN, vi er kjempe gode venner, beste venner, og vi gleder oss kjempe mye. [:)]

Mer om meg selv kanskje.. Jeg er arbeidsledig, men har likevel nok å gjøre. Har verdens beste venninne som jeg helst skal være litt med hver dag.

Nå i denne helgen er det festival en plass som heter Lakselv, og alle skal dra dit, så her i hjembyen min blir det nok tomt og stusselig vil jeg tro. Håper bare det blir fint vær her hjemme, så man kan være ute. For nå er vi ganske lei av at det skal være så dårlig vær her oppe. [:D]

Kan fortelle litt om plager jeg har hatt. De vanlige. Kvalme, enkelte ganger så mye at jeg ikke klarer å være våken, klarer ikke å spise eller drikke. Men kjenner at det verste holder på å gi seg. Håper i hvertfall det. [:)]
Ellers har jeg vært veldig mye trøtt og sliten. Men også det er vanlig.

Jeg fortelle nok mer om meg selv etterhvert. Graviditetet er enda litt hemmelig for de fleste. [:D] Er are noen få som vet det foreløbig.
Men neste uke, da er vi i uke 12, og blir nok litt mer offentlig. Jeg gleder meg Både til å runde de 12 magiske ukene, men også til å fortelle folk om det. Er vanskelig å holde det hemmelig. Og byen jeg bor i er ikke stor. Så folk kjenner folk som kjenner folk.

Vell.. Da har jeg åpnet dagboken min. Håper dere vil lese og være med på gleden min. Kanskje vi deler erfaringer, tips og råd etterhvert. Jeg gleder meg i hvertfall på å fortsette denne utrolige reisen. Og gleder meg til å møte den lille i magen min!

Ha en flott dag alle sammen! Vi snakkes. [;)]

Ting har endret seg her siden siste innlegg, vil jeg si.
BF vil nå ikke ha noe mer med meg å gjøre. Og ville at jeg skulle ta abort, for nå mener han at jeg ikke er i stand til å ta vare på en unge, fordi jeg ikke har noen fast jobb. Når han sa dette hadde jeg faktisk ikke fast jobb. Men i dag fikk jeg det. Han ville også at jeg skulle ta abort fordi han ikke ville ha et forhold til meg resten av livet, pga barnet.
Om jeg tok vare på barnet, så skulle han kreve full foreldre-rett. For han barn skulle ikke leve på sosialstønad, som jeg gjør. Slipper heldigvis det nå, pga jobben jeg har fått.

Jeg har hatt det kjempe tungt de siste dagene, ukene, pga bruddet, graviditeten. Og jeg har delt alle mine innerste tanker med ei venninne, som fikk baby for 4 mnd siden. Hun har vært god å ha, og i mine øyne er/var hun min bestevenn. Men det fikk også en stopp. Hun ville plutselig ikke høre mer påm eg og mine tanker, og har nå gått over til eksen min (barnefaren) sin side. Hun mente også, før BF sa det, at jeg ikke er i stand til å ta vare på et barn.

Jeg er helt ødelagt. Jeg har mistet to personer på kort tid. Og jeg vil ikke ha det så fælt. Venninna/x-venninna snakker om meg til våre felles venner, og jeg føler at det er skikkelig heksejakt på meg.
Jeg blir bedt om å reise til H******* flere ganger om dagen, både av denne x-venninna og BF, og det føles som om de jager meg ut av byen vi bor i. Vi bor ikke i noen stor by.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har jo venner som backer meg opp, og støtter meg. Men de to som jeg forventet mest støtte, de gir fan i meg. Og vil ikke ha noe med meg å gjøre.

Jeg håper dette bare er en periode, for BF. At han vil snakke med meg om barnet etter hvert. Håper bare dette er hans måte på å reagere på graviditeten nå som det er slutt, og at vi virkelig skal ha barn sammen.

Ikke nok med det. Jeg har kjent sånne "luftbobler" de siste kveldene når jeg skal legge meg, og nå faktisk. Og det vil jeg så gjerne dele med ham. For han sa jo når vi fant ut om denne graviditeten at jeg skulle dele ALT med han. Han ville vite alt som skjedde osv. Han har bedt meg om ikke å sende meldiger til han på telefonen, jeg har vært flink til å "terrorisere" han, som han kaller det, med meldiner, så jeg kunne ikke sende melding til han når jeg første gang kjente det. Men jeg kunne ikke dy meg, og sendte faktisk et brev til han på nettby. Jeg følte at han måtte vite hva som skjer.

Idag, nå, fredag, er vi/jeg også 12 uker på vei. Dette er jo også en jubel for meg. Men jeg klarer ikke å juble nok for det, for dette var vi jo to om i utgangspunktet. Huff.. Jeg måtte bare få dette ut altså.

Men hurra,, jeg er kommet gjennom de 12 første kritiske ukene. Nå skal jeg prøve å slappe av videre i graviditeten og kose meg. Gleder med til magen begynner å vises.

I morgen skal jeg på min første arbeidsdag. :) Skal fortelle en annen dag om hvordan jeg fikk denne jobben, og hvor snill sjefen er, siden jeg er gravid. :)

Takk for at jeg kunne dele dette. :)
Ha en god natt alle sammen.

Hei du og gratulerer igjen med 12 uker.
Huff for en lei situasjon du har kommet i da. Du får vise dem alle at dette skal du klare, du skal bli en god mor. Kjempeflott at du har fått deg jobb da, håper du har jobben helt til du går ut i permisjon slik at du har rett på foreldrepenger [:)]
Håper alt blir bra rundt deg, lykke til

Takk skal du ha. :)

Ja, jeg skal vise de. :P

Takk. [:)]

Ja, den venninna kan bare holde seg unna nå. *arg*

Jeg hadde smerter i magen i går, og var bekymret. Skrev det i dagboken min på nettby. Og tror dere ikke hun tok kontakt med meg over msn i går kveld. Jeg sa at hun kunne bare drite i å holde på med det hun holder på med. Og trengte ikke å bry seg om meg mer.

Men snart får jeg vell kjeft fordi jeg snakker om henne her på BV. For hun har profil her hun også. :S
Men men..

Noen må jeg da snakke med. Og jeg har ikke nevnt noen navn. Og dere kjenner jeg jo ikke engang.

Takk for alle støtte alle sammen! [:D]

Hallo alle sammen. :)

Jeg har det nå mye bedre for tiden.
BF har begynt å bry seg om meg og magen, og har vært sammen med han og snakket mye i det siste.
Og.. Vi har vært på ultralyd. :)
Det var så fantastisk. Jeg kan ikke forklare det heller ordentlig. Jeg kjenner den gode følelsen, og vi fikk se. Endelig. :)
Den var frisk og rask, og alt var i skjønneste orden. Og h*n var livlig. :) Akkurat som faren, kommenterte BF til gynekologen. :)
Fikk med oss bilde også, og det har jeg nå tatt bilde av, og har som bakgrunnsbilde på telefon min. ;)
Jeg er i himmelen. Jeg har fått sett den lille skatten. :)

Nå til helgen skal vi i bryllup. Sammen. Jeg og BF. Et vennepar av oss gifter seg. Og jeg gleder meg. Ikke bare fordi han skal være med, men alle vennene våre skal dit. Blir en ordentlig vennefest. :) Og jeg er ikke alene som er gravid heller, så da går det greit å være edru. :) Vi er i hvertfall 4 gravide der. :P

Jeg er forresten 14 uker idag. :) Nå. Fredag. :)

Da har jeg fått ut litt av gleden min. Får nok dessverre ikke sagt hvor stor glede jeg har i meg, for å beskrive denne følelsen av å endelig få se den lille er ubeskrivelig. :)
Men alle dere som har vært på ultralyd allerede, vet vel hva jeg snakker om. :)

Ha en fin helg alle sammen. :)
Kos dere! :D

Hei hei hallo jenter. [:)]

Da har jeg rundet 15 uker. Og jeg trives som gravid.
Jeg er ikke så dårlig lenger, og det liker jeg. Nå kan jeg spise litt mer normalt.
Og den nye jobben min, der funker det fint. [:)] Jobber på et kjøkken, eller gatekjøkken vil vel noen si. Og jeg har tilgang på mat hele dagen. Jeg koooser meg. For jeg er i utgangspunktet glad i mat, og nå er jeg det i hvertfall. [:)]

De siste to ukene her hvor jeg bor har det vært kjempe bra vær. Har fått farge på kroppen. Og grillet, vært på badeturer med venner, og båttur med BF. Det har vært kjempe koslig. [:D]
Jeg trives om dagene.

Nå gleder jeg meg til den ordinære UL. Fikk time i posten i dag. 1. september. Her i byen. [:)] Så da slipper vi å kjøre til sykehuset i nabobyen (hvor jeg skal føde).

Har fått en del babyklær fra venninner. Og har gått igjennom det, og sortert. Har fått mest jenteklær. Håper vi får bruk for det da. BF mener det er ei lita prinsesse inni her, mens jeg mener det er en prins. Vi får se på Ul. [:)]

Jeg må vell også nevne at ei nær venninne av meg er gravid også. Ca 6 uker etter meg. Og vi koooser oss sammen.
Etter all tullet jeg hadde for noen uker siden, så stilte hun og ei annen venninne opp for meg, og vi koser oss og flirer og har det morsomt sammen. Og det er enda mer morsomt at hun er gravid sammen med meg. [:)]

Men nå er det natta for meg. Skal bare sjekke nettbyen min nå. Om den funker.

Ha en god natt alle sammen.
Jeg må stå opp tidlig, skal på jobb og steike burgere i morgen, og på søndag.
Er fotball-turnering i byen. Masse unger og tilreisende overalt. Men det er gøy. Og arbeidsdagen er plutselig over, fordi det er noe å gjøre. Mer enn normalt.

Men nå er det NATTA. [;)]

SVINEINFLUENSA:S

I det siste har jeg vært mye sammen med barnefaren. Og i overigår ble han syk. Vi trodde først det var allergi, for han bruker å ha det når man klipper gress osv. Men når ikke allergipillen fungerte, og når han bare ble i dårligere og dårligere form, så tenkte vi at nå er han syk.

Han dro på jobb dagen etter (igår). Han jobber på en klesbutikk på et kjøpesenter. Og hadde ettermiddagsvakt i går. Så sendte han melding til meg. Han ble bare verre og verre. Formen ble bare dårligere og dårligere. Jeg tok meg en tur innom for å sjekke han. Jeg er jo bekymret. Og da var han febervarm, blanke øyne, frøs, svettet, svimmel og neste svimte av. Jeg sa at han må få noen andre til å komme å jobbe de siste timene. Han kunne ikke være på jobb i denne formen.
Og når han da ringte etter noen andre, så ramlet han nesten i gulvet. Da bestemte jeg meg for å ringe legevakten. Og fortalte hva som feilet han osv. De tar ikke sjangser på at det er en vanlig forkjølelse, så vi fikk ikke komme inn den vanlige inngangen til legevakten. Og måtte ta munnbind og hansker på oss. De mente at det kunne være svineinfluensa. Og det var det jeg var redd for. Og det ble påvist. Prøvene viste svineinfluensa.

Og dette pga den ene jenta som jobber i klesbutikken. Hun har også det, og hadde fått beskjed om å holde seg hjemme i ei uke. Men hun tok seg en tur på kjøpesenteret, inn i butikken, og de snakket vel bare to minutter om vaktlista, så dro hun. Noen timer etter så ble BF dårligere og dårligere.

Og nå må vi være hjemme i en uke fremover. :S Dette er kjedelig.
Men vi er sammen da. Vi er i hannes leilighet. Han har flere tv-kanaler enn meg.
Og jeg er ikke blitt syk enda, så da kan jeg dra i butikken å handle for en uke fremover. :) Legen sitt forslag. :)
Og legen på legevakta, er min fastlege, så om jeg skulle bli syk og dårlig skulle jeg bare ringe. Trenger ikke møte opp eller noe. Så får jeg vite hva jeg skal gjøre da, siden jeg er gravid.

Og gravid ja.. Idag er jeg 16 uker. :)
Var hos jordmoren i går. Hun snakket om spark og sånn. Så nå gleder jeg meg til å kjenne spark og liv. :)
Og fikk neste time uti oktober. Men skal jo til ultralyd om litt over to uker.
Håper bare jeg er frisk da. :)
Krysser alt som er å krysse til da. :) Vi gleder oss. :)

Og husker dere at jeg skrev om denne "venninna" mi som var så frekk med meg?? Hun er ferdig med meg nå, og har hakket på veldig mange siden hun var ferdig med meg.
Nå skal hun politianmeldes. Vi er flere venninner nå som er blitt hakket på av henne. Og nå er moren hennes begynt å skrive drit til ei venninne av meg, som er fadder på datteren hennes. Hun er også gravid nå, og hun har fått beskjed om at hun ikke skal sette flre barn til verden (hun har ei jente på 2 år fra før), for det er så synd i barna hennes osv. Vi er så lei nå alt som blir sagt i denne byen. Og hun skriver om oss offentlig i gjesteboken på nettby, dagboken og på bloggen sin.
At det går ann å oppføre seg slik, når man er 19 år??

Vell.. Det var litt om meg og mitt i disse dager. :)

Ha en fin helg alle sammen. ;D

Nå er det under 2 timer igjen til jeg skal på ultralyd. :)
BF skal være med.

Og vi er enige om å finne ut kjønnet, om jordmoren få se det. :)

Jeg er så spent. Og jeg gleder meg sånn til å se lille gull igjen.
Jeg har jo vært på tidlig ultralyd hos gynekologen for noen uker siden.
Og det var helt fantastisk da å få se h*n.

I dag får vi forhåpentligvis vite om det er en prins eller prinsesse.

Alle venninnene mine er spente, og er nesten mer spent enn meg. Hehe. :)
Nei, de er ikke det. Jeg bare ikke viser gleden min så masse. :P

Jeg tror ikke jeg kan få sagt det ofte nok, men; JEG GLEDER MEG!!! :D:D

Flere som har ultralyd i dag eller??
Tror jeg er en av de siste i denne gruppa.
Har jo termin 31. januar så.
Mulig den og så blir flyttet i dag. Vi får seeee. ;)

Back
Topp