Miahsim...

Bebibooms

Gift med forumet
hvorfor likte du ikke vekttråden...?? for min del så har ikke vekt tråden noe med verken slanking eller kontroll av vekta å gjøre.... bare for å ha en oversikt, jeg syns det er spennende å sammenligne å se åssen en ligger an... sist la jeg på meg 25 kg... så... er absolutt ingen svangerskaps slanker... er bare for å følge med.... syns det er koselig å se i ettertid.... hvordan kroppen forandret seg....

eller hva tenkte du på??

For min del er vekten så høy som den aldri har vært nå etter fødselen med snuppa [&:]

Har i utgangspunktet lavt stoffskifte, og etter fødsel ble det mer forstyrrelser, så vekta har rast opp [&:]

Så jeg ønsker IKKE å legge ut vekten min. Men, det er jo bare for meg å la være å delta i tråden [:)]

Kjør på dere som vil [:)]

ORIGINAL: HøstVinterMamma

For min del er vekten så høy som den aldri har vært nå etter fødselen med snuppa [&:]

Har i utgangspunktet lavt stoffskifte, og etter fødsel ble det mer forstyrrelser, så vekta har rast opp [&:]

Så jeg ønsker IKKE å legge ut vekten min. Men, det er jo bare for meg å la være å delta i tråden [:)]

Kjør på dere som vil [:)]

Nesten samme her.
Har ikke lavt stoffskifte, bare vært en ivrig matmons med 2- snart 3 tette svangerskap [&:]

Men som HøstVinterMamma sier; det er jo bare å la vær å delta i tråden.[;)]

Åh, så ikke denne før nå. Jeg har forklart hvorfor jeg mener det jeg gjør i den opprinnelige tråden[;)]

Jeg er veldig høy, 184 cm, så om jeg hadde veid 60 kg hadde jeg sett ut som et anoreksiavrak.. Veier mer enn de fleste pga det..[8D]

Man trenger jo ikke skrive vekta heller da, bare hvor mye opp/ned etc?

For meg handler det egentlig mest bare om å følge med og se... jeg gikk tilslutt opp ca 12 kg sist, men jeg er ikke av dem som legger på meg lett, hverken som gravid eller ellers, så for meg handler det egentlig om å sammenligne med normalutviklinga for å se at det går rett vei...

ORIGINAL: Miahsim

Neida, trenger ikke delta, Men klikket jo inn på tråden - uten å vite hva det dreide seg om - og den er vel i utgangspunktet helt grei. Man vil sammenligne vekta gjennom svangerskapet, det forstår jeg. Men jfor noen kan en slik tråd oppleves som negativ, som for eksempel jeg som har slitt med spiseforstyrrelser tidligere.
For å si det sånn, så gruer jeg meg veldig til å måle vekta gjennom svangerskapet. Sist gang la jeg veldig mye på meg, og jeg har veldig lite lyst til at det skal skje igjen. Det går helt sikkert greit, men for meg ville det - sykt nok kanskje - ikke vært noe gøy å se at andre legger mye mindre på seg enn meg.

Ønsket bare å påpeke dette, men selvsagt kan man bare la være å delta.

Denne tråden er jo en av de som for en gangs skyld har en overskrift som er ganske forklarende, så om du  har problemer med tråder om vekt, så er vel en "vekttråd" kanskje ikke den rette å åpne? Hadde det stått "la oss sammenligne" skjønner jeg at en ikke visste hva en gikk til...

(tar det her for ikke å kludre til det som skulle være en "ren" tråd med bare hvert vårt innlegg om vekta ytterligere. Vi HADDE en diskusjonstråd om det først, deretter denne "rene" registreringstråden....)

Oki, trenger ikke gå i skyttergraven her. Var bare et innspill med min mening om temaet. Om det er mulig, så skal jeg fjerne innlegget slik at tråden blir ren. Hvordan gjør man det?

folk trenger ikkeskrive vekten sin i tråden... bare skrive + eller - pr uke...eller bare la vere [:D] jeg syns ihvertfall det er gøy å følge med, enten en er 40 eller 140 kg.... inni er allelike... hehe...[:)] 

ORIGINAL: Bebibooms

folk trenger ikkeskrive vekten sin i tråden... bare skrive + eller - pr uke...eller bare la vere [:D] jeg syns ihvertfall det er gøy å følge med, enten en er 40 eller 140 kg.... inni er allelike... hehe...[:)] 

Jeg skjønner at mange synes det er spennende, men har også full forståelse for Miahsim sin reaksjon. Når man har eller har hatt en spiseforstyrrelse så er akkurat dette fokuset på vekt (+ og -) selve roten til alt ondt. Noen greier fint å veie seg jevnlig og sammenligne med andre uten at man blir stresset av det, mens andre greier det ikke. Tror hver og en må kjenne på dette. Jeg er ennå ikke sikker på hvordan jeg vil takle dette. Jeg har veid meg meg for å finne startvekten, så får jeg ta det derfra. Blir jeg stresset, så dropper jeg å veie meg utenom kontroll. Dette er jo en tid man bør fokusere på sunn livsstil, så får vekta bli som den blir.

Joda, jeg forstår hvorfor hun har problemer, bare ikke helt hvorfor hun da valgte å åpne tråden som åpenbart sier at den dreier seg om vekt...

(og nei, du får ikke slettet innleggene dine, du kan ta bort teksten, men ikke "rydde tråden")

Kan vi ikke bare droppe denne diskusjonen før det blir verre argumentering hær? Vi er enige om at vi er uenige, ferdig med det :) La oss nyte svangerskapet heller :)

Back
Topp