Mi kjempe snille mor.. menne....

Klesklypa

Gift med forumet
hehe.. slemt av meg å klage.. med dette luxus problemet har faktisk lagd et par går hår hos meg:)

mamma har siden Maria blei født vert på tilbud sida heile tida! Det har ikkje vert son kjempe masse vi har trengt hjelp, men ho har vert flink å spørre om ho skal gå en tur med maia så vi fikk spise middag i fred (når ho var baby) og no tikker det ofte inn meldiger om at vi bare må si ifra om de skal passe Maria for oss:)
mamma er kjempe flink med ho! og Maria elsker å vere der! Så eg er innmari heldig!

menne.. Eg jobber turnus.. og klagde litt til mamma her en dag om at eg syntes det var trasig at når eg har seinvakt så får ikkje Mannen min henta Maria i BGH før etter sin jobb. Han er i utgangspunktet ferdig klokka fem.. men må da gå litt før fra jobb. Men det innebærer jo at Maria bli henta like før BHG stenger, antageligvis som den siste som blir henta.. synes ikkje så masse om at ho har SÅ lange dager eg da..

Men så idag ringte mi kjære mor, og sa at ho har kjøpt inn et bilsete til Maria som står i hennes bil:) så no kan ho hente ho de dagene i BHG og ha ho til Mannen er ferdig på jobb. Dette var jo kjempe snilt! Her kommer problemet:
Det er et son bilsete for 399 kr på Europris.. fremmoverlent..
og eg vil IKKJE at mi verdigfulle jente skal sitte i det setet...
Eg skjønner at det sikkert ikkje er noke fare bare rett fra BHG og hiem til ho.. ca 10 min å kjøre.. men eg vil ikkje!

eg har tenkt å ha Maria Bakoverklendt til ho blir en 4-5 år.. vi kjøpte nytt sete no som går opp til 25kg, og vi kjøpte et som kun kan brukes bakoverlent med vilje.. for ho skal IKKJE snus! Ingen argumenter er gode nok til å eg snur ho.. rett og slett..

Men no vil ho gjerne få opp augene for å sitte med kjøreretnigen.. og begyne å skaep hyl og rabalder fordi ho heller vil det..
eller lager eg styr ut av ingenting??
eg har så lite lyst å si dette til mamma også.. for ho meiner alt så godt!
 
Jeg hadde sagt i fra om det setet. Hadde aldri i verden plassert noen av mine barn i de setene der. Aldri!!

Syntes det er skremmende at en butikk i dette landet faktisk tør å selge de!!!
 
åh:) så det er ikkje bare eg som er over hysterisk på sonne ting og overreagerer??
mannen ser nemlig ikkje problemet .. sukk

off.. gruer meg til å ta opp dette.. kordan gjør eg det da??

lurer på å invistere i et sete til  ho.. som eg kan gi mamma.. men ho blir sikkert lei seg uansett..
 
Syntes slettes ikke du overreagerer. Mulig hun gjør det, for hun er en annen generasjon og "man overlevde det meste på den tiden der". Men det spiller ingen rolle hva som er gjort tidligere og hva hvem har gjort med andre.
Man tenker jo på sine egne unger!

Jeg hadde takket og sagt det var en utrolig flott og god tanke av henne. Sagt jeg satt pris på omtanken. Men pga sikkerheten så ønsker jeg ikke at mine barn sitter i slike seter da de ikke er trygge nok.

Blir hun sur, javel, da får hun bare bli sur da. La henne få litt tid på seg til å fordøye dette med sikkerheten. Dersom hun ikke finner seg i det, neivel. Da får hun heller tenke så lite på sikkerhet da og ikke få hente ungene.
 
Jeg syns ikke du overreagerer! Jeg hadde nok vært like streng selv også.
Jeg hadde uansett ikke latt datteren min sitte i et sete til 399 kroner jeg, for bare prisen får meg til å bli veeeeeeeeeeeldig skeptisk.
Svigers har fortsatt det barnesetet som er fra 0-9 kg, så snuppa er alt for stor, ergo.. de får heller ikke hente henne. Jeg har heller ikke planer om å spandere nytt på dem! :p
 
Du overreagerer IKKJE! Nei veit du kva....
ALT av utstyr kan folk få lov til å kjøpe både billig og brukt uten at eg hevar eit augebryn, men akkurat sikringa i bilen ser eg på som kjempeviktig! Så der hadde eg definitivt satt foten ned!;)
 
Ta det opp med henne på en fin måte slik at hun forstår tankegangen og meningen din. Det er jo ikke akkurat for å være vanskelig at du vil at mini-klypa skal sitte bakovervendt, men fordi det er det som er best og anbefalt. Det er rene fakta og ganske enkelt. Legg alt til siden og fokuser på at sikkerhet er pri. 1. Håper det går bra, og at hun ikke blir såret av det. Menneh, ja, hun er kjempesnill og fortjener litt skryt og cudos for det. Gode mammaen din. :)
 
Back
Topp