Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Pijah
Må være utrolig tøft å vokse opp i et slikt samfunn, om man er bevisst omverdenen.. Men så er det jo noe med at man er opplært til at "sånn er det" også....
ORIGINAL: *Meya*
Må være utrolig tøft å vokse opp i et slikt samfunn, om man er bevisst omverdenen.. Men så er det jo noe med at man er opplært til at "sånn er det" også....
....eller å komme ned dit med ett bilde man har fått av samfunnet fra en mann som ikke hadde bodd der på seks-syv år [:-] som forlot landet midt under verste borgerkrigen hehehe, og som trodde ting ikke hadde endret seg. Som fikk sjokk da jeg fortalte at jeg var der-og-der, og han utbrøt "Herregud, der kan jo ikke damer gå, ble ikke familien min flaaaau, hvordan rota du deg bort diiiit", og jeg sa at "uhm, var mora di som ledet veien da, jeg var jo ikke akkurat alene"... Og han mista haka omtrent hehehehe.
....eller å komme ned dit med ett bilde man har fått av samfunnet fra en mann som ikke hadde bodd der på seks-syv år [:-] som forlot landet midt under verste borgerkrigen hehehe, og som trodde ting ikke hadde endret seg. Som fikk sjokk da jeg fortalte at jeg var der-og-der, og han utbrøt "Herregud, der kan jo ikke damer gå, ble ikke familien min flaaaau, hvordan rota du deg bort diiiit", og jeg sa at "uhm, var mora di som ledet veien da, jeg var jo ikke akkurat alene"... Og han mista haka omtrent hehehehe.
haha, det må ha vært en fantastisk opplevelse å se de ansiktsuttrykkene!! *humre* [8D]
Jeg vil jo påstå at det er bra at ting er i forandring da, at samfunnet utvikler seg og blir mer tolerant, men jeg forstår jo også at det er vanskelig å godta og takle endringen for den delen av befolkningen (les: den mannlige) som alltid har hatt forrang og alltid har kunnet diktere det motsatte kjønn etter eget forgodtbefinnende.
Men jeg er også overrasket over at så mange kommer til vestlige land og tror at de kan praktisere i samme grad her, som i hjemlandet.. De har jo som oftest en viss formening om hvordan den vestlige verden fungerer, og de er vel som regel klar over forventningen om at de tilpasser seg? Eller?
Hadde de bare praktisert islam, så hadde de ikke hatt denne forrangen og kunnet diktere kvinner hiten og diten... Og da med islam og ikke kultur i bagasjen, ville de kunne passe bedre inn faktisk, fordi de da ville ha den respekt for at andre er annerledes, som kulturelle mennesker mangler, fordi kultur er så dypt i oss mennesker, at vi ikke aksepterer andre med andre kulturer. dEt ser vi jo i Norge i dag også, med nordmenn som ikke aksepterer andrek ulturer heller, og det er som regel de som sitter hjemme og mauler kjøttkaker og brunost, reiser til Spania og går på norske restauranter, som sier at "det lukter hvitløk av naboen, de må ut av borettslaget" om du skjønner...