Metthetsfølelse?

Missymi

Forelsket i forumet
Har en liten gutt på halvannet år, han er glad i mat - for å si det mildt. Han kan godt spise to skiver til frokost feks, og fortsatt ha lyst på mer mat. Synes det ser ut som om han stopper selv å spise når han er mett på noen typer mat, men altså ikke på disse skivene. Frukt også - kan han hive innpå helt ubegrenset med. Er selvfølgelig litt bekymret - har han ikke metthetsfølelse? Hva er deres erfaring? Klarer/klarte deres barn på samme alder å styre matinntak?

Veldig vanlig at de HIVER innpå med det de synes de er godt :D det er derfor de har oss foreldre til å begrense mengdene. Høres ut som du har et normalt barn!
Min har alltid vært frokostbarn da. Spist 2 brødskiver til frokost siden han var rundt 1 og spiser fortsatt det til frokost. Og frukt kan de gå mye av om jeg ikke begrenser litt. Husker at med nevøen min måtte alle fruktfat gjemmes, ellers sto han bare ved frukten og hyla til han fikk :hilarious:

Her kan eldstemann hive innpå omtrent ubegrenset mengder med mat. Vi har etterhvert funnet ut at det ikke handler om manglende metthetsfølelse, men at han rett og slett spiser så fort at han ikke legger merke til at han blir mett før han får vondt i magen. Spesielt matvarer han liker godt. Så vi jobber med å spise saktere.

Barna til en jeg kjenner kunne spise 5 skiver til lunsj :hungover:

Back
Topp