metoclopramide orifarm

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Noen som har prøvd dette? Etter å ha lest bivirk ninger vet jeg ikke om jeg tør å ta de! (Døsighet,svimmelhet, ukontrollerbare rykninger og uvanlig muskelspenning som forvrir kroppen)
Jeg har angst og tror jeg dør av den minste ting. :banghead:
Jeg kaster opp etter hvert måltid men tror ikke alt kommer opp selvom det føles sånn da jeg kun har gått ned 500 gram med flere ukers oppkast :yuck::sour:

Har tatt de ja og kjennet til de gjennom jobb. Eg selv ble litt døsig av de men ikkje slik at det var plagsomt. Ellers i jobben har eg aldri sett noen få alvorlige bivirkninger men stortsett enten døsighet el urolighet i kroppen. Eg ville prøvd vist eg var deg. Og sku du føle du blir plagsomt døsig el urolig i kroppen sluttervdu å ta de og bivirkningen forsvinner fort.

Har tatt det gjennom nesten hele svangerskapet, og har ikke opplevd noen bivirkninger.

Jeg har tidvis brukt det tidligere og ikke merket bivirkninger overhodet. Prøv ditt beste å ikke fokuser for mye på det og kryss heller fingrene for at kvalmen blir bedre (lettere sagt enn gjort, jeg vet..). Ingen grunn til å være redd i hvertfall. Alle medisiner har bivirkninger, bare slå opp og les lista på Paracet så skjønner du at de må nevne absolutt alt som kan komme til å skje med noen få.

Jeg har tidvis brukt det tidligere og ikke merket bivirkninger overhodet. Prøv ditt beste å ikke fokuser for mye på det og kryss heller fingrene for at kvalmen blir bedre (lettere sagt enn gjort, jeg vet..). Ingen grunn til å være redd i hvertfall. Alle medisiner har bivirkninger, bare slå opp og les lista på Paracet så skjønner du at de må nevne absolutt alt som kan komme til å skje med noen få.
Ser ut som den funker! Og tror ikke jeg skal sjekke Paracet, ellers tør jeg vel ikke ta det lenger heller :pompus: hehe

Jeg har en venninne som er veldig engstelig av seg, hun overfører dette til sin datter. Som må også er livredd for alt mulig.

Kan godt være du jobber med saken. Men hvis ikke håper jeg du tar tak i dette problemet. Ingen barn skal trenge å være så engstelig som min venninne barn

Jeg har en venninne som er veldig engstelig av seg, hun overfører dette til sin datter. Som må også er livredd for alt mulig.

Kan godt være du jobber med saken. Men hvis ikke håper jeg du tar tak i dette problemet. Ingen barn skal trenge å være så engstelig som min venninne barn
Kan forsikre deg om at dette ikke overføres på datteren min ;)

Som nevnt over - stort sett alle medisiner kan ha bivirkninger. Men de fleste er hverken alvorlige eller langvarige om man skulle få de :) Og Paracet er stort sett den skumleste medisinen som finnes i norske hjem, både av bivirkninger og dødelighet, så hvis legen har skrevet ut en medisin til deg er det fordi det er en tanke om at det skal hjelpe, ikke at du skal få alle bivirkninger :)

Og det du leser i pakningsvedlegg/felleskatalogen er stort sett en trippelsikring av dimensjoner fra produsentens side. Er derfor det står at så få medikamenter kan brukes av ammende/gravide, ikke fordi de objektivt sett er farlige alle sammen, men fordi produsent sikrer seg mot evt søksmål. Tryggmammamedisin (som du selv kan kontakte) og relis (som er de legen din kan kontakte, det er samme tjeneste da, bare ulike kontaktmuligheter) er de som er trygge å spørre om man er gravid/ammende :)

Back
Topp