Metformin....

*Lavendel*

Glad i forumet
Lurer på om det er noen som har erfaring med diabetesmedisinen Metformin, mot barnløshet???

Jeg går på den nå. Har PCOS, og har fått denne på sykehuset for å få eggløsning, og at kroppen skal komme igang med "prosessen"....

Er det noen som har blitt gravid i hjelp av denne, eller har noen noe erfaring med denne?
Eller går på denne medisinen???


-Nettemor82-
 
hei jeg har ikke prøvd Metformin men jeg har hørt at det fungerer, eller lest det. men det jeg lurer på er hvordan kom de frem til PCOS?? jeg har selv PCO og har nettopp startet en eggløsnings kur som heter PERGOTIME. jeg får svar i morgen om kuren fungerer eller om jeg må øke dosen[:)] . Jeg håper for din del at det fungerer og at det snart vil spire og gro hos deg[:D] Lykke til i allefall
 
Hei på deg!

Gikk også på den kuren du går på nå, men tålte den ikke....

De fant ut at jeg har pcos ved ultralyd og en hel masse blodprøver...

Lykke til du åsså! Håper dere lykkes

Klemma fra mæ!
 
hvordan virker methformin da? Kan det skade å ta den uten t man har fått diagnosert noe feil? Er bare nysgjerrig jeg... ikke at jeg tror jeg har PCOS..... veit ikke symptomene på det engang.. Men om man ikke har EL alle sykluser, kan man ta den medisinen for å fremskynde EL da??
 
Hei Trine!

Vanlig lege kan henvise deg til ultralyd hos gynekolog. Det var san jeg fikk diagnosen...
 
ja, men da må du jo ha hatt noen symptomer først?? Jeg var redd for cyster og sånn. (er det ikke cyster PCOS er?) Legen klemte på eggstokkene mine og sa at det hadde jeg ikke... For da ville de vært hovne..
 
Symtomene jeg hadde:
- Veldig uregelmissig mens
- kraftig vektøkning
- økt hårvekst på hele kroppen, spesielt i ansiktet, på magen, på lårene
- deprimert
- ble ikke gravid

sjønnte da at det var noe galt, så da tok jeg kontakt med fsastlegen, som videre henviste meg til gynekologi med ultra!


JEPP, PCO er småe cyster på eggstokkene....

Hvis jeg var deg ville jeg fått vaginal ultralyd! Så er du sikker....


Har lest på at studier som er tatt i usa, at det var 14 av 18 som var blitt gravid etter å gått på metformin.
Legen min på sykehuset sier at "da sees vi om et halvt år, da er du gravid!"... vet ikke helt om jeg tror henne på det...

Jeg tok også noen blodprøver på sykehuset, på de prøvene fant de ut at jeg ikke har eggløsning....
 
gikk du opp i vekt sånn voldsomt og plutselig? Hvor uregelmessig mens?? Hadde du akkurta slutta på pilla da? tror ikke jeg har det... måtte vente 82 dager på forrige mens.. men da hadde jeg akurat slutta på pilla så det var visst normalt..
 
Jeg har oxo fått diagnosen PCO.Jeg hadde ivf behandling for å bli gravid sist.jeg prøvde pergotime men det funka ikke på meg.Legene fant ut at jeg hadde PCO ved å ta en innvendig ultralyd,da så de alle eggposene som lå rundt eggstokkene tett i tett...
 
Hei igjen!

Ja, på kort tid gikk jeg opp 30 kg. Fikk spesielt en "ring" nede på magen....

Mensen min er meget uregelmessig.... Sist varte den i 3 måneder... Nå etter 16 dager fikk jeg den i gjen... Hvem hvet hvor lenge den vil vare nå....
Sku fått bind gratis jeg, så mye jeg blør....

klemz
 
Hei Laila!

Det er faktisk godt å få en diagnose....

det er veldig tøfft å ikke bli gravid... Har du prøvd metformin??
 
Mensen min er meget uregelmessig.... Sist varte den i 3 måneder... Nå etter 16 dager fikk jeg den i gjen... Hvem hvet hvor lenge den vil vare nå....
Sku fått bind gratis jeg, så mye jeg blør....


Sånn har jeg det også,helt grusomt...på det verste har jeg måttet hatt en blodoverføring[:o]
Jeg har slitt veldig med å bli gravid samtidig som jeg har mistet de 2 gangene jeg er blitt det[:o]veldig slitsomt.Jeg har ikke prøvd Metformin,hva er det egentlig?
 
Metformin er engentlig sukkersykemedisin, men det har visst seg at det har god virkning på kvinner med pcos... Barnløshet....

Det e studia som vise at 14 av 18 blir gravid av å gå på det....
Legen min på sykehuset sa te mæ: "sees om et halvt år, når du er gravid"...
Hvem vet ?????
Prøv å hør me legen din om det....

klemz!
 
hei nettemor82=)

jeg lurer på en ting...når man går på metformin,har man en normal mens hver mnd da?Klem fra Laila76
 
Hei Laila!

Det kan jeg desverre ikke svare på! Da jeg har en veldig uregelmessig mens...

Men jeg tror at etter hvert vil den bli regelmessig!

Klem
 
Back
Topp