Metformin

Abbie90

Glad i forumet
Vil tro det er flere her som går/har gått på metformin av ulike årsaker..:)
Jeg ønsker å prøve meg på dette, siden det ser ut til å skal være til hjelp ifh til eggløsning osv..
Fikk påvist PCOS tidlig 2010/2011 en gang, men etter en slankeoperasjon i 2018, ble det ikke funnet cycster på eggstokkene, i 2019, eller i 2024 når vi var på sjekk sist :) hurra!
Likevel har jeg opplev et par ganske lange sykluser siden sept 24 og til nå..
Er derfor ute etter å høre andres erfaringer med metformin, er selv på cd 13, brukt 1000mg metformin siden cd 2/3 og økte til 2000mg for ca 3 dager siden..

Vil tro det er flere her som går/har gått på metformin av ulike årsaker..:)
Jeg ønsker å prøve meg på dette, siden det ser ut til å skal være til hjelp ifh til eggløsning osv..
Fikk påvist PCOS tidlig 2010/2011 en gang, men etter en slankeoperasjon i 2018, ble det ikke funnet cycster på eggstokkene, i 2019, eller i 2024 når vi var på sjekk sist :) hurra!
Likevel har jeg opplev et par ganske lange sykluser siden sept 24 og til nå..
Er derfor ute etter å høre andres erfaringer med metformin, er selv på cd 13, brukt 1000mg metformin siden cd 2/3 og økte til 2000mg for ca 3 dager siden..
Jeg brukte 850 mg x 3 og syns det funket veldig bra for å få kontroll på syklus. Prøvde å bli gravid og metformin alene gjorde ikke slik at jeg klarte det. Måtte igjennom Ivf til slutt. Men brukte det under forsøk for å stabilisere og jeg tror det gjorde det bedre.

har du lyst til å få styr på syklus eller er det andre grunner til at du bruker det?

Jeg brukte 850 mg x 3 og syns det funket veldig bra for å få kontroll på syklus. Prøvde å bli gravid og metformin alene gjorde ikke slik at jeg klarte det. Måtte igjennom Ivf til slutt. Men brukte det under forsøk for å stabilisere og jeg tror det gjorde det bedre.

har du lyst til å få styr på syklus eller er det andre grunner til at du bruker det?
Er syklusen jeg vil få styr på, ja.. har hatt lange sykluser fra før, ca 35 dager, med eggløsning på dag 20+-; da helt til sept 24… da ble plutselig syklus på 50 dager… nå i januar var den på 55 dager..,:dead:

Rakk aldri å prøve metformin, men du kan få Letrozol for å korte ned syklusene :happy:

Krever ikke den ul osv? :smiley-angelic006
Jeg fikk UL før resepten ble skrevet ut bare :) Ellers fikk jeg beskjed om å ta kontakt om jeg ikke ble gravid i løpet av 3 runder - noe jeg ble, så det slapp jeg :)

Med nr 1 og 2 funket det kun med Metformin (3x850). Men med nr 3 har jeg hatt mye verre pcos og har trengt Letrozol.

Jeg gikk til privat gyn, tok ul og fikk Letrozol. Fikk for 6 pp'er med en gang og sa ikke mer om det. :)

Med nr 1 og 2 funket det kun med Metformin (3x850). Men med nr 3 har jeg hatt mye verre pcos og har trengt Letrozol.

Jeg gikk til privat gyn, tok ul og fikk Letrozol. Fikk for 6 pp'er med en gang og sa ikke mer om det. :)
Skal sies at vi har ikke trengt noe på de to vi har da.. så sånn sett «burde» det gå.. men to svangerskap har også satt sine spor, vektmessig:banghead: så noe sier meg at det kanskje er det største hinderet akkurat nå..

Skal sies at vi har ikke trengt noe på de to vi har da.. så sånn sett «burde» det gå.. men to svangerskap har også satt sine spor, vektmessig:banghead: så noe sier meg at det kanskje er det største hinderet akkurat nå..
Det er jo også noe metformin hjelper godt på, å gå ned i vekt :) håper du ser både endring i vekt og syklus :)

Har gått på 850x3 i flere år. Hadde ikke mensen uten. Fikk beskjed av gynekolog om å kutte det ut nå frem til første utredning hos st.olavs. Henvisning sendt idag. Har 45 dagers syklus. Spent på om mens forsvinner helt nå...

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp