Metformin

Plommemor

Flørter med forumet
Noen med erfaringer omkring Metformin i fbm å bli gravid? Gynekologen mente jeg burde prøve det mtp vektnedgang for å øke fertilitet, men syns jeg fikk for lite informasjon.

Noen med erfaringer omkring Metformin i fbm å bli gravid? Gynekologen mente jeg burde prøve det mtp vektnedgang for å øke fertilitet, men syns jeg fikk for lite informasjon.
Jeg gikk på Metformin fra desember. Gikk ikke ned veldig mye i vekt vil jeg, men litt. Hadde godteristopp, fastet 16:8 og trente en del, men syns kiloene satt godt. Gikk ned 1 kg i måneden. Men syklusen ble noe mer stabil. Prøvde to måneder med kun Metformin, men da ble jeg ikke gravid. Tok letrozol og progesteron i tillegg, og da satt den med en gang ☺️

Jeg har ikke blitt gravid enda (holder på med ivf nå), men jeg fikk mer stabile sykluser av metformin. Gått på det i ca et år nå

Jeg har PCOS da. Men da vi skulle prøve på nr 1 fikk jeg aldri mensen. Gikk til gyn og fikk metformin, fikk mensen ikke så lenge etter og ble gravid med en gang. Tok også metformin (3x850) da jeg ble gravid med nr 2.

Nå prøver vi på nr 3 med samme dose. Jeg har hatt 3 kjemiske, etter det ble jeg sløv med metforminen og syklusen + eggløsningen ble tull. Nå har jeg tatt 3x850 metformin i 4 uker og det ser ut som kroppen er i rute igjen. Så hos meg ser det ut som metformin har veldig god effekt på syklus og å bli gravid.
Har el i disse dager og er veldig spent ❤️

Back
Topp