Metformin

Freyja.

Forelsket i forumet
Februarhjertene 2025
Noen som vet hva disse gjør og hvorfor jeg skulle starte med de? Fikk ikke så mye med meg under kontrollen i dag. Har vært på en ekstra sjekk da jeg ble mildt overstimulert og ikke fikk sett inn egg. Har fremdeles store eggstokker etter egguttaket som var for 2,5 uke siden.

Noen som vet hva disse gjør og hvorfor jeg skulle starte med de? Fikk ikke så mye med meg under kontrollen i dag. Har vært på en ekstra sjekk da jeg ble mildt overstimulert og ikke fikk sett inn egg. Har fremdeles store eggstokker etter egguttaket som var for 2,5 uke siden.
Metformin blir brukt mtp hormonbalansen veit jeg. Den er jo egentlig for dia pasienter. Så den er med på å holde blodsukkeret stabilt og da virker det positivt for hormonbalansen også.

Jeg har gått på det siden 2009. Hjelper meg med og holde vekta stabil og holde hormonene litt mer i sjakk.

Hvilken dose tar du nå? Ser jeg skulle starte forsiktig. Har du hatt noen bivirkninger og var det mht IVF du startet på de? <3
Jeg skal ta 1 gram morgen og kveld. Men er ikke alltid så god på og huske morgendosa.
Men tar alltid på kvelden.

Jeg startet på de i 2009, og var for og få kontroll på insulinresistens og gå ned noen kilo for frukbarheten.
Så jeg husker ikke sånn veldig åssen det var. Det er 13 år siden.
Nå ble jeg, endelig, mamma i 2020, aller siste ivf forsøket offentlig så satt hun.

Jeg skal ta 1 gram morgen og kveld. Men er ikke alltid så god på og huske morgendosa.
Men tar alltid på kvelden.

Jeg startet på de i 2009, og var for og få kontroll på insulinresistens og gå ned noen kilo for frukbarheten.
Så jeg husker ikke sånn veldig åssen det var. Det er 13 år siden.
Nå ble jeg, endelig, mamma i 2020, aller siste ivf forsøket offentlig så satt hun.
Så bra <3

Back
Topp