Metformin

Hellepelle

Bli kjent med forumet
Noen av dere som har fått utskrevet Metformin uten påvist insulinresistens?
Og har noen erfaring de vil dele med Metformin i tillegg til Letrozol?:happy:

Jeg har fått det, i forbindelse med IVF. :) Hos meg er det veldig mange eggposer som vokser i en vanlig syklus, og de mente at metformin kunne gjøre sånn at det heller er færre men med god kvalitet, hvis du skjønner. Vet at noen får det hvis de har PCO!

Har riktignok ikke endt i noe graviditet ennå, men håper det gjør susen for deg! :joyful:

Jeg har fått det, i forbindelse med IVF. :) Hos meg er det veldig mange eggposer som vokser i en vanlig syklus, og de mente at metformin kunne gjøre sånn at det heller er færre men med god kvalitet, hvis du skjønner. Vet at noen får det hvis de har PCO!

Har riktignok ikke endt i noe graviditet ennå, men håper det gjør susen for deg! :joyful:
Takk for svar:happy: jeg har også fått påvist mange eggposer, i tillegg sen eggløsning - trolig dårligere kvalitet på eggene pga det. Tenkte å ringe gyn i morgen å høre om Metformin, kjenner jeg begynner å bli litt desperat når ingenting funker:banghead:

Noen av dere som har fått utskrevet Metformin uten påvist insulinresistens?
Og har noen erfaring de vil dele med Metformin i tillegg til Letrozol?:happy:
Jeg fikk metformin av gynekolog. Hun så at jeg har pco. Har fått mer stabil syklus på det. Kombinert med letrozol får jeg 30 dagers syklus og har faktisk blitt gravid 3 av 5 eggløsninger :)

Jeg fikk påvist pcos når vi prøvde på nr 2. fikk da metformin og ble gravid 7-8 mnd etter jeg begynte på de. Så vi har starta opp med metformin hver gang vi skulle prøve etter det. Og det har funka hver gang. Da har jeg blitt gravid innen et år. Det har ivertfall funka på meg.

Jeg fikk metformin av gynekolog. Hun så at jeg har pco. Har fått mer stabil syklus på det. Kombinert med letrozol får jeg 30 dagers syklus og har faktisk blitt gravid 3 av 5 eggløsninger :)
Tusen takk for svar! Kan jeg spørre om du er det som betegnes som normalvektig? Min gyn snakket om at hun egentlig var litt restriktiv til Metformin grunnet at jeg har normal BMI, så jeg blir litt i tvil på om det er noe vits:bookworm:

Tusen takk for svar! Kan jeg spørre om du er det som betegnes som normalvektig? Min gyn snakket om at hun egentlig var litt restriktiv til Metformin grunnet at jeg har normal BMI, så jeg blir litt i tvil på om det er noe vits:bookworm:
Jeg er normalvektig :) metformin hjelper å kontrollere hormonene i kroppen. Pco er ubalanse av hormoner ;)

Oppsøkte gyn før vi begynte å prøve, ville se at alt var fint. Ca en mnd etter pilleslutt, testet etter el, men fant ikke. Gyn sa at systemet lå i «dvale» (mange egg og alt så fint ut, det bare lå og sov på en måte) og mistenkte pcos, fikk resept på Metformin og tok blodprøver i neste syklus. Begynte på Metformin neste dag. Tre uker senere var jeg tilbake, og systemet var da fult fungerende. Blodprøve viste at jeg ikke hadde hatt el, men de andre hormonene var fine. Ble gravid i syklusen etterpå og fant el på test. Pcos har i etterkant blitt avkreftet mtp at jeg ble såpass raskt gravid og ikke har noen tilleggssymptomer. Bortsett fra overvekt, men det skyldes gjerne andre ting. Har ikke påvist diabetes eller insulinresistens.

Kjenner flere normalvektige som har fått Metformin, mtp at det skal stimulere til eggløsning vil nå jeg tro at langt flere enn overvektige er i målgruppen. Det at man kan gå ned i vekt er en herlig bonus for oss som ønsker/trenger det, men det er jo ikke hovedgrunnen til at det gies til prøvere.

Takk for svar:happy: jeg har også fått påvist mange eggposer, i tillegg sen eggløsning - trolig dårligere kvalitet på eggene pga det. Tenkte å ringe gyn i morgen å høre om Metformin, kjenner jeg begynner å bli litt desperat når ingenting funker:banghead:

Har dere prøvd lenge?:)

Kan jo legge til at jeg også er normalvektig. Har dog normal eggløsning som kommer cd14-16 hver måned, så de tror ikke jeg har PCO, men det var vel litt sånn..for å ha prøvd det!

Back
Topp