Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men jeg leser at det er helst overvektige som skal gå på de? Før å hjelpe de til å gå ned i vekt for da kan dei få eggløsning ??Spennende med en ny gyn som vil prøve nye ting!
Jeg har gått på metformin siden august 2016. Ikke blitt gravid dessverre... egentlig ikke merket noe til de i det hele tatt, forutenom litt bivirkninger i oppstarten. Forskning har også vist at det kan redusere faren for sa hos de med pcos, så det er min motivasjon for å fortsette å ta de.
Lykke til!![]()
Jeg er også normalvektig og vekten har aldri vært noe problem for meg, men har manglende eggløsning. Fikk de iforbindelse med første ivf forsøk. Har du eggløsning av deg selv?Men jeg leser at det er helst overvektige som skal gå på de? Før å hjelpe de til å gå ned i vekt for da kan dei få eggløsning ??
Jeg er normalvektig...
Jeg får positive el-tester. Men gynekologen mente at det kunne hjelpe å gå på de medisineneJeg er også normalvektig og vekten har aldri vært noe problem for meg, men har manglende eggløsning. Fikk de iforbindelse med første ivf forsøk. Har du eggløsning av deg selv?
Ååh! Da skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg skal gå på de. Har normal syklus, er ikke overvektig, har ikke over 10 egg ( som en måtte ha for å få diagnosen pcos) men 7. Men han tenkte uansett at det kanskje kunne hjelpe..Stod på Metformin fra mars etter utredning (har pcos). Fikk positive el-tester hver måned, men aldri blitt gravid på egenhånd. November/desember var jeg i mitt 3.IVF forsøk og ble gravid (ble også på 2.forsøk men endte i tidlig SA). Så med andre ord ble jeg ikke gravid selv med Metformin i denne perioden heller, selv om syklusene mine ble normale etterhvert. De ble kortet ned fra rundt 7 uker til 4 uker (1 uke forbedring hver måned etter jeg startet på Metformin)Så det kan jo hende jeg hadde blitt gravid etterhvert på egenhånd om jeg ikke hadde gjennomgått prøverørsforsøk, siden kroppen og syklusene endret seg såpass mye.
Det er vel en gynekolog som har sagt du bør ta de? Kan godt hende det kan hjelpe eggene for å bli helt modne og slippe ja. Jeg vet ikke noe om din historie, og vil tro en gynekolog vet hva som er best for degÅåh! Da skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg skal gå på de. Har normal syklus, er ikke overvektig, har ikke over 10 egg ( som en måtte ha for å få diagnosen pcos) men 7. Men han tenkte uansett at det kanskje kunne hjelpe..
Har alltid fått positiv eggløsningstest. Men de skulle hjelpe for at eggene skulle "slippe" sa han.
Er det vits å gå på disse da ?
Håper det funker for oss ogJeg er normalvektig, godt trent og har PCO. Jeg gikk på metformin da jeg ble gravid. Hadde gått på det i 3 mnd da spiren sattble gravid på naturlig måte. Jeg har nærmere 20 egg i hver eggstokk. Tok kun ovitrelle(for å hjelpe egget til å slippe) siden det er vanskelig for kroppen å gjøre når man har så mange egg.
PCOS er en diagnose man får dersom blodprøver tilsier at du har det. Jeg har kun PCO siden blodprøvene mine ikke viser tegn til syndrom.
Ble gravid ett år etter jeg startet med metformin.
De sier at det tar noen mnd før de har full virkning. Så i teorien kan man nesten si at vi ble gravide ca 8-9 mnd etter at kroppen ble vandt med tablettene. Endte dessverre i sa , mest pga noen medisiner jeg gikk på for migrenen.
Hadde denne sa en i desember i fjor og ble nå gravid i april(sluttet på de andre medisinene med en gang). Går enda på metformin.
Håper det klaffer kjapt for dere.
Kan og si at vi prøvde i 1 år før jeg startet på metformin . Så alt i alt tok det 2 år.
Håper det funker for oss ogmente pco
Skal ta flere blodprøve i neste syklus
![]()