Metformin og vekttap?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Husker ikke alt jeg, men blir Metformin brukt på oss PCOS'ere for å gå ned i vekt?
Om noen har peiling blir jeg glad for info[:D]

Takk for info[:)]

Jeg må seriøst gjøre noe med vekta etter jul, og kom plutselig på at jeg har jo lest noe om Metformin her inne før. Amminga her er over og ut, så da kan man jo slanke seg[:)]
Du har i allefall vært kjempeheldig som har blitt gravid uten hjelp[:)]

ORIGINAL: Nesing

Metformin er, som Babysyk skriver, opprinnelig en diabetesmedisin som brukes av type II-diabetikere. Den benyttes også med hell hos mange kvinner med PCO/PCOS for å få orden på sykluser samt virke vektreduserende. Ville derfor snakket med legen min om jeg var deg. Det er vel verdt et forsøk! Håper du lykkes med det du ønsker, vennen. Stå på fremover, så gir det resultater! [:)][:)]

Tusen takk snuppa[:)] Tenkte jeg skulle samle mest mulig info selv om dette før jeg tok kontakt med legen, for min erfaring er at man selv må fortelle legene om ting[:D] Har en stor plan for det nye året, en haug med kilo skal av! *motivert nå ja*

Tusen takk for det, det hjelper på motivasjonen[:)]
Ikke alltid jeg har like mye stålvilje, hehe. Begynner med stålvilje og ender opp med ingen vilje i det hele tatt[:D] Men nå må jeg ta ett tak, kan ikke risikere å ha så mange kilo for mye og forhåpentligvis gå inn i ett nytt svangerskap om ett år eller 2. Skal ta kontakt med legen og finne ut hvordan vi best løser dette[:)]

Metforminen har i alle fall hjulpe meg å gå ned i vekt[:)] Eg har gått ned nesten 20 kg på dei to åra eg har gått på metformin [:)] Har og fått meir stabile syklusar etter eg starta med den + vart kikkholsopererert og fjerna cyster på eggstokkane i april 07. Eg har PCOS.   

ORIGINAL: håpomspirenosnart

Metforminen har i alle fall hjulpe meg å gå ned i vekt[:)] Eg har gått ned nesten 20 kg på dei to åra eg har gått på metformin [:)] Har og fått meir stabile syklusar etter eg starta med den + vart kikkholsopererert og fjerna cyster på eggstokkane i april 07. Eg har PCOS.   

Det høres jo helt fantastisk ut! Blir motivert når jeg hører sånt[:)]

Back
Topp