Metallsmak i munnen

Spirelille

Betatt av forumet
Januarlykke 2019
Jeg har så veldig ekkel smak i munnen hele tiden, sånn syrlig blanding av spysmak og metallsmak.

Har prøvd sukkertøy ol., men blir kvalm av alt sukkeret. Blir mett av å spise chips eller mat hele tiden også.

Er det noe som hjelper, og hvor lenge er det vanlig å slite med dette? Det kom omtrent samtidig som kvalmen.

Var veldig plaget av dette de første ukene... Var hos legen for generell oppfølgning og da spurte hun om symptomer. Jeg nevnte metallsmaken, og hun sa det ofte ble forsterket om man var tørst/hadde behov for mer væske. Har drukket godt og jevnt med vann, dette hjalp for meg (ikke umiddelbart) men etter ett par dager. Nå merker jeg det bare hvis det går litt for lenge uten vann, om jeg blir stresset eller sulten.. :)
Helt umiddelbart har det hjulpet meg å spise eller drikke noe surt, effekten varer ikke så lenge da, men godt den stunden man slipper den ekkle smaken.
Håper du finner noe som funker for deg :)

Takk for tipset! Det kan nok stemme veldig godt at jeg er dehydrert. Skal absolutt drikke mer! :D

Jeg har så veldig ekkel smak i munnen hele tiden, sånn syrlig blanding av spysmak og metallsmak.

Har prøvd sukkertøy ol., men blir kvalm av alt sukkeret. Blir mett av å spise chips eller mat hele tiden også.

Er det noe som hjelper, og hvor lenge er det vanlig å slite med dette? Det kom omtrent samtidig som kvalmen.

Har det gått over? Jeg sliter med det samme :( Ikke metallsmak, men noe annet som jeg ikke klarer sette fingeren på. Ekkelt ihvertfall.

Back
Topp