Metallsmak i munnen

Prinsessemamma09

Elsker forumet
Blir snart sprø. Er på andre uka med ekstrem metallsmak i munnen. All mat smaker skit. Får nesten ikke ned noe... Eneste jeg får i meg er ristet brød m/smør, focacia brød, melk, corn flakes og risengrøt.
Gått ned 4 kg på 2 uker... Går rundt med en konstant kvalme. Vet ikke om det kan komme av metallsmaken... Noen tips til noe som hjelper?

Tyggis hjelper for meg når metallsmaken kommer. Kjenner til hvor ekkel den kan være.. :/

Kanskje det eg kjenner på? Føler egentlig ikke helt hva det er, klarer ikke beskrive det så godt. Men det føles ut som for meg noe i nesen uten at jeg er tett sånn at når jeg spiser noe så smaker det bare rart.. Og er liksom på en måte i nesen der den kommer mot halsen inni munnen.. :p klarer ikke si om det smaker direkte metall, men noe er det i allfall som ødelegger en del..

Kjenner til problemet og har lite tips :( alt smaker vondt og det gjør meg ultrakvalm. Trodde kvalmen var over sist uke, men så kom metallsmaken og nå er jeg dårligere enn noen gang. Tyggis hjelper noe.

Jeg har ikke metallsmak, men får ofte dårlig smak i munnen etter middag. Spesielt hvis det er en del krydret eller løk. Hos meg hjelper det da å suge på fisherman Friends med salmiak.

Ingenting som fungerer fortsatt. Jeg holder på å bli sprø.... Skal til legen i morgen, kommer til å be han ta prøver av halsen min. Går med konstant ille smak, kjennes ut som bakterier...ikke metall.... Går inn i min 4 uke sånn nå... Klikker

Jeg har det også sånn. Hatt det i alle 3 svangerskapene og min søster har hatt det i alle sine 3. Dessverre ikke noe de kan gjøre noe med. Det som kan hjelpe litt er isbiter eller salt(bare å putte salt i munnen. Det gir seg heldigvis ca uke12-16 husker ikke helt. Gleder meg veldig.

Æsj, det er forferdelig! Har ingen tips bortsett fra tyggis. Har det på samme måte jeg også + at tunga føles tørr selv om jeg drikker mye vann. Gleder meg til det går over!

Æsj, det er forferdelig! Har ingen tips bortsett fra tyggis. Har det på samme måte jeg også + at tunga føles tørr selv om jeg drikker mye vann. Gleder meg til det går over!

Det er så ekkelt!!! Tyggis hjelper ikke her. Har lett over alt etter dunder salt, men finner ikke. #håpløst
Hihi :)
Håper virkelig dette gir seg!!!

Back
Topp