metallisk smak i munnen

plutt

Elsker forumet
VIP
Noen som har opplevd det noen gang.

Alt smaker dritt.. Det begynte i går ettermiddag,, og har vert siden.. pusser og pusser tenna 2 ganger i dag og 3 i går fra det begynte..

føler det sitter bak på tungen, smaker som løvetann om noen har fått det på fingrene....[:'(][:'(][:'(]

Mister helt mat lysten,,[:'(][:'(][:'(]

Skal jeg gå til tannlegen eller legen med dette til uka montro?

Syns eg har hørt at gravide kan få denne smaken i munnen noen ganger. Jeg hadde hvertfall det.
Eller vet jeg ikke

Det er jeg ikke, akkurat ferdig med mens jo...

Er vel sånn gravide tegn det[;)][:D][:D]
ring legen og spør[;)]

Du er ikke gravid igjen da, for metalisk smak i munnen er et symptom. Var et av de første symptomene jeg hadde denne gangen. [;)]

har gått på loette i en mnd nå (nå skal det sies jeg glemte den en dag) men var jo ferdig med mens for tre dager siden.. og har ikke hoppa i høye siden så da er vell ikke det mulig[&:]

Du får ta en test så merker du fort det om det er mulig [;)]
har hørt en venninne av meg hadde det samme, uten å være gravid, men husker ikke hva det var[:-] eller hvilken venninne det var[:D][:D]

Man kan få en slags smak i munnen hvis man har for høyt innhold av jern. Men tror ikke akkurat det smaker som løvetann. 

Husk at du kan være gravid selv om du får mensen... Svigerinna mi er gravid, og hun hadde mensen til hun var 3 mnd på vei.. [;)]
Jeg har hatt sånn metallsmak myyye i munnen nå når jeg er gravid.. [;)]

ORIGINAL: Triiny

Syns eg har hørt at gravide kan få denne smaken i munnen noen ganger. Jeg hadde hvertfall det.
Eller vet jeg ikke

Hmmmmm, gravid???? [:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

nei herregud det er ikke mulig,,, tørr ikke ta noe test

ORIGINAL: S Reve

Jeg hadde også metallsmak i munnen da jeg ble gravid med Vilde.. 

med min Vilde også[:)]

jauda,,,

kan jo være alt fra
- denne ene tanna som er vond som kommer og går, som er tidliger rotfylt.
- gravditet som dere påstår[8D] noe som jeg ser på som umulig(selv om jeg glemte en pille denne mnd og har bare gått på dem i en mnd)
- pinnekjerne (det spiste jeg på onsdag) det kan oppstå 1-3 dager etter en har spiste det
- jernmangel (noe jeg har hatt etter fødel, og ikke sjekket siden)
- begynnende vondt i halsen (noe gubben og lille har hatt og ikke jeg)
- b vitamin mangel ( hadde b12 mangel for noen år tilbake)
- hormioner ( er ikke de i p piller, gått på dem en mnd)
ja kan sikkert finne flere veldig gode årsaker... [&o][:)]

Eg har opplevd å få metallsmak i munnen tidligere,, men fekk isje det når eg va gravide

der har du enda en passende grunn men det er der selv om jeg spiser..
ORIGINAL: Aline**

spiser du lite/sjelden?

jeg er ikke så flink til å spise, og kan ofte gå leeeenge mellom hvert måltid... da får jeg ofte sånn metall smak i munnen...

så det kan kansje være grunnen? [:)]

eller ikke flink til å drikke vann?[8|]

Back
Topp