Mestringsfølelse i dag!

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Har en liten diktator på snart 7 uker som vet å si høyt ifra om hva han vil, men dessverre ikke så tydelig. Han har også vært plaget av kveldsuro og lett blitt overtrøtt.

Men i dag har vi virkelig funnet tonen. Jeg har tilsynelatende klart å tolke signalene hans riktig, og dermed forhindret at han har blitt overtrøtt. Han har den siste tiden også sett ut til ikke å være så plaget av kveldsuro, og at irritabiliteten om kvelden i stor grad er overtrøtthet. Og i kveld betyr da ingen overtrøtthet=ingen kveldsuro!

Så full poengscore for meg som mamma i dag!
 
Bra jobba, slike dager og ikke minst følelsen er gull :Heartred
 
Jeg leter etter nøken jeg også. Fikk det til de første ukene, og en kveld var hun i seng klokken 07 og det gikk strålende. Men siden har ikke det gått.. Hun er tydelig overtrøtt etter 21, så I kveld får vi prøve å ha legging til 21.

Det er et lite vitenskapsprosjekt å være mamma ❤️

Veldig godt å høre at andre får det til ❤️ da er det håp!
 
HeHe kjenner meg igjen.hun ble overtrøtt og hadde kveldsuro og jeg prøvde å finne noe som fungerte. nå sier hunifra med andre lyder når hun er trett ogklar til å sove. Men hun har en rar en på kvelden medå være våken i opp til 3 timer, ta en powernap(20-45 min) være våken i minst 1 time og så være klar for natta. før pappaen så mønsteret så var jeg ganske frustrert at hun våknet fra nattesøvnen så fort. Men jammen hører jeg etter for å fange opp tretthetslyder for overtrøtt er ikke gøy og å prøve å legge for tidlig skaper bare tull
 
Så fint å lese!
Jeg sliter litt med det samme nå - mini på 5 uker er ganske utrøstelig om kvelden. Alle rundt sier mageknip, men det er ikke det inntrykket jeg har. Mini er veldig glad i å være mye våken. Vi sier han er veldig nysgjerrig på verden ;) Men jeg prøver så godt jeg kan å få han til å falle i søvn etter en viss våkenperiode. Ikke alltid så lett :p Det ble KS på oss, og mye smerter i såret gjør at jeg ikke kan trille tur alene enda (mye oppoverbakker). Men bæresjal hjelper lille å sovne. Men ikke på kveldene.

Det er vel sånn som dere sier - å være mamma er en vitenskap. Og man må bare lære seg å tolke den lilles signaler <3
 
Jeg leter etter nøken jeg også. Fikk det til de første ukene, og en kveld var hun i seng klokken 07 og det gikk strålende. Men siden har ikke det gått.. Hun er tydelig overtrøtt etter 21, så I kveld får vi prøve å ha legging til 21.

Det er et lite vitenskapsprosjekt å være mamma ❤️

Veldig godt å høre at andre får det til ❤️ da er det håp!

Bare et lite spørsmål - hvordan gjør dere legginga? :)
 
Bare et lite spørsmål - hvordan gjør dere legginga? :)

Skifter til pysj, ammer og legger henne i sengen når hun "blunder", også synger vi en sang.

Det er skjelden det blir med det, men jeg gjorde det sånn med poden også. Og etterhvert var det rutinen, og alt etterpå forsvant av seg selv ❤️
 
Back
Topp