Mesokompresser

fiffigfrøken

Glad i forumet
Bruker dere som har barn fra før dette istedenfor kluter på stumpen? Hvor kjøper dere disse, og hvilke er best?

Mesokompresser? Er det mesoft du mener?

Vi bruker det på storebro. Kjøper det på apoteket :-) Kjempegode! Og lette å ta med seg fuktet i en liten pose til alt mange bruker våtservietter til [;)]

Vi bruker Mesoftkompresser. Kjøper pakker á 100 kompresser på 10x10 cm (de er brettet 2 ganger, så de er jo større) på apoteket. Koster ca. 25-27,- per pakke. Bruker de stort sett bare med vann, men er det gjenstridig avføring, funker det bra å bruke olje.

Mesoftkompresser bruker jeg også! Fantastiske synes jeg! fukter dem bare med vann, har vel skjedd at jeg har brukt litt olje også et par ganger.. Kjempemyke og veldig praktisk [:D] Og ingen tilsetninger [;)] Kjøper 3-4 pakker om gangen på apotek jeg, da har jeg en stund...

Kan noen fortelle ka d e for nokka? Ser mange bruke våtservietta fra Libero å sånn t stumpen, men ane jo ikkje sjøl ka æ ska bruke :S

ORIGINAL: hctib89

Kan noen fortelle ka d e for nokka? Ser mange bruke våtservietta fra Libero å sånn t stumpen, men ane jo ikkje sjøl ka æ ska bruke :S

Det er firkantete, tørre, myke "engangskluter" som vi fukter i vann. Kompresser er egentlig en bandasje på en måte. Men de passer perfekt til små babyrumper som vi ikke vil skal bli såre. Mange babyer får utslett eller blir såre av våtservietter, og Mesoft er da mye bedre. Libero o.l. har også tørre engangskluter men de er kjempeharde! Ikke noe jeg vil anbefale i det hele tatt.

Kanskje æ må prøve sånne. Enn når babyen har bæsja? Greit me vann å sånn, men bæsj lukte jo:P Så man vil jo gjerne vaske ungen i ræva liksom:P hehe, å vann dekke ikkje lukt:S E så lenge sia æ har skifta bleie på en unge no at æ føle mæ jo helt talentlaus
ORIGINAL: Lille Ris

ORIGINAL: hctib89

Det er firkantete, tørre, myke "engangskluter" som vi fukter i vann. Kompresser er egentlig en bandasje på en måte. Men de passer perfekt til små babyrumper som vi ikke vil skal bli såre. Mange babyer får utslett eller blir såre av våtservietter, og Mesoft er da mye bedre. Libero o.l. har også tørre engangskluter men de er kjempeharde! Ikke noe jeg vil anbefale i det hele tatt.

Back
Topp