Merking av klær

Spireliten

Gift med forumet
Himmelbarn
❤️Mailykke 2022❤️
Aprilspirene 2024❤️
Februarhjertene 2025
Hvordan merker dere barnehageklær ol.? Noen som kan anbefale et sted man kan bestille? :)

Her brukes det klistremerker, strykemerker, penn og stempel:)

Vi har brukt merkalt.no/navnestempel.no og er kjempe fornøyd! Kommer kun få dager etter man har bestilt, og særlig stempelet har jeg forelsket meg i! Kjekt og greit å bare stemple i klærene, men trenger noen klistremerker til veldig mørke klær/ matbokser, flasker etc.

Vi har brukt merkalt.no/navnestempel.no og er kjempe fornøyd! Kommer kun få dager etter man har bestilt, og særlig stempelet har jeg forelsket meg i! Kjekt og greit å bare stemple i klærene, men trenger noen klistremerker til veldig mørke klær/ matbokser, flasker etc.

Jeg har brukt strykemerker, men etter jeg oppdaget stempel ser jeg meg aldri tilbake! Bestilte fra http://www.lillemille.dk, der får man flere bokstaver og mer plass enn de man får kjøpt her. 

søteste skrev:
Her brukes det klistremerker, strykemerker, penn og stempel:)

Her og. Har ingen anbefalinger i forhold til hvor man bør bestille fra, da jeg fikk både strykemerker og klistremerker i gave. Men jeg syns det aller beste er å skrive med tekstiltusj rett på merkelappen. Mange klær har sånn egen lapp til å skrive navn på.

Bruker navnebånd med Taggit fra http://www.sabo.no. Genialt og svært enkelt. I tillegg klistrelapper på matbokser, drikkeflasker osv. Ingenting annet duger synes jeg. Lappene kan også brukes på nytt når man løsner Taggit´en.

Jeg bruker strykemerker fra navnelapper.no eller markmaster.no (de fra merkalt.no var dritt, og falt av i første vask). Til sko, regntøy, matbokser osv bruker jeg klistrelapper fra samme leverandør. 

Et tips om du bruker strykemerker er å feste de med rettetang i stedet for strykemerker, går mye fortere :)

strykemerker sitter absolutt best.. vi har stempel også, men det forsvinner jo i vask med en gang.. har også tusj, som er veldig lett å bruke hvis jeg bare skal merke fort før jeg sender i barnehagen.. men tusjen også går bort etterhvert (kommer ann på hvor jeg skriver også da)

Labambie skrev:
Jeg har brukt strykemerker, men etter jeg oppdaget stempel ser jeg meg aldri tilbake! Bestilte fra http://www.lillemille.dk, der får man flere bokstaver og mer plass enn de man får kjøpt her. 

Jeg har også det, syns det er supert!

Strykemerker bestilt på nettet. Noe merker jeg med tusj..

Merker det meste med merkepenn. Er litt arbeid om du skal dra frem strykejernet for hvert nytt plagg, og vet av egen erfaring at det blir gjort i starten men ikke etter en stund.. Så har pennen liggende på badet, og det meste blir merket med det samme det blir tatt i bruk.

her bruker jeg noen strykemerker og noe bruker jeg sprittusj på

Strykelappene fra merkalt.no er elendige og løsner fort. Navnestempel er genialt, men ikke om man ( som her) har mye hvite og lyse klær, da syns det igjennom på de lyse stoffene. Bruker en helt vanlig tusjpenn som oftest nå, ellers har jeg sånne bånd til å sy på, må bare besille taggit, for å sy de på er tidkrevende!

AnneMy skrev:
Merker det meste med merkepenn. Er litt arbeid om du skal dra frem strykejernet for hvert nytt plagg, og vet av egen erfaring at det blir gjort i starten men ikke etter en stund.. Så har pennen liggende på badet, og det meste blir merket med det samme det blir tatt i bruk.

Enig. Merka ALT med strykemerke i begynnelsen, no gidd eg det ikkje meir.
Men, sånn til barnehagestart hadde eg kanskje bestilt strykemerker igjen, da tar ein jo berre å merkar alt av kle med ein gang, og så heller skrive med tusj etterkvart som ein kjøper nytt. Det funkar bra her i huset i allefall. Og så er det veldig greit å kjøpe merkelapper som ein kan bruke på sko og matboks osv. Kjøpte fra markmaster.no trur eg det var...

Hvis det må skje fort, blir det tusj. Ellers merkelapper fra navnelapper.no, tror jeg. bruker rettetanga.

Back
Topp