Merking av klær.

Et kallenavn

Glad i forumet

Finnes det noe smart der ute jeg ikke har prøvd?

-Strykelapper funker kjempebra, men jeg hater å stryke på de lappene. Tar så lang tid... 

-Stempel er jo egentlig perfekt, men stempelet tørker sånn ut mellom hver gang og fungerte egentlig MYE bedre i teori enn i praksis.

-Merketusj er jo egentlig supert, men ikke så bra på svarte lapper og mørke klær. I tillegg tar det jo litt plass, og man får liksom ikke med like mye informasjon..

SÅ; Finnes det noe annet lurt jeg ikke har prøvd? (Ikke klistrelapper på klær.. det funker IKKE)

Jeg bruker rettetang når jeg fester lapper på klærne, da tar det ikke så lang tid.
Vet ikke om andre måter enn de du har nevnt her.

Jeg satte meg foran tv`n med rettetang og tok de på slik, gikk fortere enn det strykejernet alle fall.

jeg bruker tusj men merker kun med forbokstaven i for og etternavn, har en hvit tusj og en svart

ikke prøv de der vevde navnelappen fra sabo med sånn tag it iallefall... mye jobb og de ramler av i hytt og gevær..

her er det strykelapper som gjelder, de sitter godt og vises godt.... lang tid tar det uansett tror jeg :S  men hvordan gjør dere det med rettetanga? bare kliper over plagget på begge sider med merkelappen der dere skal ha den?

*Aulile* skrev:
ikke prøv de der vevde navnelappen fra sabo med sånn tag it iallefall... mye jobb og de ramler av i hytt og gevær..

her er det strykelapper som gjelder, de sitter godt og vises godt.... lang tid tar det uansett tror jeg :S  men hvordan gjør dere det med rettetanga? bare kliper over plagget på begge sider med merkelappen der dere skal ha den?

Ja. Men husk bakepapir imellom lappen og tanga så lappen ikke setter seg fast i tanga.
Er det plagg som tålet lite varme legger jeg en vaskeklut på baksiden så klærne ikke blir svidd.

Oppbevarer du stempelet sånn som du skal da? Jeg har hatt mitt siden i vår, og det fungerer like bra enda.

Hvor har du kjøpt stempelet?

Forsøkte først sånn boks, men har siden hatt to poser som jeg klemmer all luft ut av og surrer godt igjen for å forsøke å holde det ved like..

Blir sånn seig/tørt, og må ta ut stempelputa og gni den over bokstavene og stemle det igang for hver gang jeg skal bruke det.. Tar jo lengre tid enn alt annet..

Et kallenavn skrev:

Hvor har du kjøpt stempelet?

Forsøkte først sånn boks, men har siden hatt to poser som jeg klemmer all luft ut av og surrer godt igjen for å forsøke å holde det ved like..

Blir sånn seig/tørt, og må ta ut stempelputa og gni den over bokstavene og stemle det igang for hver gang jeg skal bruke det.. Tar jo lengre tid enn alt annet..

Lillemille.dk

klistremerkene har funka supert her. de fra askeladden, i allefall når de festes på glatte lapper og det har jo de fleste klær. glatte vaskelapper :) sitter på i vask og trommel :) brukt det 1 år nå og ingen har detti av.

Hender det detter av en nå og da på de klærne som ikke har lapp eller har grovere lapp, men da setter jeg på ny :)

Stempelet holder seg lenge om en oppbevarer det i f.eks en pose. Har fått blekkhus tilsendt fra navnstempel.no, så slipper å kjøpe hele stempelet nytt.

Har ellers strykelapper, tusjer og klisterlapper....så har alt til de fleste typer plagg.

Back
Topp