Merking av klær/ting

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hvilke merking av tøy/klær er best? Syns det ser praktisk ut med disse man bare klistrer på, men holder de godt i vask?
 
Strykefrie lapper synes jeg holder like godt på klær som de man stryker. Men ikke de klistrelappene som er til matboks ol. De fungerer flott på ting men ikke på klær, det er jo ikke det de er til heller.

På vanlige bodyer og sånn bruker jeg vannfast tusj :)
 
Har kjøpt strykefri lapper. Virker som om de sitter greit, men har ikke vasket noe av det jeg har merket enda da, så vi får se :)
 
På hjemmestrikk har jeg strykelapper, føler det de som henger best. Ellers bruker jeg merkepenn. Har klistelapper også, kommer nok til å ha liggende noen på plassen hans i bhg. Greit å ha hvis jeg har glemt å merke noe :)
 
Strykefrie lapper synes jeg holder like godt på klær som de man stryker. Men ikke de klistrelappene som er til matboks ol. De fungerer flott på ting men ikke på klær, det er jo ikke det de er til heller.

På vanlige bodyer og sånn bruker jeg vannfast tusj :)

Samme her, men syne dei helde bra på matboksane og :)
 
Synes klistrelapper holder på alt jeg. Ikke strøket på et eneste merke noen gang og har hatt bhgbarn i ca 7 år :p
De aller beste synes jeg er fra presis og Nordic print
 
Bestilt klistrelapper fra askeladden. Bestilte også noen strykekapper for å ha til strikkaklær. Om de er gode aner jeg ikke, det vil tiden vise :p
 
Samme her, men syne dei helde bra på matboksane og :)
Ja klistrelappene er jo til matbokser og slikt, holder bra:) men de holder ikke på klær her, der har jeg strykefrie (som er "klistrelapper" til klær).
 
Last edited:
Vi har kjøpt sånne som skal holde til alt fra Askeladden, men dessverre har noen falt av i vask. De som jeg har festet på vaskelappen til klærne holder seg på i vask da, men noen av de som er festet rett på klærne har falt av.
Det som er vanskeligst å merke er sokker. Jeg vil ikke skrive med tusj på klærne.
 
Skulle ønske det fantes stempel i andre farger enn sort. Hvitt feks for det er mørke plagg som ikke går an å skrive på med tusj. O har hart noen sokker med hvitt felt til å skrive navn fra lindex, det var kjekt.
 
Her brukte jeg både de som vi stryker på,og de man klistrer på.De som klistres på henger mye bedre,og de kan brukes over alt:)
 
Syns ikke de strykefrie holdt seg noe bra på klærne. Mange gikk av i vask...
 
Strykefrie lapper synes jeg holder like godt på klær som de man stryker. Men ikke de klistrelappene som er til matboks ol. De fungerer flott på ting men ikke på klær, det er jo ikke det de er til heller.

På vanlige bodyer og sånn bruker jeg vannfast tusj :)
Hvor kjøper du disse strykefrie lappene? Er jo så mange som tilbyr på nett!
 
Er det kun strykelapper som sitter på ulltøy?
 
Merker nesten ikke klær, de har veldig god kontroll i bhg. Har klistremerker i sko, tøfler og yttertøy. Fester det på vaskelappen.

Klærene som ligger i bhg (altså skift), merker jeg ikke.
 
Har nettopp kjøpt klistrelapper på Nordic Print. Ingen erfaring fra før, så må vel bare teste de og se om de duger. ;)
 
Stryke lapper holder best, mens strykefrie lapper er enklest/tar minst tid å sette på ;)
Jeg bruker strykefrie lapper av den enkle grunn at jeg ikke gidder å stryke på lapper til 4 unger! De strykefrie sitter greit på de også, men noen løsner i vask. Har også kjøpt en tekstil tusj, så da skriver jeg direkte på plaggene -det sitter en god stund det også ;)
 
Back
Topp