Merker man godt at vannet går??

-Helene-

Forelsket i forumet
Hvis man ligger å sover f.eks?? våkner man..?
Får man ubehag på noen måte?? isåfall hvordan??

Har hørt at man ikke trenger å merke noen ting, en venninne av meg merka ingenting til det.. Det kan jo gå når du er på do, i dusjen, noen ganger er det visstnok bare "skvetting" også...

jeg hadde ingenting ubehag da vannet gikk,men det fosset mellom beina på meg! sto oppreist og skulle sette koppene i oppvaskmaskinen! [:D] klarte bare å tenke; hva i alle......! og så måtte jeg legge meg ned siden hodet ikke var festet! [:)] heldigvis var jeg hjemme da det skjedde! [:D]

Va egentlig usikker på om vannet gikk da æ skulle ha Liv Ingrid. Skulle på do og satt egentlig å tissa da det plutselig kom ekstra mye vann..
Kjente ingenting... Rien bynte ca 15 min etter det igjen.

da vannet gikk på meg hjemme så kom det faktisk en liten poppe lyd i magen, så begynte det å renne. for meg føltes det nesten som om jeg tisset med "feil" hull. [8|] jeg merket godt at vannet gikk for å si det sån.

Hvis du f.eks. våkner på natten og lakenet er vått, har vannet gått? Utdrag fra svangerskapsbok:
" Det finner du best ut ved å lukte på lakenet. Hvis den våte flekken lukter søtlig og ikke amoniakkaktig, er det trolig fostervann. Et annet tegn er at du da trolig vil merke at det fortsetter å sive ut en lys, halmgul væske (du vil ikke "gå tørr", for produksjonen av fostervann fortsetter helt fram til fødselen, med en fullstendig utskiftning i løpet av tre timer). Når du står eller sitter, kan barnets hode fungere som en kork og tette lekkasjen midlertidig.

Uansett om det siver ut væske eller ikke, bør du kontakte lege eller jordmor hvis du tror det har gått hull på fosterhinnene. I mellomtiden forholder du deg for sikkerhets skyld som om det er tilfellet."

Da vannet gikk hos meg var det sånn langsom "siving" hele dagen - det bare rant og rant..
begynte i 10-tia på formiddagen og rant hele dagen - riene begynte ikke før ca 12timer senere[8|]

Her også, det begynte å lekke ved 10.00 tiden og fortsatte hele dagen og fikk 1.rien 12 timer etterpå...

jeg satt på sengen da vannet kom,det var som om du tisset på deg. jeg trodde vannet går bare en gang jeg men det gjorde det ikke ,vanner gikk vær gang jeg skulle reise meg .

Halloen.......
På vennina mi måtte di ta vannet når hun lå og fødte, Såh det er Ikkje sikkert at det går heller.... [:D]

Jeg lå våken og kjente plutselig et "knepp" nedentil, kjentes ut som bekkenet gnisset sammen, det var ubehaglig, ikke vondt, men var over på et sekund. Lå og lurte på hva dette var, kunne det være vannet som gikk???? 30 sekunder senere rant det fostervann ut.

ORIGINAL: kjersti1234

da vannet gikk på meg hjemme så kom det faktisk en liten poppe lyd i magen, så begynte det å renne. for meg føltes det nesten som om jeg tisset med "feil" hull. [8|] jeg merket godt at vannet gikk for å si det sån.

signerer den eg[:D][;)]

Back
Topp