Merker ingen spark eller bevegelse

BabbyMommy

Andre møte med forumet
Hei alle sammen.

Jeg har morkaken foran så jeg vet jeg ikkenkan kjenne voldsomme bevegelser i magen, men små bevegelser har jeg kjent hverdag i de siste par ukene. Jeg er 24+4 i dag.

Men i dag har jeg ikke kjent noen form for bevegelser. Jeg har itillegg hatt smerter under magen i dag med stramt mage.

Er små bekymret. Jeg foreslå å ringe føden, men mannen sier jeg bør slutte å overtenke da alt er sikkert bra med lille. Det skal sies vi var på ul på mandag og var hos jordmor på tirsdag igår altså. Alt var normalt da.

Er så usikker om jeg bør ringe eller ikke. Noen som har noen råd?

Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite:-) kanskje de kan gi deg noen råd over telefonen! Evt kan du drikke noe sukkerholdig drikke og legge deg på venstre side og kjenne etter spark/bevegelse. Mens du ligger å kjenner etter bør du ikke se på forstyrrende elementer som mobil og tv. Sender deg masse lykke ønsker <3

Ring alltid ved lite liv over tid - mye bedre å ringe en gang for mye ❤️ Men prøv å t deg et glass kald brus eller saft, spis litt sjokolade eller noe frukt å legg deg å kjenn godt etter i magen - dytt litt på magen å kjenn etter svar! Får du ingen respons så ringer du, så får du i allefall snakket med noen som kan dette ❤️

Skal se lille bare har snudd seg, eller sover litt ekstra godt i dag :) har selv morkaka foran denne gangen, så kjenner ikke like mye selv hver dag - men noe skal du kjenne! ❤️

Jeg kjente ikke noe liv på tirsdag og i går kjente jeg ingenting før sent på kvelden. Har også hatt smerter i magen, men det føles mer som magemusklene strekker seg. Var litt bekymret, men tenker at så lenge jeg kjenner noe så går det vel greit. Er 22+4

Jeg og hadde det slik for noen dager siden og ble super bekymret. Kjente noe morgenen etter igjen og konkluderte med at hun lå med ryggen til og hadde en "sovedag". Ring til føden og hør med de og ta deg f.eks kald cola og kjenn etter :-) Alt er nok bra, men sånt er greit å få sjekket opp i :-)

Hadde det slik i går...men på kvelden etter at jeg hadde lagt meg kjente jeg heldigvis liv.
Var tilfeldigvis på kontroll hos legen i dag, og spurte ang dette med liv... hun sa at noen dager er rolige, spesielt med morkake foran. Men hvis man ikke kjenner noen antydning til bevegelse på en hel dag så skal man ringe legen for å sikre at alt er i orden! Hvis ikke nurket gir liv fra seg iløpet av kvelden/natten ville jeg bedt om ul i morgen tidlig. Lykke til :) ikke godt å bekymre seg...

Hadde det slik i går...men på kvelden etter at jeg hadde lagt meg kjente jeg heldigvis liv.
Var tilfeldigvis på kontroll hos legen i dag, og spurte ang dette med liv... hun sa at noen dager er rolige, spesielt med morkake foran. Men hvis man ikke kjenner noen antydning til bevegelse på en hel dag så skal man ringe legen for å sikre at alt er i orden! Hvis ikke nurket gir liv fra seg iløpet av kvelden/natten ville jeg bedt om ul i morgen tidlig. Lykke til :) ikke godt å bekymre seg...
"Godt" å høre at det kan variere litt med foranliggende morkake. Lettere å ta seg litt tid før de værste bekymringene tar tak i hvertfall! Synes selv jeg har merket litt lite i dag, men det tok seg veldig opp etter middag og et glass cola heldigvis. Ellers hadde jeg nok ringt sykehuset. Jeg rakk å lese litt på nettet da, og sånn jeg forstod det sier de vel at mindre enn 10 bevegelser på to timer (helst tid på døgnet du vet det pleier å være litt action) og hvor man konsentrerer seg kum om å kjenne noe, så burde man ringe og høre om man bør ta en tur innom..

"Godt" å høre at det kan variere litt med foranliggende morkake. Lettere å ta seg litt tid før de værste bekymringene tar tak i hvertfall! Synes selv jeg har merket litt lite i dag, men det tok seg veldig opp etter middag og et glass cola heldigvis. Ellers hadde jeg nok ringt sykehuset. Jeg rakk å lese litt på nettet da, og sånn jeg forstod det sier de vel at mindre enn 10 bevegelser på to timer (helst tid på døgnet du vet det pleier å være litt action) og hvor man konsentrerer seg kum om å kjenne noe, så burde man ringe og høre om man bør ta en tur innom..
Jeg har også morkaken foran og det varierer veldig fra dag til dag hvor mye jeg kjenner. Jordmor sa at det var helt normalt når morkaken ligger foran :)

Takk for svar alle sammen.
Jeg bestemte meg for å ikke ringe i går, for jeg ville ikke være til bry for de på fødeavdelingen.

Men i dag etter å ha gått rundt hele dagen og vært bekymret og ikke har kjent noen bevegelse bestemte jeg meg for å ta en telefon til føde avdelingen. Jeg ble møt av ei dame som snakket nesten i munn på meg og skjønte ikke hvorfor jeg forventet å kjenne liv så tidlig i svangerskapet? Som jeg nevnte lengre opp var jeg på vektkontroll av den lille på mandag pga svangerskaps diabetes. Så etter å ha lest gjennom skjonalen min følte jeg at hun antok meg for å være hystisk og over reagerer. Jeg ble så satt ut og sa hvis du mener jeg ikke skal gjøre noe mer med det så gjør jeg ikke det. Men da begynte hun å si ja så lenge du ikke er har hard livmor og ikke kjenner noe press ned over er det ikke noe, da sa jeg men det er nettopp det jeg gjør. Så sa hun ja ja da får du komme da. Jeg tok meg sammen og dro ditt. Hun var så direkte ufin at jeg angret nesten på å ha ringt men dro likevel for det er til syvende og sist babyen min det handler om.

Da jeg dro ditt hastet hun meg nesten til et rom og begynte å leite etter hjertelyden til den lille med en maskin. Det tok kjempe langt tid til hun heldigvis klarte å finne hjertelyden. Så la hun det fra seg og begynte å gi meg råd om å slutte å bekymre meg så mye og at jeg ikke trenger å tro at jeg har risiko svangerskap - for det har du ikke!!

Jeg er så Lie meg. Jeg forstår ingen ting. Jeg har da aldri ringt sykehuset for noen ting tidligere. Og føler meg totalt latterlig gjort. Kanskje det er jeg som er sårbar vet ikke. Men er iallfall veldig lei meg og gråter nå.

Jeg bestemte meg for å ikke ringe i går, for jeg ville ikke være til bry for de på fødeavdelingen.

Men i dag etter å ha gått rundt hele dagen og vært bekymret og ikke har kjent noen bevegelse bestemte jeg meg for å ta en telefon til føde avdelingen. Jeg ble møt av ei dame som snakket nesten i munn på meg og skjønte ikke hvorfor jeg forventet å kjenne liv så tidlig i svangerskapet? Som jeg nevnte lengre opp var jeg på vektkontroll av den lille på mandag pga svangerskaps diabetes. Så etter å ha lest gjennom skjonalen min følte jeg at hun antok meg for å være hystisk og over reagerer. Jeg ble så satt ut og sa hvis du mener jeg ikke skal gjøre noe mer med det så gjør jeg ikke det. Men da begynte hun å si ja så lenge du ikke er har hard livmor og ikke kjenner noe press ned over er det ikke noe, da sa jeg men det er nettopp det jeg gjør. Så sa hun ja ja da får du komme da. Jeg tok meg sammen og dro ditt. Hun var så direkte ufin at jeg angret nesten på å ha ringt men dro likevel for det er til syvende og sist babyen min det handler om.

Da jeg dro ditt hastet hun meg nesten til et rom og begynte å leite etter hjertelyden til den lille med en maskin. Det tok kjempe langt tid til hun heldigvis klarte å finne hjertelyden. Så la hun det fra seg og begynte å gi meg råd om å slutte å bekymre meg så mye og at jeg ikke trenger å tro at jeg har risiko svangerskap - for det har du ikke!!

Jeg er så Lie meg. Jeg forstår ingen ting. Jeg har da aldri ringt sykehuset for noen ting tidligere. Og føler meg totalt latterlig gjort. Kanskje det er jeg som er sårbar vet ikke. Men er iallfall veldig lei meg og gråter nå.

Dårlig behandling fra sykehuset. Du skal ikke føle på noe av det hun har sagt! Vær heller stolt av å være bekymret for babyen din, en god mamma skal følge med på nurket og ta bekymringer på alvor.

Uff da :( så utrolig dårlig behandling du fikk :o det var ikke noe særlig :( tenker at du skal prøve å drite i det. Er man bekymret så er man bekymret, og da skal man ta kontakt. Du gjorde kun det riktige! ♡

Tror inte jag hade klart och låtit mig bli behandlad på det där sätter utan att riva huvudet av henne.. varken i tlf eller på sjukhuset.

Är man orolig och bekymrad så ringer man . Så du gjorde helt rätt precis som Nienna skriver.

Kan du inte hellre kontakta den jordmor du var hos tidigare ?

Så utrolig dumt og leit at du fikk en dårlig opplevelse på det :( Håper det allikevel ikke har noe å si for om du tar kontakt med føden neste gang du blir bekymret.. Det er sikkert ikke hovedvekt av sånne kjipe mennesker som jobber der!

Men i alle dager for en behandling du har fått..!! Sånn skal det IKKE være! Man skal ringe dersom noe er unormalt og man skal ikke være redd for å ringe!! Kjærringa hadde nok en dårlig dag. Jeg ble møtt med masse forståelse hver gang jeg ringte som førstegangsfødende. Jeg var inne på kontroll to ganger og den ene gangen trodde de jeg var på vei inn i fødsel, to uker før termin. Jeg hadde jo ikke pakket fødebagen en gang, "alle" førstegangsfødende går jo over tida [emoji14] De regelmessige kynnerne ga seg og gikk litt til, men snuppa kom tre dager før termin :)

De skal ta deg på alvor, neste gang du er på bekymret så må du ringe. Som du sier, det er babyen du må tenke på til syvende og sist.

Stor klem!!

Nei huff for en dårlig oppførsel du ble møtt med da! Sånn skal det ikke være. Jeg skjønner deg godt jeg at du ringte, en blir jo bekymret, det er jo ditt ufødte barn det er snakk om, og det er jo ikke på tull du ringer heller. Flott at alt stod bra til :-) Også håper jeg at opplevelsen slipper litt tak og at du får en bedre dag :-)

Tusen takk for gode og trøstende ord alle sammen. Jeg har fortsatt klump i magen. Men klarte å sove fra meg det meste.

Det jeg bekymrer meg mer om er at hun skal skrive på skjonalen min at jeg er en lager drama ut av ingenting og at dette vil påvirke meg seinere hvis jeg skulle ringe fødeavdelingen eller når jeg skal føde. Kan hun faktisk skrive logg selv?

kjære deg... off.. kjenner det knytter seg i magen når jeg leser det du skriver... Klart du skal ringe inn til sykehuset om du føler det ikke er noe som stemmer.. Ikke bry deg om hun. Du skal gjøre det du føler er rett for deg og baby er trossalt din baby ikke hennes..

jeg kjenner ikke heler spark.. men kilinger hverdag.. har morkake på fremme mage vegg.. er 22 uker i dag.

ikke hver redd for å ringe eller noe, for det er bedre å ringe for mye en for lite!! KLEM!! :Heartbigred

Tusen takk for gode og trøstende ord alle sammen. Jeg har fortsatt klump i magen. Men klarte å sove fra meg det meste.

Det jeg bekymrer meg mer om er at hun skal skrive på skjonalen min at jeg er en lager drama ut av ingenting og at dette vil påvirke meg seinere hvis jeg skulle ringe fødeavdelingen eller når jeg skal føde. Kan hun faktisk skrive logg selv?

Huffa meg for en dame! Du SKAL jo ta kontakt om du ikke kjenner liv, særlig om du har gjort det regelmessig tidligere. Ikke bekymre deg for den dama og hva hun har skrevet i journalen din. Du har uansett rett på å få utskrift fra pasientjournalen din om du lurer på noe :). Du var uheldig og møtte på en lite empatisk person. Har du notert deg navnet hennes? Du kan si at du føler at dere har dårlig kjemi og at du ønsker å bli undersøkt/ kommunisere med en annen person. Det har du også full rett til.

Pust rolig ut. Husk at vi er fulle av hormoner hele gjengen og vi blir sikkert både raskere lei oss og sinna på de rundt oss, for ikke å snakke om at bekymringene blir store som dinosaurer. Jeg tror vi alle opplever det i løpet av graviditeten. Tenk hvor kjekt det er at alt er i orden med den lille i magen og at du fikk jo faktisk sjekket det :Heartbigred

Du skal ikke skjemmes over å ta kontakt med fødeavdelingen igjen dersom du føler behov for det. Det har du rett til. Ikke tenk for mye på den dama du :Heartbigred.

Kjekt at alt sto bra til :hello2. Tenk du skal ha liten og vi er over halvveis! JipppiiIIIII :flower

Sniker fra mai. All kontakt skal føres i journalen din, men det skal ikke stå at du er hysterisk el.l. Det skal stå saklig at du oppsøkte dem fordi du hadde kjent lite liv, hva som ble gjort og at alt var bra. Ikke bekymre deg over det :)

Back
Topp