Merker ikke liv i magen

Bkno5168072

Andre møte med forumet
Når begynte dere å kjenne liv i magen?
Jeg er snart i uke 20, og har ikke merket noenting. Da jeg var på ultralyd fikk jeg beskjed om at morkaken ligger foran, og at den kan virke som en "støtdemper". Har vært på kontroll hos jordmor etter det også, og hun fant ikke hjertelyden. Eller hun sa hun hørte den langt bak i der etter hvert, men jeg hørte lissom ikke noe. Hun sa at babyen gjemte seg godt. Bør jeg være bekymret?

Jeg hadde morkaka bak og kjente kaaanskje liv i uke 19. Men var ikke tydelig før i uke 21. Og jeg er ikke tjukk :P

Nei ingenting å bekymre seg for:) kjente ikke liv før etter uke 20 jeg heller.er nok ikke lenge til du kjenner noe nå:)

Mener det er ifra uke 24 eller noe du skal merke noe hver dag.... Så slapp av, JM sender deg videre om de er redde for noe;)

Nei du trenger ikke være bekymret.

Jeg hadde morkaken foran begge gangene. De første sparkene kjente jeg helt nederst i magen, helt nede ved skambenet. Vesla hadde en vane å sparke rett ned mot livmortappen. Kommer sikkert litt an på hvor i livmoren morkaka er festet også. Den kan være midt foran eller foran oppe eller langt nede eller foran til den ene siden.

Jeg hadde morkaka foran og kjente ikke liv så tidlig. Var nærmere uke 30 før jeg kjente ordentlige spark.

Jeg er snart i uke 21. Kjenner litt innimellom, men ikke mye. Kjenner ikke noe på utsiden enda. Har også morkake foran.

Har morkaken foran og er annengangs kjente heller ikke noe i uke 20, husker ikke helt når jeg kjente men hadde ikke vært bekymret om jeg var deg :-)

De fleste kjenner liv mellom uke 15 og uke 25. Fra uke 28 bør man kjenne bevegelser hver dag.
Du er fortsatt GODT innafor gjennomsnittet, og forklaringen hadde du jo selv; foranliggende morkake. :)
Snart vil du kjenne bevegelser, og kort tid etter vil du kunne se dem også.
Det er lettest å se bevegelsene når du ligger på ryggen, og hvis du vil stimulere babyen til å røre på seg, drikker du bare et glass sukkerholdig væske og legger deg ned for å slappe av.
(Til alle som tenker "ligge på ryggen, er ikke det farlig?" -Nei, ikke med mindre du blir uvel, og som regel ikke før uke 25-> uansett.)

Jeg kjente "bobling" fra uke 13, ordentlige bevegelser fra uke 18-ish og kunne se magen røre seg skikkelig fra uke 20. :)

Nr 1: uke 16
Nr 2: uke 22

Sent from my iPhone using BV Forum

Når begynte dere å kjenne liv i magen?
Jeg er snart i uke 20, og har ikke merket noenting. Da jeg var på ultralyd fikk jeg beskjed om at morkaken ligger foran, og at den kan virke som en "støtdemper". Har vært på kontroll hos jordmor etter det også, og hun fant ikke hjertelyden. Eller hun sa hun hørte den langt bak i der etter hvert, men jeg hørte lissom ikke noe. Hun sa at babyen gjemte seg godt. Bør jeg være bekymret?

Da jeg var gravid med førstemann, kjente jeg ingenting før i uke 21. Da merket jeg en sjelden gang noen "bobler" i magen. Jeg hadde også morkaken foran. Jeg husker ikke når jeg begynte å kjenne ordentlig med liv, men det tok litt tid.
Jeg hadde ikke vært bekymret for jordmors utsagn heller, selv om hun ikke burde ha sagt at hun ikke fant den før hun hadde vært 100% sikker... :-/ Unødvendig å plante uroligheter i hodet på en gravid dame da.. :-)
Med minstemann fikk jeg høre det samme av jordmor på tidlig ul, men da visste jeg heldigvis hva jeg skulle se etter iom at jeg hadde vært gjennom det før. Vi kunne ikke se hjertet hele tiden, den kom til synet når hun beveget ul-apparatet "riktig sted". Har dere sett eller hørt det så er det jo der :-) Men er du veldig bekymret hadde jeg gått til kontroll hos fastlegen en ekstra gang, hun/han kan høre etter hjertetlyden så du blir beroliget.
Jeg kjente også liv tidligere andre gangen, men det var nok bare fordi jeg visste hva jeg skulle kjenne etter... Morkaken var foran da også.
Masse lykke til og gratulerer med graviditeten :-)

Merket rundt uke 24 med andre.

Back
Topp