merker dere streiken?

Men dere som er hjemme med barna pga stengte barnehager.. Går det ikke an å kontakte de andre foreldrene og høre om barna kan leke med hverandre noen timer om dagen?
Det hadde jeg glatt gjort om det var stengt bhg her...

b.hagen er stengt men fremover nå så har mannen min perm i 4 uker, så HAN merker d nok :-) være hjemme med 2 istedet for 1 :-)

Jeg er student og har muligheten til å være hjemme på dagtid uansett,så vi har ikke merket noe. Før nå. Bhg er stengt med tilsynsordning enkelte dager og jeg skal bort fra tirsdag til torsdag, mannen fra torsdag til fredag og jeg fra fredag til søndag igjen. Så vi må ha noen til å passe ungene hele onsdag så mannen kommer seg på jobb, torsdag har de tilsynsordning i bhg, så da må jeg kjøre tidligere fra mitt møte for å rekke å hente dem. Venninna mi skal passe dem på dagtid på fredag. Hun og mamma jobber begge på sykehuset her. Mamma har tidligvakt og venninna seinvakt. Så venninna tar dem med seg på jobb og levere dem til mamma. :P Det er mye styr og litt av en kabal, men jeg støtter de streikende, så jeg holder ut. =)

Det blir ikke hentet boss (søppel), og det er heller ikke mulig å levere boss til renovasjonsanlegget. 
Barnehagen til snuppa har tilsynsordning noe jeg ikke hadde mulighet til å benytte meg av i forrige uke pga av eksamen som startet før tilsynsordningen. Heldigvis har jeg foreldre som kunne passe henne for meg. Med andre ord, ikke noe stort problem sånn bortsett fra det med bosset. Det er litt verre.
Nå har jeg ferie, og vi reiser vekk på onsdag, så blir ikke så veldig berørt nå heller. 

Om det blir opptrapping vil vi merke den først til torsdag:) Fra onsdag av går noen ansatte i barnehagen ut i streik.. og de stenger 1 og 1 avdeling.. Jenta mi sin blir eventuelt stengt på torsdag..

|Frosken| skrev:
Privat bhg som ikke er rammet av streiken her, så vi merker ikke noe til det. Men jeg jobber i kommunen ( i permisjon nå), så jeg får ikke lønn eller feriepenger før streiken er over... Så hvis det ikke er over innen en uke så har vi et stort problem her.....!

Trudde ikke du ville merke noe til streiken vedr lønn. Jeg var sykemeldt med sist streik,og pengene kom så normalt. For du skriver jo ikke noe timeliste er jo de vi ikke får levert inn. Å etter som jeg har blitt fortalt så kommer ferie pengene våres neste uke som normalt. Å jeg er i streik nå.

Det eneste så holdt på å velte lasset hos meg sist streik var at de holdt på å glømme å søke om fritak/dispensasjon siden jeg fikk brev om å gå ut i streik. Men det kunne jeg ikke siden jeg hva sykemeldt fram til fødsel.

Merker fint lite her.

Ja! Minstemann, som krever mest oppmerksomhet, får ikke komme i barnehagen fordi han er for liten til tilsynsordning (ja han fyller 2 år 11 dager for sent, de utgjør sikkert veldig stor forskjell de 11 dagene og han er den eneste i hele barnehagen som ikke får komme). Eldstemann får være der i 4 timer. Det er ergelig da vi nå skulle ha brukt tiden de er i barnehagen på å pakke ned sakene våre siden vi skal flytte. Det er faktisk ikke så lett å få gjort det man skulle, med en snart toåring som er høyt og lavt hele tiden han er våken. Så jeg håper virkelig de snart kan bli enige så vi slipper å bruke hele ferien på pakking.

Jærbu skrev:

|Frosken| skrev:
Privat bhg som ikke er rammet av streiken her, så vi merker ikke noe til det. Men jeg jobber i kommunen ( i permisjon nå), så jeg får ikke lønn eller feriepenger før streiken er over... Så hvis det ikke er over innen en uke så har vi et stort problem her.....!

Trudde ikke du ville merke noe til streiken vedr lønn. Jeg var sykemeldt med sist streik,og pengene kom så normalt. For du skriver jo ikke noe timeliste er jo de vi ikke får levert inn. Å etter som jeg har blitt fortalt så kommer ferie pengene våres neste uke som normalt. Å jeg er i streik nå.

Det eneste så holdt på å velte lasset hos meg sist streik var at de holdt på å glømme å søke om fritak/dispensasjon siden jeg fikk brev om å gå ut i streik. Men det kunne jeg ikke siden jeg hva sykemeldt fram til fødsel.

jeg streiker, og kommer til å få mindre feriepenger utbetalt neste år, for jeg mottar jo mindre lønn grunnet streiken.
får mindre lønn utbetalt av fagforbundet enn jeg hadde gjort i jobb, så jeg taper penger for hver dag.

Back
Topp