merker dere streiken?

bondekone

Forumet er livet
Merker dere noe til streiken Question

Kommunen jeg bor i så merker vi ikke noe til streiken. Kommunen der jenta går er det streik,men siden ho går i privat barnehage så er de åpne.

Idag så har ejg en barnehage venn av guttungen her siden skolen hans er rammet av streiken. Så nå sitter han i sandkassa her å leker og gleder seg til at vi ska hente guttungen på skolebussen ved 13 tiden

Her går snuppa tilfeldigvis i privat barnehage, og ansatte i sykehjem o.l. er foreløpig ikke tatt ut. Ellers kunne jeg vart tatt ut. Så fram til nå merker vi ikke noe til det.

Kommunen vår er ikke tatt ut i streik enda..
Så merker ikke noe til den..
Men om vekterstreiken fortsetter, kommer ikke mannen seg hjem fra nordsjøen..
Og da går det utover New York turen vår også!!

Så håper veldig veldig det snart blir enighet!  

Jeg merker ikke noe til streiken, for småen går i privat barnehage i nabo kommunen og der jobber jeg og (kommuneansatt) og her er det ikke streik.

Ja, jenta vår står uten SFO-plass som igjen gjør at vi enten må ta oss fri fra jobb for å hente eller få andre til å hente henne. Sist uke måtte mannen ta seg fri tidligere et  par dager, mens eldstemann kunne hente et par dager pga at ungdomsskolen her også er stengt pga streik.....

Skolen jeg jobber på er stengt for undervisning, men er oppe for 1. klassinger som har SFO-plass hele dagen, mens 2, 3 og 4 trinn kun har tilbud på ettermiddag. Så vi merker at det er veldig lite unger på SFO-en. Jobber kun på SFO - og den står i fare for å bli stengt pga renholdere som er i streik...Heldigvis er jeg organisert så om jeg blir 3. part får jeg lønn av fagforeningen.

*Emma08* skrev:

det blir kipt, og en får vel heller ikke pengene igjen for slike turer når det er streik som gjør at en ikke får dratt

her merker vi den godt - avdelinga til ungene og tantebarna mine er stengt, så jeg har 4 barn på dagtid før svigerinna mi kommer og avløser kl 15.30 så jeg kan dra på jobb..... Håper streiken kan bli avblåst snart, er litt lei av å være bundet til huset siden jeg ikke har plass til 4 bilstoler i bilen. Merker også at ungene er driiiiit leie av å være hjemme!

bondekone skrev:

*Emma08* skrev:

det blir kipt, og en får vel heller ikke pengene igjen for slike turer når det er streik som gjør at en ikke får dratt

Ja det er veldig kjipt...
Har jo brukt veldig mye penger på denne turen, flyreise, hotell i 7 dager, leiebil.. 
vi får det nok ikke igjen heller nei.. 
Så må bare krysse fingrene at det ordner seg innen to dager.. 

Tjah.. ikke så veldig...

Skulle levere permisjonssøknad på jobb på fredag, men hun som sitter på det kontoret er tatt ut (Unio kommune), så det må jeg vente med....
På lørdag skulle vi til byen - og siden renholderne er i strek fløt det av søppel..
og biblioteket er stengt.. Men ikke det som ligger i bygda her (annen kommune) så igrunnen er vi lite berørt.. :)

400 i kommunen min er i streik, om jeg ikke tar feil, men merker ikke noe til det enda...

Skal jeg love deg at vi gjør.

Er ikke så fett å ta en uke ferie i "ingenting" Ja jeg vet mannen får tilbringe mer tid med ungene, men han er allerede hjemme en dag i uka med de og bruker mer tid på de enn mange andre.

Jeg er i ny jobb så kan ikke ta ut feriedager, da er det mindre penger inn sidne jeg ikke får lønn.

Nevneverdig lite. 2åringen går i privat barnehage, så ikke noe problem der. Jeg passet nabojentene et par timer på fredag pga streik i deres barnehage/SFO, men de er så store at det merket jeg nesten ikke noe til. Ellers skulle jeg gjerne snakket med noen på kemnerkontoret, men der er det streik. Nå kan det være det samme, for nå må vi betale renter på restskatten likevel. Eller blir søpla tømt, og ikke skal vi på ferie, så nei, kan ikke si vi er veldig berørt....

Ja, barnehagen er stengt.
Jeg synes det er slitsomt til tider - har ei på 7 uker som jeg ammer hver 3. time og det er ikke lett forenlig med en på 3,5 år.. 
Håper på snarlig løsning nå så vi kan få tilbake noen av hans rutiner før sommerferien!

Barnehagen til simen er stengt. Jeg har et 50% vikariat i en privat barnehage. Han har vært litt hos foreldrene mine de dagene jeg har jobba + han har vært med på jobb et par dager. Vi skal til mallorca på fredag så håper ikke torp blir stengt pga streiken.

ja, barnehagen er i sin andre uke i streik, og bosset er i sin 2  uke. det stinker her, og vi har begynt på bossekk i tilleg til fullt spann.

kommunen er stengt ,så får ikke sjekket viktige ting ang. huskjøp.

men jeg støtter streiken!!

Har ikke merket noe.
Utenom at det står mye om det på nettavisene da. Hihi.

Senator Malin skrev:
Ja barnehagen har vært stengt i snart to uker og vi er i ferd med å bli gale begge to.

Her og !!!  

Her merker vi absolutt ingenting til streiken :)

Back
Topp