Merker dere at spiren jobber?

Solosupah

Glad i forumet
Hei alle fine januar22-damer!
Hvordan merker dere at spiren jobber i magen nå? Hos meg veksler det mellom ingenting til murringer, mageknip og stikking. Kan også merke litt i perineum/mellomkjøttet. Tror det var ganske likt sist. Etter en stund begynte ligamentsmertene mer om jeg ikke tar feil.

Jeg kjenner meg ofte sånn som jeg gjør akkurat idet mensen skal bryte ut. Og hver gang blir jeg helt overbevist om at jeg har fått «mensen» og nå løpe for å sjekke :wacky: litt slitsomt når det kjennes så likt!

Jeg kjenner murringer og stikkinger når jeg beveger meg, men så lenge jeg holder sengen er jeg verken kvalm eller merker noe særlig til hva som skjer.

Jeg har veldig oppblåst-følelse/småmurringer i underlivet (som kjennes litt ut som at mensen snart er på vei) , særlig ved livmor, venstre eggstokk og ned i lysken. Og så får jeg noen stikk innimellom særlig ved brå bevegelser

Det strekker som et uvær hver gang jeg beveger meg. Gynekologen i går bemerket at livmora mi allerede har vokst usedvanlig mye, så det er kanskje ikke så rart...

Merker egentlig ganske lite der nede for tida (7+0). Får av og til skikkelige «strekk-smerter» når jeg vrir meg i senga ol. Også syke smerter/kramper etter orgasme... Ellers lite:confused005

Kjenner ikke så mye utover at alle buksene strammer når jeg sitter. Sitter på kontoret nå med åpen knapp:hilarious: Jeg merker så vidt noe menssmerte-aktig. Kjente en del murring og strekk der nede noen dager i uke 4, og så kjente jeg litt strekk i natt. Ellers veldig lite. 6+2 nå.

Er tidlig, men kjenner litt stikkinger og strekking innimellom, ikke merket så mye enda. :happy:

I dag kjenner eg mensmurringer. Er vel det eg har kjent de siste to vekene. Men eg har og vondt i korsryggen og har vore trøttere enn vanlig. Springer oftere på toalettet også når eg tenker meg om... 5+5 (trur eg). Og så har eg fått kviser!

Last edited:
Strekker innimellom, og kjenner det ved raske bevegelser. Føler egentlig at der skjer noe hele tiden :hilarious::hilarious::hilarious::hilarious:

Jeg kjenner meg ofte sånn som jeg gjør akkurat idet mensen skal bryte ut. Og hver gang blir jeg helt overbevist om at jeg har fått «mensen» og nå løpe for å sjekke :wacky: litt slitsomt når det kjennes så likt!
Huff, sånn har eg det også:sorry: Kunne det ikkje vært forskjell på smertene, så ein slapp å vere så nervøs?:(Går med bind på jobb i kvite bukser sånn for sikkerhets skyld:wacky:

Kjenner ikke så mye utover at alle buksene strammer når jeg sitter. Sitter på kontoret nå med åpen knapp:hilarious: Jeg merker så vidt noe menssmerte-aktig. Kjente en del murring og strekk der nede noen dager i uke 4, og så kjente jeg litt strekk i natt. Ellers veldig lite. 6+2 nå.
Haha, håplaust med desse buksene altså! Eg går stort sett i dungeribukser (evt joggebukser, men helst berre heime), men i går når eg skulle på jobb hadde eg ikkje sjans! Uaktuelt å skvise ein oppblåst, uggen mage for å lukke igjen knappen på buksa!:hilarious: Så da fann eg ei gammel bomullsbukse fra sist barselperiode, og endte opp med å få komplement fra mamma for fin bukse, som spurte om eg hadde fått ny:joyful::joyful:

Hos meg strekker det og murrer i perioder, men like "vanlig" at eg ikkje kjenner så mykje ila dagen også. Sjølv om eg kvir meg til kvalmeperioden som dukker opp snart, var det ein veldig god følelse å stå opp og gå på toalettet, og kjenne at morgenkvalmen kom sigende:happy::Heartred

Haha, håplaust med desse buksene altså! Eg går stort sett i dungeribukser (evt joggebukser, men helst berre heime), men i går når eg skulle på jobb hadde eg ikkje sjans! Uaktuelt å skvise ein oppblåst, uggen mage for å lukke igjen knappen på buksa!:hilarious: Så da fann eg ei gammel bomullsbukse fra sist barselperiode, og endte opp med å få komplement fra mamma for fin bukse, som spurte om eg hadde fått ny:joyful::joyful:
Jeg er også veldig glad i dongeribukse. Har jo nesten ikke annet.:hilarious: B1 her, så har ikke akkurat noe liggende heller. Har en strechbukse som er ganske lav i livet. Den funker, faktisk. Selv når jeg sitter. TUL om 10 dager, så får " bo" i den til da. Ser jeg ett bankende hjerte på TUL, så blir det handling av mammabukser.:happy:

Mye strekksmerter ved for rask bevegelse, også er det noe som kjennes ut som leamus i skjeden, helt snålt:smiley-ashamed004:happy:

Jeg kjenner det godt ja, det stikker ved brå bevegelser eller hvis jeg f.eks hoster eller nyser. Men det går litt i bølger, noen dager kjenner jeg mindre og så plutselig er det tilbake.

Jeg er også veldig glad i dongeribukse. Har jo nesten ikke annet.:hilarious: B1 her, så har ikke akkurat noe liggende heller. Har en strechbukse som er ganske lav i livet. Den funker, faktisk. Selv når jeg sitter. TUL om 10 dager, så får " bo" i den til da. Ser jeg ett bankende hjerte på TUL, så blir det handling av mammabukser.:happy:
Høres ut som ein god plan. Husker eg fann nokre eg likte på HM i dongeri sist, med sånn brett over magen. Den bretten var litt stor i starten, men såå mykje meir behagelig enn for trange bukser! Har som regel brukt hårstrikk til å feste i knappen på vanlige bukser som ein overgang til mammabukser, men litt vanskeligere å kle seg sånn på sommeren enn vinterstid når ein har tjukke gensere over:rolleyes:

Høres ut som ein god plan. Husker eg fann nokre eg likte på HM i dongeri sist, med sånn brett over magen. Den bretten var litt stor i starten, men såå mykje meir behagelig enn for trange bukser! Har som regel brukt hårstrikk til å feste i knappen på vanlige bukser som ein overgang til mammabukser, men litt vanskeligere å kle seg sånn på sommeren enn vinterstid når ein har tjukke gensere over:rolleyes:
Takk for tipset. Da skal jeg ta en kikk på H&M. Har forsøkt meg med litt strikk, men har foreløpig ikke helt funnet noe bra måte å gjøre det på. En tendens til at delen med knapphullet, stikker utover slik at genseren over, buler. Har iskaldt kontor, året rundt. Så finner jeg en god måte å feste det på, så det ikke buler så mye, er det enkelt å skjule. Endelig en fordel med kaldeste kontoret:hilarious:

Back
Topp