merker babyen dette?

*Kolibri*

Forumet er livet
noen som vet om babyen merker når jeg har kynnere og maserier?
sambo mener at nurket ikke merker noe fordi du ikke kan presse sammen vann..men alikevel, hvordan kan nurket ha det når jeg har maserier og kynnere?

Babyen min merker det hvertfall[8D] Har ligget med ctg noen ganger og pulsen hans blir alltid mye høyere når jeg har en kynner..

åja!!!!

Det er jo sammentrekninger i livmoren, og babyen ligger jo inni der[;)]

mener jeg har lest et sted at babyen opplever det som en massage.. Men husker ikke hvor. :P

de merker det nokk, nå begynner babyene å bli så store at det ikke er mer plass og dø-rom igjen så nå vil de merke at livmoren strammer seg. Ofte er det barnet selv som utløser disse kynnerne ved høy aktivitet i form av spark og boksing (noe som også vil gi fostret økt puls).

ORIGINAL: kolibri

noen som vet om babyen merker når jeg har kynnere og maserier?
sambo mener at nurket ikke merker noe fordi du ikke kan presse sammen vann..men alikevel, hvordan kan nurket ha det når jeg har maserier og kynnere?[8|]

jeg tenker som så at samboeren di har rett på ett vis, at ingenting kan presse sammen vann. men vannet ligger jo ikke i en "fast" beholder, så når du har kynnere/rier, så vi babyen merke det fordi vannet vil flytte på seg. ser ikke for meg at livmora snurper seg helt sammen, fpr det hadde jo ikke gått pga vannet. men at den strammer seg f.eks på "sidene" og da presses vannet opp og ned.. hehe, det er sånn jeg tenker iallefall. jeg merka godt at babyen merka riene mine sist iallefall. når en rie ga seg, så var han spinnvill en liten stund.
så i "min teori" er det sånn som jeg forklarer, for det er det jeg ser for meg som logisk, men om det er rett er jo noe helt annet da ;)

Ifl jordmor merker babyen kynnere, det blir mindre plass inni der... spurte om det samme når jeg lå på Ahus akkurat. Egentlig så sier det seg jo selv. når jeg får kynnere blir hele magen skjev, det er fordi at livmoren presser på ungen.

Back
Topp