Merkelige tanker

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Etter jeg ble mamma for 15mnd siden, til ei nydelig prinsesse, har jeg slitt litt med tanker om det skulle skje henne noe. Jeg er livredd for henne. Nå skal vi på ferie i vinter, (til et veldig familievennlig sted) og gruer meg litt til å ta henne med på det, for man hører jo så mange historier om barn som blir kidnappet og Gud vet hva. Jeg vet jo 100% med meg selv at jeg aldri tar øynene fra henne, hverken her hjemme eller andre steder. Men ja, jeg er rett og slett så redd for henne. Mulig det er helt vanlig å tenke sånn, og være redd, men jeg lurer på om det er fler som tenker på det hele tiden? Dette er mitt første barn, så jeg vet ikke hvordan andre førstegangsmødre tenker..

Bruker mobilen!
 
Uff da. Hørtes slitsomt ut med sånne tanker :( Merker også at jeg som mamma har blitt mye mer bekymra av meg men tenker ikke så mye over det til vanlig. Men sånn plutselig så kan jeg få litt angst av å tenke på alt som kan skje dem. Generelt så blir jeg ikke så bekymra over ting jeg gjør med dem da, for da har jeg kontroll over situasjonen. Vet ikke hva som er normalt men om du sliter mye med det kunne du kanskje prøve å snakke med noen om det? Det er jo vår jobb som mødre å bekymre oss for våre barn men man bør jo ikke bli redd for å ta med barna på reise?
 
Jeg tror det er fornuftig å være litt føre var, men sånne katastrofetanker gagner ingen. Prøv å jobbe litt med å koble tankene ut, fokusere på å være tilstede i øyeblikket når dere er på reise i stedet for å grue seg på forhånd :)
 
Back
Topp