Merkelige fosterbevegelser.

Venter spent på nummer fem.

Forelsket i forumet
Marsipanene 2019
Jeg er nå 17+5 og har kjent litt liv hver dag den siste uken. De første bevegelsene var akkurat som om noe flyttet seg rundt inni meg og det stemmer med de bevegelsene jeg har kjent i tidligere svangerskap.
Men de siste tre dagene har jeg hatt en mer eller mindre konstant dirring i livmoren,ikke sånn litt men hele tiden.
Kjenner jeg er bekymret og tenker masse rart som om den lille har kramper eller epilepsi eller noe annet rart ... Har lyst til å ringe noen som kan sjekke dette opp men jeg aner ikke hvem? Noen som har kjent noe liknende? :(
 
Det er ikke godt å gå rundt og bekymre seg. Kan du ringe til jordmor eller helsestasjonen nær deg? Jeg har tidligere sendt e-poster til helsestasjoner med spørsmål jeg er bekymret rundt, og har fått svar ganske kjapt. Du kan jo prøve det, kanskje?
 
Det er ikke godt å gå rundt og bekymre seg. Kan du ringe til jordmor eller helsestasjonen nær deg? Jeg har tidligere sendt e-poster til helsestasjoner med spørsmål jeg er bekymret rundt, og har fått svar ganske kjapt. Du kan jo prøve det, kanskje?
Takk for svar :). Prøvde å ringe jordmor på helsestasjonen men de hadde stengt hele "butikken" i dag ... Typisk ... Ringte til fastlegen og var der kl 11 . Har fått time til en sjekk på fødeavdelingen kl 14 i dag så nå er jeg både spent og nervøs :bag:
 
Takk for svar :). Prøvde å ringe jordmor på helsestasjonen men de hadde stengt hele "butikken" i dag ... Typisk ... Ringte til fastlegen og var der kl 11 . Har fått time til en sjekk på fødeavdelingen kl 14 i dag så nå er jeg både spent og nervøs :bag:

Så bra at du bare ringte til legen og at legen hadde tid. De tar det tydeligvis på alvor, og det er jo kjempebra! Lykke til og håper at alt står bra til inne i magen <3
 
Alt gikk bra på sykehuset. Fikk ingen forklaring på dirringen i magen men det var bare bra med den lille ihvertfall. :)

Så bra at alt sto bra til. Det er vidt spenn på hva som er normalt i en graviditet har jeg skjønt, men alltid godt å sjekke opp når usikkerheten og bekymringen melder seg. :)
 
Leamus var slik jeg beskrev første sikre bevegelsene til fosteret sist og det var helt normalt så legen til meg. Og ut kom en perfekt liten baby dagen før termin. Sett flere tekster beskrive første bevegelsene som bobler som sprekker, fiskehale eller leamus.
 
Så bra at alt var i orden. Syns det er flott at helsevesenet tar bekymringer på alvor, og at man får en sjekk [emoji173]️
 
Back
Topp