Merkelig utslett!

Jarmila

Betatt av forumet
Jenta mi på 21 mnd har en stund nå hatt et prikkete utslett på kjønnsorganet sitt.
Det ser ut som små kviser/nupper og det blir verre hvis hun går lenge med tissebleier. Jeg har jo lagt merke til det og skifter ofte
og i barnehagen er de også flinke, men det er ingen salver som biter på det.
Prøvd omtrent alt fra apoteket, men blir ikke kvitt det.
HS har aldri tid til å la oss komme, neste time er om tre uker, så satt oss opp, men håper ikke hun må gå med det så lenge.
Hun skriker hver gang vi skal skifte bleie og av og til blir nuppene om til sår.

Noen som har noen idé om hva det kan være?

Det kan være sopp. Har du forsøkt noe produkt for det? Canesten skal jo virke, emn er usikker på om vi kan ta det på så små barn?

Har prøvd canesten, men ser ikke ut som om det biter på det.
Men kan prøve å smøre over lenger periode enn jeg har gjort før.
Det er så vondt se at hun har det ordentlig ubehagelig[:(]

Lille tuppa her hadde også slikt utslett under bleien, legen mente det var en allergi. Han anbefalte  MILDISON som er et veldig mildt kortison preparat. Funket med en gang på snuppa[:)]

Kanskje stafelykokker, aner ikke hvordan det staves. Men de trivest på fuktige plasser der det er mye hud mot hudkontakt, som under armene, inside av lårene og skrittet. Det er veldig vondt, kjennes ut som2. grads forbrenning om en er borti det.[:o]

Var selv plaget med dette, eneste som hjalp var en krem med, ååååh hjerneteppe!! Ikke antibiotika men det man får mot betennelse, oftes i tabelett form, men det funket ikke, måtte bruke krem! Vet jo hva det heter men kommer søren ikke på det!![8|][>:] [font="verdana,arial,helvetica"]pencillin så klart! er det mulig![8D]

uansett, ville heller tatt henne med til lege i stede for hs. Ring i det de åpner og få time på dagen.[:)]

Skal gå på apoteket etterpå og spør de om krystallfiolett og Mildison. Googelet krystallfiolett og der sto det at det irriterer huden, men det er kanskje når det er ikke-medisins behandlet?

Jeg skal ringe til legen i morra. I dag har de valgt å ha stengt[:@][:@][:@]

signerer denne...heller lege enn helsesøster når d gjelder utslett!!! får jo time på dagen så. Kan jo ikke vær så bra å smøre og smøre hele tiden. Heller finn ut hva d e er først så behandle. Men det er min mening da. Lykke til og håper d forsvinner fort!

ORIGINAL: BlåBobler

Har du prøvd Inotyol? Det er det aller beste jeg har brukt på sånt i hvertfall [:)]

Brukt det tre uker, men det ble bedre en liten stund, men så kom det tilbake!
Men som sagt, skal ringe legen i morra!

Back
Topp