Merkelig reklame?

Jeg skjønner den. Selv om jeg synes den er bittelitt spesiell hehe... Mannen min ble fornærmet over å bli sammenlignet med en flue, men han mener jo at poenget vedstår, at man beskytter seg gjennom å bruke hijab... 

Trodde du skulle ta opp den ramma rundt her jeg, som har krympet forumet... :(

Trodde det var en kondomreklame jeg.. Før jeg så "hijab is protection" under bildet..
Er antagelig litt påvirket av uttrykket: " Å elske med kondom er som å spise godteri med papiret på"

- men er det en skikkelig reklame?

Er det noen som reklamerer for hijab? Hvem er disse "noen" 'a? Moskeene? Foreninger? Klubber??

JEG synes den grunnen til å gå med hijab er ganske .. ja ... fornærmende for mannen - er virkelig mannfolka så "svake" at kvinnene må beskyttes mot de ved å bruke hijab? Tenker de bare med pikken? Styres de kun av lyster?

mamma_møø skrev:
- men er det en skikkelig reklame?

Er det noen som reklamerer for hijab? Hvem er disse "noen" 'a? Moskeene? Foreninger? Klubber??

JEG synes den grunnen til å gå med hijab er ganske .. ja ... fornærmende for mannen - er virkelig mannfolka så "svake" at kvinnene må beskyttes mot de ved å bruke hijab? Tenker de bare med pikken? Styres de kun av lyster?

Den er visst fra Egypt, men vet ikke om det er en reel reklame, eller bare laget av noen med Photoshop liksom. Har aldri forsket i det, men leste det ett sted. 

Vet ikke om det er en ekte reklame jeg, men uansett skjønner jeg den ikke? Er liksom fluene menn? Og er menn virkelig så svake at de hopper på ei dame selv om de ser håret?

Har ei (muslimsk)venninne som har lagt den ut på fb. Men denne venninna går jo i trange klær (iallefall bukser). Er ikke det mer fristende for menn enn hår?

Mannen min liker håret mitt altså, men jeg tror han tenner mer på pupper å sånn

Jeg skal ikke si noe hva som er rett eller gal hijab hehe, jeg får bare så mye pes når jeg sier hva jeg mener, og så får jeg slengt i fjeset at jeg dømmer alle andre som ikke når opp til den standarden... 

"sister you can't stop them"????
Det er jo nettopp det man kan! 
Synes det er tullete at damer skal måtte pakke inn både hår og kropp fordi menn liksom ikke kan kontrollere seg selv.
Og om man følger denne tankegangen videre blir det jo til at mannfolka slipper alt ansvar viss de eventuelt skulle klå, de kan skylde på at dama gikk utildekket, og da er hun liksom fritt vilt?

*Meya* skrev:
Jeg skal ikke si noe hva som er rett eller gal hijab hehe, jeg får bare så mye pes når jeg sier hva jeg mener, og så får jeg slengt i fjeset at jeg dømmer alle andre som ikke når opp til den standarden... 

Jo, si det da! Jeg lurer vikelig på meningen med dette plagget! Jeg skjønner det virkelig ikke...

*lykkeligst* skrev:
Vet ikke om det er en ekte reklame jeg, men uansett skjønner jeg den ikke? Er liksom fluene menn? Og er menn virkelig så svake at de hopper på ei dame selv om de ser håret?

Har ei (muslimsk)venninne som har lagt den ut på fb. Men denne venninna går jo i trange klær (iallefall bukser). Er ikke det mer fristende for menn enn hår?

Mannen min liker håret mitt altså, men jeg tror han tenner mer på pupper å sånn

Sånn uten sammenligning for øvrig, og egentlig ikke relatert til det vi diskuterer i utgangspunktet, så er min kommentar til dette at: Menn (og kvinner) tenner sannsynligvis på det som er "forbudt", på det som ikke skal vises. Om det ikke var lov å vise albuene, hadde sikkert mange menn tennet på flotte albuer. Eller knær. Eller tær. Og ikke rumper og pupper og lår som man tenner på nå. Det trur iallefall jeg - at kultur og samfunn kan overvinne biologi.
Tenk før, i varmere strøk, var det ikke så vanlig å dekke til puppene, men jeg kan aldri tenke meg at mennene gikk med konstant boner av den grunn! :)

*lykkeligst* skrev:

*Meya* skrev:

Jo, si det da! Jeg lurer vikelig på meningen med dette plagget! Jeg skjønner det virkelig ikke...

Ok, jeg mener at hijab er obligatorisk for den muslimske kvinne. Ikke nødvendigvis kun med tanke på menn, men også som ett rent offer og noe man gjør for Gud. Fordi Han vet hva som er best for menneskene.

Jeg tror at hijab ikke er bare det man har på hodet, men handler om kledsel generelt, og hvordan man oppfører seg. At man ikke glemmer at man ikke skal snakke om hva som helst til hvem som helst, snakke høyt og skråle. 

Hijaben for hele kroppen skal 1) ikke vise former i det hele tatt annet enn at joda, jeg mener at man kan se at man har armer og skuldre, men ikke alle deler min mening om det. 2) den skal ikke være utsmykket unødig, ergo ikke skrikende mønstre eller noe, men litt er ok, men ikke forferdelig masse blingbling eller fancy stiler. 3) De klærne man bærer skal ikke være etterligninger av religiøse klær fra andre religioner, feks nonnedrakt eller munkekappe. 4) Man skal ikke etterligne menns kledsel. Jeg bruker ikke bukser, annet enn under veldig lange tunikaer som går nedfor knærne, eller kjoler som går ca til knærne, og da kun vide bukser. 5) Ikke vekke oppmerksomhet, 6) ikke  være gjennomsiktig og 7) man skal ikke bruke parfyme når man går ut (og JADA deodorant er HELT OK, mener de fleste). 

Tenk før, i varmere strøk, var det ikke så vanlig å dekke til puppene, men jeg kan aldri tenke meg at mennene gikk med konstant boner av den grunn! :)

...men tenk så kjekt om man bare trengte å ta av seg hodeplagget for å få gubben til å gå av skaftet da:P Eller bare vise frem en ankel:D Kunne spart oss for mye bry det, altså.

*Meya* skrev:

*lykkeligst* skrev:

*Meya* skrev:

Ok, jeg mener at hijab er obligatorisk for den muslimske kvinne. Ikke nødvendigvis kun med tanke på menn, men også som ett rent offer og noe man gjør for Gud. Fordi Han vet hva som er best for menneskene.

Jeg tror at hijab ikke er bare det man har på hodet, men handler om kledsel generelt, og hvordan man oppfører seg. At man ikke glemmer at man ikke skal snakke om hva som helst til hvem som helst, snakke høyt og skråle. 

Hijaben for hele kroppen skal 1) ikke vise former i det hele tatt annet enn at joda, jeg mener at man kan se at man har armer og skuldre, men ikke alle deler min mening om det. 2) den skal ikke være utsmykket unødig, ergo ikke skrikende mønstre eller noe, men litt er ok, men ikke forferdelig masse blingbling eller fancy stiler. 3) De klærne man bærer skal ikke være etterligninger av religiøse klær fra andre religioner, feks nonnedrakt eller munkekappe. 4) Man skal ikke etterligne menns kledsel. Jeg bruker ikke bukser, annet enn under veldig lange tunikaer som går nedfor knærne, eller kjoler som går ca til knærne, og da kun vide bukser. 5) Ikke vekke oppmerksomhet, 6) ikke  være gjennomsiktig og 7) man skal ikke bruke parfyme når man går ut (og JADA deodorant er HELT OK, mener de fleste). 

Men hvorfor blir man ett offer uten hijab? Og når starter jenter med det? Er det en aldersgrense?

Man skal jo selvsagt ikke bli ett offer uten hijab. Men man ser jo det, desverre, i mange kulturer at menn har ett slikt forhold til kvinner uten hijab. Det er jo forsåvidt tilfelle at det å være kvinne er nok, for eksempel i Japan, hvor man har fått kvinnevogner på T-baner fordi menn antaster kvinner, spesielt jenger i skoleuniform er veldig utsatt. 

Og aldersgrensen er puberteten... 

stoppa å lese etter skjønner det ikke jeg.

hijab i noen kulturer, diger leppeplate i andre. eller hundre ringer rundt halsen for å se ut som en giraff. osv.
Hver sin smak og hver sin kultur.

Gjør ikke meg noe som helst, men det er vanskeligere å få kontakt med de som dekker til ansiktet for jeg vet rett og slett ikke om de er fokusert på meg når jeg snakker eller om de er interesserte i hva jeg har å si osv. Rett og slett ukjent 'territorie' og derfor har jeg ikke fått muligheten til å skaffe meg venner som går med det. Lettere om det bare er sånn som dekker håret slik at jeg ser fjeset.

men nå skeia jeg helt ut da, JA jeg skjønte reklamen, haha! herre.....snakk om å kjøre av veien her

Back
Topp