Merkelig prikking i tunga/ganen

**entil**

Glad i forumet
Har merket 3 ganger nå, (etter måltider) at jeg har fått en slags kribling, prikking i tunga, eller ganen. Kjennes nesten ut som når armen skal til å sovne av på en måte.. Vanskelig å forklare.. Det kan gjerne vare opp til en time før det forsvinner. Kjenner jeg blir litt engstelig - spes siden det er i halsområdet.. Som jeg vet har jeg ingen allergier, og jeg har spis forskjellige ting de gangene det har skjedd. Pluss i ettertid...

Andre som har merket slikt? Er jo sikkert ikke farlig, men veldig ekkelt. Å det skjer jo så mye rart i kroppen når man er gravid, så kan jo like gjerne være i forbindelse med det..? [8|]

Ingen som har merket noe lignende? [8|]

ORIGINAL: frøgen

Jeg har!! Tunga blir nummen rett og slett. Har skjedd noen ganger hos meg, men har i grunnen bare antatt at det er normalt jeg..[8|]

Jeg syns det er så ekkelt! Kjente i går at jeg holdt på å få litt panikk[8|] Men det gir seg jo etterhvert...

Varer det lenge til deg når det først kommer? Jeg føler at jeg må la vær å snakke en stund. Å holde tunga helt rolig for at det ikke skal bli værre.. Du vet den følelsen man får på munnen når man har smurt lypsyl, og gnudd for mye.. Sånn kjennes det..

Er tungen litt "katte tunge" også?

Håper for din del at du ikke begynner å få det samme som meg, for jeg begynte på den måten. Etter et par dager var halve ansiktet mitt lammet. Ikke noe stas. Virus rett og slett.... Og kan gå uker eller mnd før det går over...

Visst det bare er etter mat, er det nok ikke det  samme som jeg fikk i hvertfall. [:)] For det varte hele tiden.....

ORIGINAL: frøgen

Det går vel over etter 5-10 min hos meg.. Det har i grunnen ikke plaget meg så fryktelig, men litt morsomt at flere har det. Og det skjer kun når jeg har spist[;)]

Samme her. Kun når jeg har spist.. Og i går tenkte jeg over at hver gang har det vært mat som kanskje har vært litt salt.. Hmm..[8|]

ORIGINAL: oblixpusen

Er tungen litt "katte tunge" også?

Håper for din del at du ikke begynner å få det samme som meg, for jeg begynte på den måten. Etter et par dager var halve ansiktet mitt lammet. Ikke noe stas. Virus rett og slett.... Og kan gå uker eller mnd før det går over...

Nei, til vanlig er alt ok.. Har kun skjedd de 3 gangene etter måltider.. Har gått flere uker mellom hver gang.. Mulig jeg har "gnudd" for mye når jeg har spist[8D] Aner ikke! Men godt å se at flere har opplevd det. Var redd noe var galt.. Får heller se det an, om jeg blir veldig plaget..

Ps. god bedring til deg! Det hørtes ikke noe morro ut med lammelser[8|] Håper det går fort over!!!

Back
Topp