Merkelig oppfølging...

*Chill*

Forumet er livet
Heisann!
Det er noe jeg går å grubler litt på..... og det er desse nedskjæringene av sv.kontroller.
Jeg fødte en jente 6 uker for tidlig for 6 år siden....Lengene mente på at jeg hadde en svak mormunn. D.v.s. at når babyen begynner å bli litt tung, så begynner jeg å utvide meg,og fødselen starter. Det startet allerede i 6mnd, med rier, sjukehus, drypp o.l. ble da sengeliggende på sykehuset til babyen kom.
Fikk da vite etterpå at sannsynligheten for at dette kan skje igjen er veldig stor, og at jeg da burde få tett oppfølging.

Nå, mange år senere skal jeg da til igjen, og jeg får INGEN form for oppfølging. Var til legen i uke.8. Fikk UL nå den 4.aug. og skal til neste kontroll om 1.mnd!!!! Er dette tett oppfølging??? Fortalte om sist gang, og fikk til svar at jeg skulle bare se det an... Synes dette høres rart ut.... Og jeg er ærlig talt bekymret, leser om andre som har hatt de samme problemene og mister i senaborter.... Er det noen som har noen råd å gi meg? hva bør jeg kreve? skal jeg bare jobbe og stå i uten å bekymre meg?? .....er ganske forvirret ja.....

Heisann. Jeg vil råde deg til å ta dete på alvor, dersom legen din ikke forstår dette bør du få deg en ny lege kanskje. Hjelper lite å se det an dersom det skulle være for sent..

Håper alt går fint med deg videre og at du du får et finfint svangerskap fremover:-))

Ønsker deg masse lykke til:-)

Klem

Hei !!

Det er litt synd når legen ikke tar opp dette så seriøst.
Jeg synes du burde kontakte sykehuset hvor du fødte din første og snakke med noen der. Håper da at de følger deg opp mer intens.

Lykke til, håper på det beste for dine vegne. [:)]

Hilsen Mina 25

Heisann. Dette høres litt rart ut ja, og så lenge du er bekymret skal du tas på alvor! Noen skal gi deg tips og råd om hvordan du skal gå frem, om du kan jobbe osv.. Enig med Nina 23 at du bør bytte lege hvis den du har nå ikke gjør nok for deg! I år 2005 skal det være unødvendig for en gravid å engste seg så mye, når det tross alt finnes hjelp! Lykke til og stå på!!

Synes du skal snakke med legen din en gang til. Det beste må jo være å få forebyggende oppfølging, og ikke vente helt til det går galt! Krysser fingrene for at alt går fint!
Kan du ikke ta kontakt med jordmor? Hun er kanskje mer forståelsesfull enn den .... legen din!
Lykke til!

Hei chill24!

Jeg sitter med ståpels etter å ha lest innlegget ditt.Noe så grusomt.Jeg har samme "diagnose"(hvis jeg kan kalle det det da)som deg,svak mormunn/livmortapp.Jeg har hatt 2 sen aborter pga det i uke 22,og legen min sa jo det at neste gang kom jeg til å få tilbud om å få sydd igjen livmortappen,og det gjør dem i uke 12-14.Har du gjort det eller fått tilbud om det?Fastlegen min sa jo tom at uansett om jeg ble sydd neste gang så vurderer han å legge meg inn i uke 16 bare for sikkerhets skyld.Hvor langt er du på veig?Du har krav på tettere oppfølging altså,så der hadde jeg stått på litt å masa. For å si det sterkt så står det jo om barnets liv i en slik situasjon,jeg kjenner jeg blir skikkelig sint[:@]Ikke på deg altså,men systemet her i landet...Har du fått innvendig ultralyd å skjekka mormunnen da?Jeg hadde hvertfall ville hørt etter om det å bli sydd,hvis du ikke er kommet lenger enn14 uker da,for da er det for sent...Tenker masse på deg,stoor varm klem[;)]

Heisann! tusen takk for støtte og forståelse fra dere! Godt å høre at det ikke er jeg som er hysterisk!

....og jeg skal til ul på torsdag og da skal jeg jaggu meg forlange å vite hva som skal skje fremmover! Har hvert bort på sykehuset og fått utskrift av journalen min fra forrige gang, og den skal jeg ha med meg bort! =)
Her skal det bli andre boller ja, det er jo MEG og MITT barn det er snakk om! ....bare synd at systemet idag er slik at man må vite "alt" selv før man spør!

Det er jammen meg rette innstillinga Chill24!! Man får ingenting gratis i dag,og alt koster uansett hvordan man ser på det.Lykke til på torsdag,håper å høre fra deg etterpå[;)]Stor klem

[8|]
Det er jo meninga at man skal få den oppfølginga man trenger også nå etter den nye ordninga. De som har et "problemfritt" svangerskap får færre men "bedre" konroller, men dersom det er noe " spesielt" skal jo dette tas alvorlig og følges opp!!!?

Hei Chill24=)

Hvordan gikk det på torsdag?jeg er litt spent jeg på å høre fra deg....[;)]

Back
Topp