Merkelig me den vekta:-)

Øyenstikker

Blir kjent med forumet
I mine 3 forrige svangerskap gikk æ opp 24 kg... Denne gangen, me ca 7 uke igjen så har æ gått opp 10.... Rart kor forskjellig det kan bli?! Jordmor mene at det e fordi æ har det så bra i livet....sannelig om æ vet. E jo vældi gla for at kroppen fungere:-)

Ingenting som er bedre enn at du har det braLiten vektoppgang i tillegg er jo da en bonus

det kan umulig være en signifikant sammenheng mellom å ha det bra og lav vektoppgang for jeg har aldri hatt det så bra som jeg har hatt det i svangerskapet, og jeg har hittil gått opp 20kg...
når det er sagt så synes jeg det virker som det er en slags stille/usagt konkurranse her inne på terminforumet om å gå opp minst mulig...det er svært mange som bare har gått opp 1-2kg, noe som er (bekymringsverdig) lite i forhold til hva baby, vann og morkake egentlig veier etter 30+ uker...

Marian87 skrev:
det kan umulig være en signifikant sammenheng mellom å ha det bra og lav vektoppgang for jeg har aldri hatt det så bra som jeg har hatt det i svangerskapet, og jeg har hittil gått opp 20kg...
når det er sagt så synes jeg det virker som det er en slags stille/usagt konkurranse her inne på terminforumet om å gå opp minst mulig...det er svært mange som bare har gått opp 1-2kg, noe som er (bekymringsverdig) lite i forhold til hva baby, vann og morkake egentlig veier etter 30+ uker...

Må si meg litt enig i det siste du skriver...

Ingenting er bedre enn at du har det godt, så bra for deg!!
Vekta er jo en kjempebonus :)

No må æ bare si at æ spis alt æ vil ha, og min store last e sjokolade og pepsi max... Æ syns bare det e litt pussigrart at det e så stor forskjell på dette svangerskapet iforhold til de 3 forrige... Babyen legg no godt på sæ å blir rundt 3500 kg ved termin, så det e no tydelig at både den og æ trives. Jordmora snakka om at stress utløse hormona og stoffa i kroppen som gjør at vann bind sæ lettere i kroppen å at æ derfor ikkje har så mye av det denne gangen..... Kor vidt det stemme vet æ jo ikkje. Uansett positivt for både mæ å Knøtte at vekta e stabil:-)

Marian87 skrev:

For min del handler det om vektnedgang i begynnelsen av sv.skapet på grunn av kvalme.
Hadde det helt likt forrige gang og fikk ut et frisk gutt på 3490 :)

Back
Topp