Merkelig gave , hint hint

Kanskje de har litt dårlig råd om dagen?

Skjønner deg godt jeg. Hater å få upersonlige gaver, da kan de like gjerne la være.

Ho gadd vel ikke da. Jeg elsker å kjøpe gaver. Tar alltid helt av, tenker igjennom det, og bruker lang tid på det. Ei venninne av meg gjør ikke det. Som regel får jeg en sånn gaveeske med parfyme. Joa, det er litt kjedelig. Men sånn er det hvert år, og jeg kjøper fortsatt gjennomtenkte gaver til henne. Jeg bryr meg ikke en dritt om hva gavene jeg får koster, og forventer heller ikke å få like mye igjen som jeg gir. Jeg gir fordi jeg elsker å gi, ikke for å få igjen. Men om det plager deg at hu kjøpte noe som var billigere enn det du kjøpte, så kanskje du skal droppe gave til henne neste år. Kanskje hun ikke er typen til i gjennomtenkte gaver. Kanskje dem sparer penger til noe og ikke ville kaste penger ut av vinduet i jula. Så lenge dere har et greit forhold nå så kan jeg ikke tenke meg at ho kjøpte kopper på Europris for å gjøre deg sur.

Hvis du vil vite hva det betyr må du nesten spørre henne, det kan ingen her svare på.

Det er alltid surt når gavene blir veldig skjevfordelte, men tenk også på at det er veldig stor forskjell på hvor mye folk legger i gaver. For noen holder det at det blir gitt noe, andre bruker hele året på å finne den riktige gaven.

Jeg tenker du må gi det du ønsker og bli glad for hva du får. Er det skjevfordeling så kansje justere seg neste gang? Noen elsker å kjøpe gaver og andre ikke...

Kan dere ikke bli enige om en fast sum, så blir det ikke urettferdigt:-)

Hadde ikke brydd meg så mye, selv er jeg av de som bruker mye tid på å finne denrette gaven, men alle er ikke som meg.
Omman blir misfornyd med gavene, erdet kanskje best å bare droppe å gi til hverandre

Jeg ville ikke tenkt så mye på det denne gangen og heller lagt lista deretter på neste kjøp.

Jeg skjønner godt hva du mener, om at man bruker mer enn andre. Jeg har blitt skuffet selv ett par ganger, men kan være så mange ulike grunner. Kanskje de har dårlig råd akkurat nå, mens til neste år har de bedre råd og kan kjøpe dyrere gaver. Kanskje hun syntes at det var en super gave og kunne tenkt seg den selv? Jeg liker å gi og at folk skal bli fornøyde, hva jeg får tilbake i verdi er ikke så nøye:)

Jeg ville ikke tenkt så mye på det denne gangen og heller lagt lista deretter på neste kjøp.

Jeg skjønner godt hva du mener, om at man bruker mer enn andre. Jeg har blitt skuffet selv ett par ganger, men kan være så mange ulike grunner. Kanskje de har dårlig råd akkurat nå, mens til neste år har de bedre råd og kan kjøpe dyrere gaver. Kanskje hun syntes at det var en super gave og kunne tenkt seg den selv? Jeg liker å gi og at folk skal bli fornøyde, hva jeg får tilbake i verdi er ikke så nøye:)

Enig i denne :)

Back
Topp