Merkelig følelse i magen?

BabyMars23

Første møte med forumet
Hei.

Jeg har nå i 1-2 uker merket at det er «noe» i magen. Jeg kjenner det spesielt hvis jeg bøyer meg, reiser meg fra liggende og opp og hvis jeg har noe som såvidt presser på magen. Jeg finner liksom ikke noe om dette noe sted, men jeg er ikke bekymret. Regner med det er normalt ;-) Det er ikke vondt, men jeg syns det er en merkelig følelse, og på kanten til litt ekkelt :laughing002

Er det noen av dere som har merket dette? Eller i det hele tatt skjønner hva jeg mener? Jeg er i uke 14, snart 15.

Last edited:
Jeg er i uke 14 nå, men tror jeg har samme følelsen. Har hatt det et par uker allerede, ganske sikker på at det er livmor og ligamentene ? Under organretta UL så pressa jordmor en del nede på magen (er overvektig), og da kjente jeg at hun trykte på "det jeg hadde kjent" den siste tida, og det var jo livmor og ligamenter:) Kjennes ut som en oppfylning, noe som er hovent, nede i magen liksom :p Er ekkelt når jeg bøyer meg, klemmer, og kan ikke ligge flatt på magen lengre heller.

Jeg er i uke 14 nå, men tror jeg har samme følelsen. Har hatt det et par uker allerede, ganske sikker på at det er livmor og ligamentene ? Under organretta UL så pressa jordmor en del nede på magen (er overvektig), og da kjente jeg at hun trykte på "det jeg hadde kjent" den siste tida, og det var jo livmor og ligamenter:) Kjennes ut som en oppfylning, noe som er hovent, nede i magen liksom :p Er ekkelt når jeg bøyer meg, klemmer, og kan ikke ligge flatt på magen lengre heller.
Det høres veldig kjent ut, ja! Godt vi er flere.

Regnet med det livmor jeg kjenner, i og med den er en del større enn vanlig nå. Håper denne følelsen går over etterhvert, får liksom følelsen av at jeg moser baby inni der når jeg bøyer jeg, selvom jeg vet det ikke er tilfellet :rolleyes:

Hei.

Jeg har nå i 1-2 uker merket at det er «noe» i magen. Jeg kjenner det spesielt hvis jeg bøyer meg, reiser meg fra liggende og opp og hvis jeg har noge som såvidt presser på magen. Jeg finner liksom ikke noe om dette noe sted, men jeg er ikke bekymret. Regner med det er normalt ;-) Det er ikke vondt, men jeg syns det er en merkelig følelse, og på kanten til litt ekkelt :laughing002

Er det noen av dere som har merket dette? Eller i det hele tatt skjønner hva jeg mener? Jeg er i uke 14, snart 15.
Det er jo noe i magen! Det er babyen din! :love017

Regnet med det livmor jeg kjenner, i og med den er en del større enn vanlig nå. Håper denne følelsen går over etterhvert, får liksom følelsen av at jeg moser baby inni der når jeg bøyer jeg, selvom jeg vet det ikke er tilfellet :rolleyes:
Tror dessverre vi må belage oss på å ikke kunne bøye oss på samme måte som man er vant med fremover, hehe;) Blir nok mange «alternative» bøyninger, som sideveis, ned i knebøy, etc.
Jeg har forøvrig også kjent på det du beskriver den siste uka. Kan bl.a ikke lene kroppsvekten inn mot kjøkkenbenken når jeg lager mat lenger. Skulle plukke opp noe under spisebordet igår, mens jeg satt på en stol, og da ble jeg faktisk litt kvalm.

Hehe, ja jeg kjenner på det samme, har allerede måtte begynne å finne meg alternative bøyemåter fordi jeg syns det er så ekkelt med mye klem nede på magen. Blir nok snart enda mer åpenbart at det er at baby vokser som gjør det tror jeg <3

Ja! Ekkelt å bøye seg fremover nå ja. Rar følelse. Enig i det. Kjenner også at jeg er hardere nederst i magen og litt oppover. Men det jo ikke så rart egentlig. Babyen og livmor begynner å bli ganske så "stor" i forhold til hvordan den var for bare en måned siden :Heartred :)

Det er kula du kjenner :love7 :Heartred jeg kjente også den for noen uker siden. Kjenner det når jeg bøyer meg frem spesielt. Så er helt normalt :love7 jeg og samboer kaller livmora å baby for kula ;)

Back
Topp