Merkelapper til julegaver

b78

Andre møte med forumet
Har tenkt å prøve meg på å lage merkelapper til jul!
Men er helt ny så trenger noen tips...

Har lyst til å bruke stempel med julemotiv på forsiden av kortet og "til-fra"-stempel på baksiden.
Men: Hva trenger jeg i tillegg til stempel? Til å trykke med? Og til å fargelegge med?
Og: Hva slags papir bruker dere?

Har sett på unikhobby.no og kommer til å bestille der, men er usikker på hva ennå. [:)]

Du trenger vannfast blekk og noe å fargelegge med i tillegg til papir.
Akvarellblyaner og vannpensel er greit å begynne med, lett å få pent.
Hva slags stempel du bruker kommer jo an på hva du liker, må nesten bare finne motiver du syns er fine...

husk å legge ut bilde av korleis resultatet blir da[:D] tenkte lage sjøl i år også[:D]
bruk litt tykt papir.. gjerne bazzil, dei revna ikke så lett[:D] å så velge du bare fargen du vil ha sjøl[:D]

Jeg bruker å stemple på akvarellpapir, og male med vannpensel og h2o-maling[:)]
Favoritten min til merkelappene er magnolia-stemplene med tilda og edvin[:)]

Lykke til[:D]

Takk takk! Jeg har allerede sett på magnolia-stemplene, ja! : )
Da prøver jeg akvarell-maling!

laga flere i fjor jeg hvor jeg brukte magnolia julestemplene og malte dem med H2O.
klippa rundt dem og skrev til /fra bakpå.

Hvilke ark brukte du? Og hvilket blekk? SKal bestille i kveld [:)]

jeg bruker StazOn stempelpute som er vannfast og Bazill ark i ulike farger og ulike pynteark med jule/vintermotiv.

foresten arkene jeg stempler på er akvarell ark. Blir penest hvis du skal male på dem.
Kjøper akvarellark på Clas Ohlson. Kjempe bra ark der og billigere.

Skal si dere er aktive,ikke begynt å tenke på julen enda jeg.Er dere ferdige med pakkene og???[8|][8|][8|]

Må starte tidlig om man skal rekke å lage både lapper og kort før jul... ting tar tid...[;)]

Back
Topp