Merkeklær til barn

Lisaa1234

Elsker forumet
Bruker dere merkeklær til baby/barna deres og evt hva og hvorfor?
Ta gjerne med hvilke merker dere kjøper (det er jo en forskjell på burberry baby og memini liksom)

Selv kjøper jeg alltid kvalitet i ytterklær (merker som reima, bergans ol)

Når det gjelder andre klær så kjøper jeg litt både billig og merker. Kjøper en del merker fordi jeg syns det er litt «gøy» at det er klær som ikke alle andre har (blir fort mye likt på babyene når vi bor ett lite sted)
Jeg liker også godt kvaliteten på feks gullkorn design og hust & claire, de veldig gode å bevege seg i men liksom litt penere likevel.

Bruker dere merkeklær i barnehagen også?

Vi bruker reima, kivat, bergans osv og har noe ull fra lille lam, men ellers bruker vi mye billige merker. Det slites så fort da barna mine er 1,5 og 3 år. Eldste har en fin dress som kostet litt, men det er det eneste :)

Jeg har ikke egen garderobe for barnehagen og til fint. Her brukers alle klær i barnehagen.
Kjøper også kvalitet og "dyret" merker, min erfaring er at det er letteste å få solgt. Da synes jeg det er verdt å legge litt ekstra i.

Bruker stort sett kun merkeklær , rett og slett for st passformen er bedre til mitt barn og vi synes kvaliteten er bedre
I tillegg stort sett lettsolgt .
Bruker mye levis, Hummel, i dig denim, ralph lauren, gant og Tommy Hilfiger

Uteklær er : Bergans, Gant , ralph lauren ,Tommy H, Isbjørn, wheat, mini a ture og Norrøna

Vi har aldri hart egne klær til bhg og skole

Så og si bare merkeklær. Både kvalitet, passform og utseende har noe å si.

Av utetøy kjøper vi Bergans, Isbjørn of Sweden, Kivat, Huttelihut, Wheat og Mini A Ture.

Av andre klær kjøper vi Hummel, Wheat, Hust&Claire, RL, MarMar, litt MeMini, Ebbe, levis.
Også blir det alltids noen plagg her og der fra andre merker, men disse er de vi bruker mest og som mesteparten av garderoben består av.

Ikke egne barnehageklær nei, dette er våres hverdagsklær. Men så klart noen plagg som vi ikke bruker i bhg.

Vi har en god blanding. Kjøper gjerne reima eller Didrikson dress, og andre merker i uteklær for å vite hva vi betaler for. Ellers kjøper jeg en del Memini til babyen. Nå går han ikke i bhg enda, men vi kommer til å gjøre med han som med søstra at noen klær er forbeholdt hjemmebruk. Det betyr ikke at barna ikke får leke i de klærne, men at vi bruker dem på bytur, kino, restaurant osv. Klærne slites fortere i barnehage og jeg liker å kle dem litt finere når vi skal ut på noe. De har også egne sko og jakker vi bruker til dette formålet. Jentungen liker også levis og gant klær. Hun bruker dem både hjemme og på skolen :)

Kjøper det jeg syns er fint og har god kvalitet. Så her blir det en god miks. Har noen få plagg som ikke brukes i barnehagen, men det meste brukes overalt.

Ytterklær har vi foreløpig kjøpt enten i reima eller wheat, også har vi arvet litt i andre merker. Ull går det mest i hust & claire, hummel eller nameit.

Min er 1,5 år. Hittil har vi ikke kjøpt merkeklær fordi vi syns det er bortkasta på så små som vokser ut av ting hele tiden. Når han blir eldre å herjer rundt så kommer vi til å kjøpe kvalitetsklær som varer lenger

Jeg har reima utedress, kivat luer fordi de sitter utrolig godt på frøkna, og fordi jeg vil ha uteklær som jeg har god erfaring med og vet holder kulda og vann ute. Av inneklær har vi en herlig mix av utvaska arveklær, hust and claire, og noen få calvin klein plagg som vi har fått og som er helt ekstremt upraktiske. Jeg kjøper klær jeg syns er fine, og som kan brukes både hjemme og i barnehagen. Har kjøpt litt fra epleskrinet som er litt dyrere enn hm og cubus, men ikke verre enn at de blir brukt til hverdags.

Barna her bryr deg ikke om merkeklær, de vet knapt hva merke er.. de er 11 og 13 år.

Men jeg kjøper Bergans, Volcom ytterklær

Gant, Levis, tommy H. Quicksilver, hummel, peek performance, bl.a

Fordi jeg synes de klærne er fine, god kvalitet, kan arves, fin passform osv.

Da barna var små og gikk i bhg hadde vi ikke råd til merkeklær.. bare et og annet plagg, fordi jeg jobbet deltid og var mye hjemme.

Last edited by a moderator:
Vi bruker mye merkeklær. Mer nå, enn i starten. Synes kvaliteten mot huden, bevegelighet og utseende er viktig. Samt at det er slitesterkt. Ytterklær er ikke noe å spare på.

Jeg elsker hust and claire ,reima,lillelam,lilleba,name it osv

Kjøper minimalt med merkeklær. Det lille de har har de vel egentlig fått i gave av andre :p
Funker fint med klær som ikke koster mye også, jeg foretrekker i tillegg å kjøpe klærne på tilbud.
Hovedsaklig Kappahl, H&M og Cubus.

Kjøper minimalt med merkeklær. Det lille de har har de vel egentlig fått i gave av andre :p
Funker fint med klær som ikke koster mye også, jeg foretrekker i tillegg å kjøpe klærne på tilbud.
Hovedsaklig Kappahl, H&M og Cubus.
Slik er det her også, hvis vi har merketøy til ungene så er det enten gaver eller tøy jeg har kjøpt/arvet fra søsteren min :hilarious:

Bruker de klærne som er fine, behagelige og som vi liker. Uavhengig av merke. Er litt opptatt av at barna ikke skal fokusere på merkeklær og andre overfladiske ting.

Tipper at halvparten av klærne til barna mine er merkeklær.
Guttungen har endel Gant og Tommy Hilfiger.
Jenta mi har ikke så mye merkeklær som han har, men fikk nettopp svindyre vintersko og jakke (tilbud, juhu) og alt treningstøyet er av kvalitetsmerker, men lite vanlig klær.

Bruker merkeklær på yttertøy for jeg synes de har mye bedre kvalitet. Når der gjelder innetøy går det i billigklær / arvetøy. Rett og slett fordi kvaliteten er den samme og jeg ser ingen grunn til å betale en formue for tøy kun for merke sin del. Ungene bryr seg jo overhode ikke.

Bruker de klærne som er fine, behagelige og som vi liker. Uavhengig av merke. Er litt opptatt av at barna ikke skal fokusere på merkeklær og andre overfladiske ting.

Tipper at halvparten av klærne til barna mine er merkeklær.
Guttungen har endel Gant og Tommy Hilfiger.
Jenta mi har ikke så mye merkeklær som han har, men fikk nettopp svindyre vintersko og jakke (tilbud, juhu) og alt treningstøyet er av kvalitetsmerker, men lite vanlig klær.
At man har mye merkeklær betyr jo kkke at barna er opptatt av det ;)

Altså, jeg vet ikke? De merkene jeg kjøper fra (her varierer det voldsomt, alt fra 1 plagg hvert 3. år til 5 + plagg hvert år) er:

Memini
Mini a ture
wheat
Reima
Bergans
Ralph Lauren
Molo
Hust&Claire
Nameit

Tror ikke noen av dem, bortsett fra RL går under merkeklær?

Kommer nok ikke til å kjøpe merkeklær til barn pga merke. Lacoste t skjorte på barn er jålete i mine øyne.

Mulig jeg kjøper utedress i ett kjent merke når den tid kommer.

Altså, jeg vet ikke? De merkene jeg kjøper fra (her varierer det voldsomt, alt fra 1 plagg hvert 3. år til 5 + plagg hvert år) er:

Memini
Mini a ture
wheat
Reima
Bergans
Ralph Lauren
Molo
Hust&Claire
Nameit

Tror ikke noen av dem, bortsett fra RL går under merkeklær?
Sikkert ulikt hvordan vi definerer hva som er merkeklær. Det var derfor jeg skrev i HI «skriv gjerne hvilke merker» :)
Selv tenker jeg at alle du nevner utenom nameit er merkeklær :) Altså det som ikke er de store kjedene: Lindex, hm, Cubus, KappAhl/newbie ol.

Sikkert ulikt hvordan vi definerer hva som er merkeklær. Det var derfor jeg skrev i HI «skriv gjerne hvilke merker» :)
Selv tenker jeg at alle du nevner utenom nameit er merkeklær :) Altså det som ikke er de store kjedene: Lindex, hm, Cubus, KappAhl/newbie ol.
Ok :) ja, er vel litt ulik definisjon.. selv tenker jeg Bergan også kan gå under det. Men ta Kappahl f.eks., dressen koster omtrent like mye som en fra reima.

Back
Topp