Merinoull = dyremishandling

Bruker kun ull som er mulesing-fri, men de aller fleste merkene er dette nå heldigvis.

Det er ikke all merinoull som er uetisk. Men det er mest merinosauen som er utsatt for dette. Her er en oversikt over hvilke merker du trygt kan kjøpe: http://www.dyrevern.no/artikler/nyh...nt=mulesing&utm_campaign=alarm_september_2013
Safa står ikke nevnt på denne listen. Men siden både reflex og Cubus forhandler det så går jeg ut ifra at den er godkjent? Har nesten bare safa og tom og trine vi. Samt litt Janus. Så da ser det ut til at vi er innenfor:)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Stor forskjell på de som skriver at de har garantier som sier at de ikke bruker det og de som sier at det tar vi avstand fra , liker ikke og andre formuleringer . Har hørt at 80% av norsk merinoull kommer fra Australia , det de driver med slikt. Hvem bruker det da hvis ingen av de som jobber for å unngå det bruker det ( som Kari traa sa) . Tror det er en god ide å spørre i butikkene , da vet de at vi som kunder er opptatt av det . Kan de ikke garantere , ikke kjøp .

Hva med nameit??

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Hva med nameit??

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡
Mener det står på klærne dems at de er mulesing-free? På lappen altså, der prisen står.

Har jo vært fokus på merinoull i flere år, også i 2009 da storebror ble født, og jeg leste mye om det da. Mener jeg leste det på klærne i år også at de er mulesing-free.

Vi har noe ''prins/ prinsesse-ull''. Kjøpt på OBS og junior. Usikker på om dette tilhører.. Janus?
Noen som har peiling på om det er godkjent eller ei?..

Vi har noe ''prins/ prinsesse-ull''. Kjøpt på OBS og junior. Usikker på om dette tilhører.. Janus?
Noen som har peiling på om det er godkjent eller ei?..
Ifølge petterpia.com så er prinsesseulla under janus ja. Står iallefall under det på nettsida.

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥

Back
Topp