Mere lønn; Noen regnskapsmedarb/regnskapsførere her ?

Blåveispiken

Glad i forumet
Ei venninne forhandler lønn... men er usikker på hva hun kan kreve ?!

Noen som jobber som regnskapsmedarbeider / regnskapsfører ?!
Hva tjener dere ?

En jeg kjenner begynner nå og får 23.500,- til å begynne med, med mulighet for å forhandle seg opp relativt kjapt.

Det kommer an på hvilken utdanning man har, og om man har autorisasjon eller ikke.

Tariffen for regnskapsfører med bachelorgrad er ca 27 000 pr mnd (dette er uten ansinitet), med autorisasjon er den selvsagt høyere.

Har 32000 brutto per mnd, jobber som regnskapsmedarbeider..vært fast ansatt i snart 3 år.
Har kun lavere utdannelse, type videregående..
Dvs Regnskapsskolen fra NKI + regnskapsfag fra Handelsinstituttet.

Takk dere :)
Tar gjerne i mot flere... !!

Hvorfor skal dette med lønn være så vanskelig... spess for oss jenter... guttene bare forlanger jo!! grr...

ORIGINAL: Blåveispiken

Hvorfor skal dette med lønn være så vanskelig... spess for oss jenter... guttene bare forlanger jo!! grr...

Det er det vi må lære oss også. Jeg gjorde faktisk det når begynte der jeg er nå. Jobber kun 50% og sa jeg trenger en lønn jeg kan leve av når de ikke kunne tilby høyere stilling.

ORIGINAL: *NinaK*

Det er det vi må lære oss også. Jeg gjorde faktisk det når begynte der jeg er nå. Jobber kun 50% og sa jeg trenger en lønn jeg kan leve av når de ikke kunne tilby høyere stilling.

Jupp.. jeg vet! Har fått til litt jeg også.. men tror det sitter lengre inne for oss alikvell... iallefall mange av oss...!!

Opp og hopp!

er utdannet regnskapsmedarbeider, har jobbet i beeriften i 10 mnd og har 175kr i timen.

Det er jo såklart flere ting som setter lønn her.. både sted og antall år man har jobbet med noe slikt...! Si gjerne noe om det også :)

Jeg jobber som regnskapsfører. Får ca 700 kr timen. Er ikke utdannet som det, har kun Allmen, så jeg er selvlært.

ORIGINAL: Carla82